Třída 3. B

Osová souměrnost všude kolem nás

Nejdříve jsme si ukazovali osově souměrné obrázky v rovině a také ve čtvercové síti. Lepili jsme je do geometrického sešitu a označili jsme osu souměrnosti. Potom jsme vyrazili ven. Hledali jsme osově souměrné přírodniny a výtvory člověka na školním dvoře a v okolí školy. Použili jsme okénko z kartonu, ve kterém byla osa souměrnosti vyznačená špejlí. Pomocí okénka jsme pozorovali a zkoumali části rostlin, pírka, šišky, oblázky, ořechové skořápky  atd. Děti pracovaly ve dvojicích. Na pracovní list pokládaly své úlovky do natištěných okének, ve třídě potom dokreslily nebo dopsaly další předměty. Bylo to celkem zábavné a zajímavé.

Palačinkový král - finále

Dnes 12. dubna se konalo na školním dvoře vyhodnocení soutěže v pečení.  Jak řekla paní ředitelka, nebylo jednoduché vybrat vítěze. Naše žákyně Anička Styborová a Viktorka Vítů získaly zvláštní ocenění - čestné uznání a navíc  moc pěkné věcné dary. Děvčatům gratulujeme a děkujeme všem účastníkům a účastnicím, kteří se  odhodlali soutěžit.

Vkládám příklady z pětiminutovek z konce března a začátku dubna. Řešili jsme i příklady na sčítání do 1000, jak bez přechodu přes desítku, tak s přechodem. Nyní opakujeme násobení a dělení 2, 3, 4, 5, protože se souběžně učíme dělit se zbytkem. Dělíme postupně, nejprve nižšími čísly. K tomu potřebujeme znát násobky dokonale. 

Matematický klokan - kategorie Cvrček

Soutěže se zúčastnili jak dívky, tak chlapci. Řešili logické úlohy, geometrické úkoly a příklady, ve kterých byla potřeba dobrá představivost. Šlo o 18 úkolů, které byly odstupňované podle náročnosti za 3, 4 a 5 bodů. Některým dětem se dařilo moc dobře, některé děti příklady pěkně potrápily. Postup řešení si vysvětlujeme a přemýšlíme o něm celá třída. Chválím všechny účastníky soutěže, kterými byli: Michal, Max, Viki, Terezka, Laura, Vendulka, Markétka, Kamilka. 

Terezka získala 75 bodů a umístila se na 2. místě v kategorii Cvrček. Gratulujeme!

Palačinkový král - 1. kolo soutěže

Z naší třídy se do pečení muffin pustili tito žáci: Michal a Honza, Ondra a Max, Tonda, Anička S. a Viktorka, Vendulka a Kamilka, Anička J. a Laura. Krásně nazdobené a voňavé muffiny jsme ochutnali také ve třídě. Byla o ně dračka!

Do finále postupují dvojice dívek Anička S. a Viki, Anička J. a Laura. Gratulujeme a budeme držet pěsti v úterý 9. dubna od 8.00 do 9.30 h, kdy proběhne finále.

Den deskových her - 27. března

Děti dnes přinesly moc pěkné stolní hry - známější i méně známé. Moc dobře věděly, že hry rozvíjejí pozornost, postřeh, soustředění, rychlost, znalosti, ale i fair play chování. A hlavně - je to zábava. Zahráli jsme si Dobble, Karak, Zombie ruka, Děti z Carcassonne, Hedbanz (čelenky), Labyrint, Člověče, nezlob se, Člověče, pohni se a další. 

Tvoření s papírem, barvami, ale i s jehlou v ruce

Jak je lehké (těžké) recitovat?

To jsme si vyzkoušeli ve školním kole recitační soutěže ve středu 13. března. Zúčastnily se 2., 3. a 4. třídy, celkem 14 dětí. Z naší třídy se přihlásily čtyři děti. Anička, Laura, Viki a Max. Trénovali jsme práci s hlasem, správnou výslovnost, dýchání, tempo, mimiku a gestikulaci, způsob přednesu, svůj prožitek. Nebylo to lehké, ale děti se s tím vypořádaly moc dobře. Dokonce jsme získali dva diplomy: Viki za 2. místo a Anička za 3. místo ve své kategorii. Všem dětem děkujeme za účast a za odvahu vyzkoušet si něco nového.

Jak se jmenuješ? Pátrání po původu křestního jména a příjmení. Umíš pracovat s mapou? Hledání zeměpisných  názvů.

V hodinách češtiny jsme načetli do tabletu QR kód umělé inteligence a pomocí ní jsme vyhledávali původ našeho křestního jména a příjmení. Bylo to malé detektivní pátrání a nebylo lehké zapsat stručnou odpověď na barevný papírek. Procvičili jsme si také psaní vlastních jmen osobních, ve kterém některé děti stále chybují. Měli jsme ještě jeden úkol. Pomocí mapy jsme vyhledávali zeměpisné pojmy (města, řeky, pohoří, hory), které jsme potom zapsali do tabulky. Opět jsme si tím opakovali psaní vlastních jmen zeměpisných, a to moc potřebujeme.

Další pětiminutovky s příklady na násobení a dělení do 100 i na sčítání a odčítání do 1000.

První pětiminutovky za měsíc březen

Další pětiminutovky za měsíc únor.

Přikládám příklady z pětiminutovek za únor.

Černobílý den – 9. února

V pátek jsme se sešli ve třídě v černobílém oblečení. Část tohoto dne jsme věnovali němému černobílému filmu. Nejprve jsme zapsali myšlenkovou mapu na téma, co všechno je černobílé. Potom jsme tvořili malé černobílé obrázky, které jsme sestavili dohromady. Podívali jsme se na ukázky z černobílého filmu Popelka a vyprávěli jsme si o historii němého filmu. Zajímali nás herci Charlie Chaplin, Stan Laurel a Oliver Hardy. Na závěr dne jsme se pokusili namalovat Ch. Chaplina v jeho typickém postoji. 

Nejoblíbenější filmové pohádky

Po vánočních prázdninách jsme zjišťovali, které filmové pohádky sledovaly děti z naší třídy nejvíce. Sepsali jsme stupně vítězů a tyto pohádky jsme rozebrali podrobněji.

1.místo: Anděl Páně 1, Anděl Páně 2

2.místo: S čerty nejsou žerty, Tři bