
1.A
1.A
Školní rok 2024/2025
Čtvrtek 26. června
A máme tu konec školního roku …
Chtěla bych poděkovat rodičům za spolupráci a podporu v tomto náročném školním roce. Odpočiňte si, načerpejte nové síly a energii na dovolené a užívejte si společné chvíle s rodinou. Přeji všem krásné léto, hodně zážitků a pohody. Milé děti, zvládly jste nástup do školy a obtížnou první třídu. Ať se vám letní prázdniny vydaří a máte na co vzpomínat. Nezapomeňte na kamarádku knížku a procvičujte si čtení, psaní i počítání. Každý ví, kde ho "bota tlačí." Opatrujte se, ať se zase všichni sejdeme v září jako druháci.
V den vysvědčení si vezmeme pevné desky. Půjdeme do školy hlavním vchodem v botách. Po předání vysvědčení a proslovu paní ředitelky jdeme vyprovodit žáky 9. tříd ze školy. Venku budeme v 8.30 – 8.45 h. Datum na vysvědčení je v obou pololetích správné (podle vyhlášky). Zprávu Klubu přátel školy (KPŠ) si můžete přečíst zde ve Studovně.
Mnohokrát děkuji za krásné květiny a všechny nádherné dárky!
Středa 25. června
Zítra dokončíme úklid ve třídě. Děti si mohou přinést stolní hry, dále 40 Kč (pokud možno v mincích) na zmrzlinu. Budeme potřebovat opět batoh, penál, notýsek, svačinu, pití, čip. V notýsku mají děti nalepený lístek ohledně placení kroužku AJ. Kdo nenosí notýsek, má lístek v penálu. Zítra půjdeme do školy v botách. Kdo chce, může si vzít do třídy přezůvky. Moc děkuji za všechny písemné omluvenky.
Úterý 24. června
Zítra budou pokračovat třídnické práce a krátká návštěva městské knihovny. Vezmeme si aktovku (batoh), penál, notýsek, svačinu, pití, čip, igelitovou tašku na výkresy (čtvrtky A3 a A4).
Omlouvání dětí v posledním týdnu výuky: Po návratu dětí do školy nebo v den vysvědčení je třeba písemná omluvenka (datum a důvod nepřítomnosti, podpis rodičů). Předem děkuji.
Kdo nechce oběd na pátek 27. 6. (vysvědčení), je potřeba odhlásit ho do 26. 6. do 12.00 h.
Notýsek: Placení pracovních sešitů a koupě obyčejných sešitů - během letních prázdnin.
Stránky školy: Pro rodiče - Školní rok 2025/2026
Pracovní sešity 2. ročník 2025/26: 522 Kč
Číslo účtu 38029191/0100, VS 20, SS evidenční č. žáka
Obyčejné sešity: 624 (1 x), 513 (2 x), 512 (4 x), 512 s pomocnou linkou (1 x) koupit
Pondělí 23. června
Sportovní den sice neproběhl kvůli dešti venku, ale užili jsme si ho v tělocvičně a v aule. Zítra nás čekají hlavně třídnické práce, rozdávání sešitů a jedné společné fotografie, úklid třídy apod. Vezmeme si aktovku (batoh), penál, notýsek, svačinu, pití, čip, popř. desky na sešity. Budeme také opakovat básničky podle písmen abecedy.
Pátek 20. června
Dnes jsme dokončili projekt o sportu. Ještě jednou děkujeme za všechny poskytnuté materiály.
V pondělí 23. června bude tzv. Sportovní den na školním dvoře. Vezmeme si aktovku (batoh), penál, notýsek, svačinu, pití, čip, lehké sportovní oblečení a obuv.
Projekt Člověk a sport
Školní rok ukončuje každý ročník závěrečnou prací. Prvňáci mají téma s názvem Člověk a sport. Děti se předem připravily a přinesly si z domova obrázky, fotografie a stručné informace. Rozdělili jsme se do skupin a plnili úkoly. Např. jaká pravidla budeme při projektu dodržovat, co se mi vybaví, když se řekne sport, jaký slib a pokřik mají sportovci, jaké české a cizí sportovce znáš, co víš o zvířecích rekordmanech apod. Ukazovali jsme si, jak daleko doskočí blecha, porovnávali jsme rychlost běhu a plavání zvířat s rychlostí automobilů. Také jsme zažili, jaké to je, když děti ve skupině spolupracují a když se jedna skupina hádá. Projekt jsme dokončili a odvedli pěknou práci.
Čtvrtek 19. června
Zítra pokračujeme v projektu, který budeme dokončovat. Děkujeme za všechny připravené materiály. Vezmeme si opět aktovku (batoh), penál, notýsek, svačinu, pití, čip. ŽK jsme už dnes začali vybírat. Kdo neodevzdal, tak ji nezapomene přinést. Případné omlouvání absence můžete psát jako dosud na můj mail, po návratu do školy prosím omluvenku ještě písemně na lístku s datem nepřítomnosti a důvodem absence. Školní písanku s dětmi dopíšu (už bez známkování), v domácí písance si necháme poslední list do 2. třídy. Asi dvě děti mají dopsáno vše. Sešity, výkresy, kufřík a sáček s tělocvikem budeme nosit domů postupně v příštím týdnu.
Portrét kamaráda nebo spolužáka
Dětský den na školním dvoře
Den dětí jsme oslavili až po návratu tříd ze školy v přírodě v úterý 10. června. Prožili jsme ho v pohybu. Na stanovištích plnily děti pohybové aktivity a jako odměnu dostaly malou sladkost. Chytaly papírové rybičky, skákaly v obručích i v textilních pytlích, přenášely míček na lžičce, hrály ping pong, přesunovaly se po trase na papírových značkách apod. A nakonec diskotéka. Bylo prima prožít celé dopoledne venku, i když sluníčko pěkně pálilo.
Pěstování luštěnin
V prvouce jsme probírali části rostlin. Zajímalo nás, která část budoucí rostlinky vyroste ze semínka jako první. Vytvořili jsme si skupinky. Děti nejdříve vyslovily hypotézu, potom ji zapsaly do pracovních listů. Většinou uváděly kořeny, ve dvou případech stonky, jednou obojí. Připravili jsme si 6 zavařovacích sklenic, 6 ubrousků, 6 druhů luštěnin a vodu. Skupinky vložily podél stěn sklenice ubrousek a za něj vsunuly 4 semínka luštěnin. Jednalo se o fazoli bílou, vínovou, melírovanou, hrách, cizrnu a sóju. Sklenice jsme umístili na okenní parapet ve třídě. Každý den jsme ubrousek zavlažili vodou a pozorovali jsme, kdy se na semínku objeví klíček. Pokus trval pět dní. Do pracovního listu jsme malovali semínka i klíčky každý den. Z pokusu vyplynulo, že ze semínka nejprve klíčí kořínky. Hypotéza se u většiny skupin potvrdila. Děti bavilo pozorovat denní změny ve sklenicích. O budoucí rostlinky se pěkně staraly.
Maraton proti kouření
V hodinách tělesné výchovy jsme trénovali pomalý i rychlý běh v tělocvičně i na atletickém hřišti. Připravovali jsme se tak na maraton, který proběhl ve čtvrtek 29. května. Ve třídě jsme si ráno povídali o škodlivosti kouření, potom jsme se před během rozcvičili. Běhali jsme kolem školy postupně v pěti skupinách a předávali jsme si štafetu. Při běhu nás pro jistotu doprovázel vždy jeden žák 9. třídy. Zvládli jsme to! Po běhu ještě malá cukrovinka. Pak už zpátky do třídy, znovu protáhnout hlavně nohy a pokračovat ve výuce.
Výtvarná výchova
Pracovní listy ze skanzenu
Po návštěvě Přerova nad Labem jsme také vyplňovali dva typy pracovních listů. V prvním listě byla křížovka. Druhý list obsahoval čtyřsměrku, ve které děti hledaly různá řemesla a povolání. Do pracovních listů také namalovaly chalupu, které se jim ve skanzenu líbila. Na závěr jsme pracovali s kartičkami, na kterých byly různé informace ze života našich předků. Tyto kartičky jsme řadili k sobě. Byla to zajímavá práce a dětem se dařila.
Kalendář naší třídy
Využili jsme malého projektu v učebnici prvouky a vyrobili jsme si kalendář šitý na míru naší třídě. Všichni jsme si přinesli nějaký kalendář z domova. Nejprve jsme si ukázali, jak se v něm orientovat. Potom jsme zjišťovali, co v něm můžeme najít. Děti se rozdělily do dvojic a každá dvojice si vybrala jeden měsíc v roce. U každého měsíce jsme zapsali roční období, v kalendáři jsme hledali počet dnů v měsíci a jména dětí ze třídy, které mají svátek. Nebylo to pro nás moc lehké, trochu jsme se zapotili. Tato práce vyžadovala trpělivost a soustředění. Nakonec to nejlepší. Ke každému měsíci jsme nakreslili hezký obrázek. Teď už jen svázat dohromady a pověsit.
Výtvarná výchova - rozkvetlé sakury
Skanzen Přerov nad Labem
V pátek 24. dubna jsme se vypravili se třídou 1. B autobusem do muzea v přírodě. Deštivé počasí trvalo celé dopoledne, takže jsme ho strávili v pláštěnkách. I tak jsme díky paní průvodkyni pochytili spoustu zajímavostí. Vyprávěla nám, jak dříve lidé žili na vesnici. Viděli jsme několik chalup, stodoly, kovárnu, školu, kapličku a špýchary. V chalupách byly figuríny, které představovaly scény z vesnického života, zvyky lidí a také velikonoční tradice spojené s jarem. Co bylo pro děti zajímavé? Velká kamna a černá kuchyň, staročeská chalupa i kovárna. Co nás překvapilo? Např. oslí lavice ve škole, uzení masa v komíně i krásná růžová kamna. Dětem by se líbilo bydlet v některých chalupách. Co by už ale v současnosti nechtěly? Trhání zubů v kovárně a tělesné tresty ve škole. I přes nepříznivé počasí se výlet vydařil a děti výklad pěkně sledovaly.
Den logických her
Ve středu 16. dubna jsme nejprve použili školní pomůcky, potom stolní hry, které si děti přinesly z domova. Jako první přišly na řadu tabulky Logico. Pomocí barevných knoflíků jsme hledali podobné obrázky, co do řady nepatří, co se rýmuje apod. Výhodou je, že zasunutá karta v tabulce se otočí a hned vidíme správné řešení. Potom jsme si do tabletu načetli QR kódy s různými logickými hrami. Ti odvážnější si vyzkoušeli příklady ze soutěže Matematický klokan, kategorie Cvrček. Řekli jsme si, že když nám něco nepůjde, tak to hned nevzdáme, ale zkusíme to znovu. Konečně jsme se pustili do všech možných deskových her a o zábavu nebyla nouze. Stolní hry byly moc pěkné, známé, méně známé i záludné. Procvičili jsme si paměť, pozornost i postřeh.
Velikonoční dny - svatý týden
Modré pondělí: Z tohoto dne nám chybí fotografie třídy. O dalších dnech jsme si jen povídali. Ve škole neproběhnou, protože začínají velikonoční prázdniny.
Blíží se svátky jara
Skládáme slova do vět
Pustili jsme se do zábavné práce. Polovina dětí skládala 5 vět rozstříhaných na slova, druhá polovina počítala počet slov ve větě. Potom jsme si činnosti vyměnili. Kdo sestavil pět vět, musel je také správně přečíst. Při počítání slov ve větách jsme využili slabikář na s. 66, článek s názvem Začíná jaro. Obvykle také počítáme slova ve větách pomocí výskoku. Kolik slov, tolik skoků. Dáváme pozor na to, že existují slova velmi krátká i velmi dlouhá. Na závěr jsme provedli kontrolu ve dvojicích.
Jaro dělá pokusy
Tuto veselou jarní písničku Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka jsme se učili v hudební výchově. Napadlo nás, že bychom ji mohli zazpívat také venku na nějakém hezkém místě. Vypravili jsme se do Lázeňské ulice ke krásně rozkvetlým japonským třešním. Byla to nádhera, tak jsme se pustili do zpěvu! Kdoví, třeba to aspoň trochu ochrání sakury před mrazíkem.
Slavnostní oblečení
Odčítáme do deseti
Vyzkoušeli jsme si sestavit, zapsat a vypočítat co nejvíce příkladů na odčítání. Každý pracoval sám. Věděli jsme, že stejné příklady by se neměly opakovat. Poradili jsme si, jak při zapisování příkladů postupovat, abychom žádné nevynechali. Nejprve jsme počítali 10 minut, další hodinu potom ještě 15 minut. Na závěr jsme si řekli, jak byl kdo úspěšný. Nejvíce se dařilo Barborce, Kubovi a Davidovi. Všichni pracovali pěkně podle svého tempa. Také jsme si vyrobili názorné pomůcky - alespoň 10 příkladů na odčítání.
Černobílý den
Roční období
Co se děje v přírodě a co prožívají lidé během roku? Na to jsme si odpovídali v hodinách prvouky. Lepili jsme názvy dvanácti měsíců, zapisovali jsme čtyři roční období, vybarvovali jsme obrázky jara, léta, podzimu a zimy. Nejprve jsme pracovali ve dvojicích, potom jsme v malých skupinkách řadili obrázky k ročním obdobím. Přece jen jsme tam nějaké chybičky našli. Poznávali jsme také jarní květiny na fotografiích. Na závěr jsme použili tablety a znovu hledali správné roční období k obrázku. Protože jsme si všechno pěkně zopakovali, práce se nám dařila.
Od krmelce k tulipánům
Další bruslení
Brejličkový den
Zdravíme všechny nemocné spolužáky. Ať jste brzy jako rybičky! Pěkné odpočinkové prázdniny a hodně radovánek. Ve škole se uvidíme zase za týden.
Únorové výtvory
Další bruslení v Nymburce
Umíme si poradit při úrazu?
V prvouce opakujeme 1. pomoc při úrazu. Naše paní asistentka má zdravotnický kurz a ve škole se stará o lékárničky, tak nám vybavení jedné lékárničky přinesla ukázat. Prohlédli jsme si obvazy, náplasti s dezinfekcí, trojcípý šátek, izotermickou fólii, nůžky na rozstříhání oblečení a další. Povídali jsme si o ošetření drobných odřenin, řezných ran, popálenin a zabodnutí cizího tělesa. Nakonec si děti vyzkoušely, jak by zvládly ošetřit poranění pomocí obvazu.
Naše první bruslení
Ve čtvrtek 30. ledna jsme si jeli zabruslit do Nymburka spolu s žáky 7. tříd. S obouváním nám pomáhal, kdo mohl. Jak učitelé, tak sedmáci. Za poslechu hudby jsme opatrně vstoupili na led. Někdo začal bruslil samostatně, někdo za pomoci opěrek. To byla jízda! "Hlavně se nezaklánějte," volal pan učitel. Tváře nám zčervenaly a párkrát jsme upadli, ale to se nic neděje. Krásně jsme si to užili, ani nevíme, jak rychle bruslení uteklo. Ve třídě nás potom čekalo rozdávání vysvědčení za 1. pololetí. Snad bude tak hezké jako bruslení v Nymburce.
Kulichový den – pátek 24. ledna
Aktivity během ledna
Abychom si upevnili čtení nových a těžších slov, rozdali jsme si tzv. popletené obálky, ve kterých děti našly část obrázku (puzzle), ke kterému hledaly druhou část. Když děti obrázek sestavily, vyhledaly k němu správné slovo. Také jsme opakovali čtení podobně znějících slov na kartičkách s obrázky. Děti vybíraly jednu ze dvou možností. V matematice jsme přiřazovali příklady k domečkům, tj. ke správným výsledkům. Povedlo se nám to bez chyby. Ve výtvarné výchově a pracovních činnostech jsme malovali stopy zvířat ve sněhu, krmítko pro ptáčky a jednoduché prostírání stolu.
Vánoční zvyky
Po vánočních prázdninách jsme si povídali, jaké vánoční zvyky znají děti z domova. Zjišťovali jsme, které tradice jsou v naší třídě časté, které méně časté. Ukázali jsme si např. krájení jablka, rybí šupinu pod talířem, betlém, pouštění lodiček, házení střevícem apod. Společně jsme si prohlédli obrázky nejznámějších vánočních zvyků. Děti potom malovaly tyto zvyky na papír a ke každému malému obrázku zapsaly, jestli zvyk doma dodržují (ANO, NE). Vše jsme spolu spočítali a závěry zapsali do tabulky. Z tabulky vyplynulo, že kromě klasických zvyků jako je zdobení stromečku, rozbalování dárků a pečení cukroví byly zastoupeny tyto tradice: pečení vánočky, smažený kapr ke štědrovečerní večeři, rozkrajování jablka, pouštění ořechových skořápek i zdobení bytu jmelím. Méně byly zastoupeny zvyky jako např. rybí šupina pod talířem, betlém a házení střevíce ke dveřím. Málokdy se objevilo zpívání koled.
Pátek 20. prosince
Důležité upozornění a prosba:
Připomínám ještě, že během ledna (až do března) začínáme bruslit. Můžete mi do 6. 1. průběžně psát (i během prázdnin), jestli bude mít Vaše dítě brusle, nebo ne. Musíme odevzdat seznamy. Děti bez bruslí s námi pojedou také, budou absolvovat procházky. Vybavení: minimálně cyklistická helma, rukavice. Předem děkuji.
Jak jsme prožili vánoční besídku? Ráno jsme se sešli v pestrém oblečení vánočních barev. Za poslechu koled jsme si povídali o Vánocích a připomněli jsme si vánoční zvyky. Paní asistentka nám přečetla vánoční příběh o Ježíškovi, my jsme malovali stromeček. Potom jsme se zahřáli ovocným čajem a zobali cukroví. A teď už hurá ven! Batohy na záda a jdeme za zvířátky, neseme jim totiž něco na zub.
A nyní poděkování. Děkuji paní asistentce Ivance Češkové za veškerou péči o děti a spoustu různého zařizování. Bylo toho opravdu dost. Zároveň děkuji Radce Bláhové a paní vychovatelkám za organizování všech školních akcí obou tříd.
Milé děti, moc vás chválím za úterní vystoupení na školních schodech. Chtěla bych poděkovat také rodičům, že s vámi pásmo procvičovali i doma. Ať prožijete tyto svátky a prázdniny co nejkrásněji. Hodně zábavy i odpočinku. Děti, nezapomeňte na čtení! Někteří z vás už listují v dětských knihách a čtou pár slov. To je skvělé! Možná dostanete hezkou knížku i od Ježíška.
Milí rodiče, přeji Vám krásné vánoční svátky a hodně zdraví a pohody v novém roce. Děkuji za pomoc a podporu v tomto pololetí a za vánoční dárky. S dětmi se uvidím v pondělí 6. ledna a už se moc těším!
Domácí příprava: čtvrtek 19. prosince
Písanka – s. 18
Slabikář – s. 21/ pusinka
Tyto úkoly si zkontrolujeme až po prázdninách.
Zítra: vánoční besídka a vycházka (k lesíku na začátku K. Lhoty), vánoční oblečení
S sebou: hrneček, lžičku, cukroví, batoh, svačinu, pití, čip na oběd, na sobě vhodné teplé oblečení a obuv, jablka, mrkve apod. pro zvířátka. První a druhou hodinu budeme ve třídě = vánoční besídka, na vycházku půjdeme v 10 hod. Učení nepotřebujeme. Nezapomeňte bačkory.
Pro nemocné děti: Slabikář - s. 21 celá, MA - s. 67 bez cvičení 4
Placení kroužku Angličtina hrou
Posílám zprávu od paní učitelky Pospíšilové.
Dobrý den, proběhla kontrola plateb za kroužek Angličtina hrou a některé platby nebyly dohledány. Prosím tedy o uhrazení 300,- Kč za říjen až prosinec na účet školy pod správným variabilním symbolem (potřebné údaje jste obdrželi od třídních učitelek). V případě, že jste platbu odeslali, prosím o uvedení data, kdy se tak stalo, aby bylo možné toto dohledat. Případně kopii provedené platby na můj mail: pospisilova@zs-sadska.cz . Děkuji Pospíšilová
Placení kroužku AJ hrou převodem na účet školy: 38029191/0100
Variabilní symbol: 12 (nutné!!!!)
Specifický symbol: evidenční číslo žáka (viz.
žákovská knížka)
Obdrželi jsme zprávu s nesprávnou mailovou adresou. Teď už je adresa opravena.
Domácí příprava: středa 18. prosince
Písanka - s. 17
Slabikář - s. 19/ čteme barevný sloupek slov
Domácí úkoly budu zapisovat pro jistotu i na Studovnu.
Děti nesou domů TV na vyprání.
V pátek bude vánoční besídka. Můžeme si přinést trochu cukroví, hrníček a lžičku.
Učení nenosíme. Zároveň je v pátek tematický den ve vánočním oblečení.
Pro nemocné děti: Slabikář s. 20 celá, MA s. 66 bez cvičení
5
Těšíme se na svačinu
Během dvou týdnů v různých měsících jsou prozkoumali, jaké ovoce a zeleninu máme ke svačině nejčastěji. Děti většinou odhadovaly, že by to mohly být jablko a mrkev. Počet jednotlivých druhů jsme zapisovali každý den do tabulky. Zopakovali jsme si rozdíl mezi ovocem a zeleninou. Řadili jsme kartičky s obrázky do těchto dvou skupin. Povídali jsme si o vitamínech a vláknině. Ovoce a zeleninu jsme také rozlišovali v kvízu na tabletech. V pracovních činnostech jsme je modelovali. Jak to dopadlo? Z ovoce zvítězilo jablko (následovala mandarinka), ze zeleniny to byla okurka (potom paprika a téměř současně s ní mrkev). Takže odhad měly děti skoro správný. Ovoce a zelenina jsou plné zdraví a pěkně nás osvěží. Děkujeme rodičům za tak dobré a zdravé svačinky!
Zdravé zuby
V pondělí 2. prosince k nám zavítaly studentky Vyšší zdravotnické školy v Nymburce. Povídali jsme si o ústní hygieně, o správné péči o zuby a o zdravých a nezdravých potravinách. Mluvili jsme také o vzniku zubního kazu, jak mu předcházet, jaké pomůcky používat na čištění zubů, jak správně zuby čistit, kolikrát denně si je čistit a jak dlouho používat zubní kartáček. Děti se moc pěkně zapojily do rozhovoru. Spousta věcí znaly, ale z některých informací byly také překvapeny. Všichni dostali od milých studentek jako upomínku dětskou zubní pastu Elmex. Děkujeme za poučné povídání. Teď už je to jen na nás, jestli si budeme čistit zuby pravidelně a důsledně dvakrát denně.
Hrajeme si s geometrickými tvary
V geometrii jsme začali pracovat s tzv. tangramy - hlavolamy, pomocí nichž sestavujeme různé obrázky. Zajímalo nás, jestli to dokážeme, a kolik obrázků sestavíme. Každý dostal sáček se sedmi tvary (pět trojúhelníků, jeden čtverec a jeden rovnoběžník). Na lavici z nich potom skládal obrázek, který si vybral. Např. domek, raketa, běžec, kočka, ryba, ptáček, kůň, číslice, písmena apod. Některé obrázky zvládly děti sestavit rychle, jiné byly složitější. Děti musely otáčet např. s trojúhelníky tak, aby se dostaly do správné polohy jako na obrázku. Většina dětí složila více než osm obrázků. Pokoušeli jsme se také sestavit obrázek podle stínu šedé barvy. Podařilo se to třem děvčatům. Chválíme Terezku, Klaudii a Hanku. Práce byla zábavná, ale i plná přemýšlení a zkoumání.
Den bez tašek - 22. listopadu
Bádání v matematice – Sčítání v oboru do 5
Sčítání nám jde pěkně, tak jsme zjišťovali, kolik příkladů zvládneme sestavit, zapsat a vypočítat. Jestli umíme zapsat obě varianty jednoho příkladu, jestli si umíme všechno zkontrolovat. Rychlejší děti mohly několik příkladů znázornit pomocí obrázků. Sčítání jsme zapisovali na linkovaný papír a obrázky na připravený list. Nejvíce příkladů sestavili a zapsali: Kubíček (21 příkladů), Eliška K. (20 příkladů), Barunka (17) a Klaudinka (15). Všechny děti moc pěkně pracovaly. Chválíme!
Bádání v češtině – Skládání slov
Pokusili jsme se zjistit, kolik slov dokážeme vymyslet a složit s pomocí několika pomůcek. Mohli jsme používat písmenka a kobereček, ale také kartičky se slabikami. Nejprve jsme každý za sebe odhadli, jestli složíme více nebo méně než deset slov. Potom jsme tipovali, kdo bude nejúspěšnější. Vytvořená slova jsme zapisovali tiskacími písmeny do pracovního listu nebo na papír. Pěkně jsme se zabavili. Nejvíce se dařilo Honzíkovi (15 slov), dále Hance a Barunce (každá 14 slov), také Lili, Kubíčkovi a Adámkovi (každý 12 slov). Většina dětí vytvořila více než deset slov. Vítěze jsme neodhadli, Honzíček nás překvapil.
Svátek svatého Martina a další výtvarné tvoření
Soutěž o nejhezčí dýni
V naší třídě se soutěže zúčastnilo třináct dětí. Jedna dýně hezčí než druhá, fotografované ve dne i s rozsvícenou svíčkou, vydlabané, malované, aranžované, … Bylo velmi těžké vybrat vítěznou fotografii. Dýně vyhodnocovaly děti. Výsledky hodnocení byly velmi vyvážené, takže vlastně vyhráli všichni účastníci. Nejvíce bodů získala dýně Ley. Fotografie všech dýní jsou zavěšené v přízemí školy. Děkujeme rodičům za spolupráci.
Halloween
Tento svátek jsme si připomněli s předstihem, už dnes 24. října. Ve třídě jsme si prohlédli krásné kostýmy, nalíčené obličeje a další strašidelné předměty. O přestávkách jsme trochu dováděli, při vyučování jsme si vyzkoušeli běhací diktát ve dvojicích a poslední hodinu jsme se přesunuli na diskotéku do tělocvičny. V běhacím diktátu (přečtení a zapsání slabik) se nejvíce dařilo čtyřem dvojicím: Kuba, Elenka, Eliška K., Barborka, Raffaele, Verunka, Lili a Natálka.
Fanouškovský den
Fandíme sportu a děkujeme dětem za účast v tomto letošním prvním tematickém dni.
Je tu polovina října a několik ukázek naší práce
V hlavních předmětech rádi využíváme činnostní učení – činnosti a aktivity, při kterých děti manipulují s drobnými pomůckami. Objevují nové poznatky a osvojují si nové dovednosti, učí se kontrolovat si svou práci. J. A. Komenský: "Šikovnost rukou se mění v šikovnost myšlení."
Končí září – první měsíc prvňáčků
ve škole
Co procvičujeme v češtině? Uvolňovací cviky před psaním spojené s říkankou (připomínáme si správné posazení, natočení sešitu, pozor na stáčení zápěstí), první hlásku ve slově (trénujeme i poslední hlásku), počet slabik ve slově (tleskání, rozevírání rukou), pokládání písmen do mřížek, diktát písmen na koberečku a čtení písmen, hledání stejných tvarů a stejných písmen, kroužkování probraných písmen v textu.
Co opakujeme v matematice? Přiřazování souboru prvků k číslům a obráceně, práce s kolečky a zakrývacími proužky, s čísly a tečkami na lavici prozatím do 5, řazení čísel a teček vzestupně a sestupně, řazení obrázků podle diktátu, dokreslování počtu podle zadání, práce s proužkem 5 okének - první, prostřední, poslední, hned před, hned za, mezi, vlevo, vpravo, nahoře, dole, porovnávání čísel, práce se znaménky větší, menší, rovná se.
Sportiáda
Ve středu 25. září jsme strávili skoro celé dopoledne venku. První hodinu jsme si povídali o sportech, o olympiádě a o medailích. Nakreslili jsme olympijské kruhy. A pak už jsme se přesunuli spolu se třídou 1. B na hřiště za sokolovnu a na atletické hřiště, kde nás čekali žáci 9. tříd. Měli pro nás připravené pohybové úkoly, ale i úkoly na zamyšlení se sportovní tematikou. Skákání, běhání, překážky, slalom, hod míčkem nebo kroužky, badminton, střelba z luku, box, pexeso, sportovní náčiní, 1. pomoc při úrazu apod. Počasí se vydařilo a tento den plný pohybu také. Na otázku deváťáků: "Co se vám, děti, nejvíce líbilo?", zněla naše odpověď: "Všechno, všechno!" Děkujeme, deváťáci.
Pátek 13. září
Domácí úkol:
ŽA – "skočili" jsme na s. 12/červená a zelená pastelka – kreslíme pastelkami lehké obrázky, které začínají na M, m, dále vybarvujeme M, m jen zeleně (vytvoří se obrázek), opakujeme ústně s. 4 a 5/ budík (první hláska ve slově)
Děti nesou domů sáček s koberečkem a písmenky. Prosím vystřihnout jen M (1 x), m (2 x), podepsat písmenka zezadu číslem dítěte (zapsáno v notýsku), tato tři písmenka připevnit suchým zipem na kobereček a ostatní písmenka nechat zatím doma.
TV – rozběhání, rozcvička, hra Kloboučky, Mrkvičky
PČ – dokončení sluníčka (voskovky, stříhání paprsků)
Pondělí 16. září - ČJL, ČJL, MA, ČAJS – vezmeme si ŽA a MA
MPP a ČAJS je ve škole.
Čtvrtek 12. září
Domácí úkoly:
MPP – s. 11 kroužíme do oválu, vyznačujeme tečky
ŽA – s. 7/ mašlička – ústní úkol – tleskáme a protahujeme ruce (tlesknutí = krátká slabika, protažení rukou = dlouhá slabika)
MA – jsme na s. 9 (poznáváme číslice 4 a 5)
VV – malovali jsme kapesník pro maminku nebo pro tatínka (proužky – vodové barvy)
ŽK jsem vybírala. Podpis rodičů v ŽK – stačí jednou za týden např. pod svislými sloupky, kde budou také každý týden razítka za chování dítěte.
Pátek 13. září - TV, ČJL, ČAJS, PČ - vezmeme si MPP i ŽA, ČAJS, TV- tepláky i tepláková bunda (zítra budeme v tělocvičně)
Středa 11. září
Domácí úkoly:
MPP – s. 9 kolem tečky točíme závitnici vlevo nebo vpravo
MA – s. 7/3 nakreslíme tolik koleček, kolik je na obrázku myšek
Probrané učivo:
ŽA – s. 8 hledáme rozdíly na obrázcích
MA – s. 8 trénujeme pojmy vlevo, vpravo, vpředu, vzadu, před, za apod.
TV - rozcvička se zvířátky, hra Mrazík
Chválím děti za vytleskávání slabik ve slově (ŽA s. 7/ mašlička). První hlásku ve slově musíme ještě procvičovat. Máme první jedničky za určování počet teček u číslic.
Úterý
10. září
Připomínám, že domácí úkoly si ve škole kroužkujeme a rodiče je doma podepisují.
Dnešní úkol:
MPP – s. 7 (začneme uvolňovacími cviky rukou s. 1, správně se posadíme, kroužíme kolem jablíčka, ruka se pohybuje po papíru, můžete nejprve zkusit na vložený papír
ŽA – s. 7/ mašlička – ústní úkol – zakryjeme si tečky a vytleskáváme počet slabik = počet teček, dále říkáme, kterou hlásku slyšíme ve slově jako první
Co jsme dnes probírali?
ŽA – s. 6, s. 7/ mašlička – co nepatří do obrázku, první hláska ve slově, počet slabik ve slově
MA – s. 6, s. 7/1 seznámili jsme se s číslem 3, dokreslovali jsme správný počet věcí, dělali jsme správný počet čárek
HV – opakování lidových písní, nácvik písně Žabička zelená
Středa 11. září – ČJL, MA, ČJL, TV (Vezmeme si MPP, ŽA, MA, boty na ven v případě příznivého počasí.)
Děti moc hezky pracovaly, chválím je. Bohužel jsem ztratila
hlas (nejspíš kvůli klimatizaci ve vlaku), tak na děti dnes mluvila paní asistentka
Iva Češková. Zítřejší třídní schůzka platí, vše potřebné vám sdělí kolegyně
Radka Bláhová. Budeme přítomné obě dvě.
Promyslete si, jestli byste měli zájem o kroužek angličtiny pro prvňáky. Konal by se ve středu od 12.30 h (přibližně hodinu) pod vedením paní učitelky Věry Pospíšilové. Paní učitelka by si děti vyzvedávala v družině a zase by je tam odvedla.
Pondělí 9. září
Český jazyk a literatura (ČJL):
Moje první psaní (MPP): domácí úkol – dokončíme s. 4 a 5 – krouživé pohyby (stačí jedním směrem), mírně zvednutý loket, tečky – pohyby ruky nahoru a dolů
Před psaním uvolňujeme ruku, zápěstí a prsty – MPP s. 1 – říkanka Ťuká, ťuká deštík …
Živá abeceda (ŽA) – určovali jsme první hlásku ve slově (s. 4 a 5/ budík), vytleskávali jsme počet slabik ve slově = počet teček
Komu se nedařilo, určitě doma procvičuje ŽA.
Matematika 1. díl (MA) – seznámili jsme se s čísly 1 a 2 a s dalšími pohádkami (s. 5), použili jsme pomůcku - čísla a tečky (přiřazování), hra Kalkulačky – ukazujeme určený počet prstů, kolečka – pokládáme na lavici tolik koleček, kolik je na tabuli obrázků
ČAJS – povídání o škole (s. 4)
Prosím podpis ŽK na poslední straně 28 (třídní schůzka). Děti mají v ŽK pochvalná razítka za hru Probudí mě písmenko a za hru Kalkulačky, někteří i za čtení prvních písmen (ŽA s. 5/červená pastelka).
Úterý 10. 9. - ČJL, ČJL, MA, HV (Vezmeme si tři pracovní sešity MPP, ŽA, MA.)
Fotografování 1. tříd bude ve čtvrtek 12. září.
Pátek 6. září
Poprvé máme za sebou čtyři vyučovací hodiny. Snažíme se hodně pít a střídat činnosti vsedě za lavicí a v pohybu po třídě i v tělocvičně. Děti měly věci v pořádku, za to moc děkuji. Stále se učíme vnímat pokyny a bez zbytečného otálení je co nejdříve plnit.
Vybírala jsem ŽK, rozdáme si je v pondělí. Přihlašovací údaje do aplikace Bakaláři předáme rodičům na třídní schůzce ve středu 11.9. od 16. 30 h. Do té doby budeme psát informace nadále do Studovny.
Domácí úkoly jsme si zakroužkovali: ŽA (modrý) – s. 2/žlutý míček (k prvnímu obrázku vybarvíme stejnou květinu, zakroužkujeme stejný stůl), MPP (fialový) – s. 3 plynulou nepřerušovanou čarou dokreslíme dva ocasy draka, doplníme jeden obličej. Úkoly rodiče podepisují.
Ohledně psaní se můžete podívat na https://www.jak-spravne-psat.cz
Pondělí 9. 9. – ČJL, ČJL, MA, ČAJS – do aktovky si dáme všechny čtyři obalené pracovní sešity
Přeji pěkný víkend a budu se
těšit zase příští týden, tentokrát už celý týden podle rozvrhu. Pokud byste
potřebovali uvolnit dítě z vyučování (lékař, rodinné důvody), je třeba
napsat na lístek se jménem dítěte, kdy si ho vyzvednete před vrátnicí (datum,
hodina a podpis rodiče). Já si tento lístek uschovám, potřebuji Váš písemný doklad
s podpisem. Oznámení na školní mail nestačí. Děkujeme.
čtvrtek 12.9. - focení 1. tříd
Čtvrtek 5. září
Hned ráno jsme spolu s třídou 1. B prozkoumali blízké okolí školy. Zastavili jsme se u atletického hřiště, které budeme občas využívat na tělesnou výchovu. U sokolovny jsme se pustili do malování křídami na zem. To bylo nápadů! Vystřídali jsme se také na dětském hřišti s průlezkami a skluzavkou. Přivítali jsme příjemný stín pod stromy u sokolovny.
Zítra se učíme podle rozvrhu (čtyři vyučovací hodiny do 11.40 h). Potom odvede paní vychovatelka Lucie Mikulecká děti do družiny a přibližně ve 12 h jdou děti na oběd. Následuje odchod domů nebo návrat do družiny.
Na páteční vyučování potřebujeme věci na TV. Většina dětí už je má ve třídě. Zítra si prohlédneme tělocvičnu, nářadí a poučíme se o chování na TV, děti ještě nepotřebují sportovní boty na ven (až od příštího týdne). Dále si vezmeme ŽA (modrý PS) a MPP (fialový PS), penál, notýsek a ŽK. Pracovní sešit na ČAJS (Člověk a jeho svět = prvouka) si rozdáme až zítra. Na PČ (pracovní činnosti) potřebujeme věci z kufříku.
Rozvrh naší třídy najdete v sekci Školní rok - Rozvrh hodin.
Středa 4. září
Dnešní den jsme se znovu učili uspořádat si věci na lavici, prohlíželi jsme si penály a podepsané (číslem dítěte) potřeby. Uvolňovali jsme prsty, zápěstí a celou ruku, učili jsme se říkanky. Děkuji za vyplnění stránek v ŽK, prosím ještě doplnit u některých dětí podpis na s. 25 (důvod nepřítomnosti). Případné omluvenky posílejte na můj školní mail: sustova@zs-sadska.cz.
Děti nesou domů tři pracovní sešity (PS). V modré Živé abecedě máme malý úkol na s. 2/ červená pastelka (vybarvit obrázky). Úkol si prohlédneme až v pátek. Další dva sešity: Moje první psaní (fialový) a Matematika 1. díl (žlutý). Vše obalíme včetně ŽK a notýsku. Do pracovních sešitů na první stránku dolů napíšeme jméno dítěte a třídu (v Živé abecedě už to je).
Zítra se sejdeme s dětmi opět ve třídě, poučíme se o chování během pobytu venku a přemístíme se za sokolovnu. Aktivity přizpůsobíme aktuálnímu počasí, půjdeme na procházku, vše v klidovém režimu. Děti by měly mít sportovní lehké oblečení a obuv, pokrývku hlavy, popř. sluneční brýle, batůžek, čip, svačinu a pití. Oběd je opět už v 11 h.
V pátek se budeme učit podle rozvrhu. Najdete ho na stránkách
školy v sekci: Školní rok – Rozvrh hodin. Každý den máme čtyři vyučovací
hodiny. Pátek: TV, ČJL, ČAJS, PČ.
Úterý 3. září
Dnes jsme si prohlédli všechny jmenovky, vytleskávali jsme slabiky našeho jména, vyprávěli jsme si pohádku O perníkové chaloupce, hráli jsme si na kalkulačky (ukazování počtu pomocí prstů). Děti to zvládly moc hezky. Prošli jsme nejbližší okolí naší třídy včetně šatny. Vyzkoušeli jsme čipy ve školní jídelně.
Prosím o vyplnění prvních dvou stránek v žákovské knížce (ŽK) kromě evidenčního čísla, podpis na s. 1 dole a na s. 25 (důvod nepřítomnosti). V ŽK je vložený lístek (informace ze školního řádu) – prosím odstřihnout vyplněný proužek a poslat ho zpět do školy. Děkujeme.
Ve středu už děti vcházejí do školy šatnou. Připomínám věci na TV.
Ve čtvrtek je tzv. cvičení v přírodě. Budeme se
pohybovat venku za sokolovnou. Ještě si upřesníme, co budeme s sebou potřebovat
(sportovní oblečení a obuv).
První školní den – 2. září 2024
Proběhlo slavnostní uvítání a dekorování prvňáčků. Potom jsme se přivítali a seznámili ve třídě. Rodiče si vyřídili své záležitosti ohledně školní jídelny a družiny. Zítra, prosím, pošlete po dětech souhlas se zpracováním osobních údajů.
V úterý 3. září přijdou děti hlavním vchodem, kde se přezují (přezůvky v uzavíratelném sáčku) a přesunou se do třídy. U vrátnice na ně budeme čekat.
Vezmou si s sebou aktovku – penál (2 x tužky č. 2, guma, ořezávátko se zásobníkem, pastelky, nenosíme prozatím fixy a pero), notýsek, jmenovka, desky A4 na sešity, čip zavěšený na šňůrce, svačina, pití, kufřík – v něm potřeby v sáčku ze školy, nůžky s kulatou špičkou, hadřík, zástěrka (košile), kelímek nebo sklenička s víčkem, ubrus (přibližně 55 x 65 cm), kapesníčky (každé dítě si dá své kapesníky do lavice - 7,5 cm od desky lavice po mřížku), papírové utěrky
Vše, prosím, podepsané (číslo dítěte ve třídě - napsáno na notýsku). Děkujeme. Pokud ještě nemáte všechny věci pohromadě, přinesou je děti další den.
Můžete také nosit uzavíratelný látkový sáček s věcmi na tělesnou výchovu (STUDOVNA – 1. třídy 2024/2025). První tělesná výchova by měla být v pátek první hodinu.
Zítřejší vyučování bude trvat dvě hodiny. Některé děti odvedeme v 10.00 h šatnou k brance, kde je předáme rodičům. Ostatní děti zůstávají ve škole, podle posledních informací bude oběd v úterý a ve středu už v 11.00 h. Některé děti odcházejí po obědě domů (zítra ráno se domluvíme, kde si děti předáme – u šatny, u družiny), některé se přesunují do družiny.
Informativní schůzka se koná ve středu 11. září od 16.30 h nejprve ve školní jídelně, potom pokračuje ve třídě.
Děkuji za krásné květiny a také za cukrovinky, které si děti postupně rozdělí.
Informace ohledně organizování prvního školního dne najdete v sekci Zahájení školního roku.

Milé děti, ve škole se už na vás všichni moc těšíme. Přejeme vám krásný první školní den a ať máte na tento den hezké vzpomínky.
Rozvrh hodin v prvním týdnu
Pondělí – slavnostní zahájení od 8.00 h na školní dvoře(v 7.45 h by měly být děti ve třídě), návrat do třídy, po 9. 00 h přesun do školní družiny
Úterý – dvě vyučovací hodiny – od 8.00 do 10.00 h včetně svačiny
Středa – tři hodiny – od 8.00 do 10.45 h
Čtvrtek – tři hodiny – od 8.00 do 10.45 h
Pátek – čtyři hodiny – od 8.00 do 11.40 h
V pondělí se domluvíme, v kolik hodin budou děti v jednotlivé dny odcházet ze školy. V úterý si pro ně můžete přijít v 10 h, mohou zůstat ve škole do 11.40 h, mohou potom pokračovat do školní družiny a školní jídelny, dále zpět do družiny, kde zůstávají do Vámi stanovené hodiny. V další dny je to podobné. Vše si s Vámi zapíšeme v pondělí ve třídě.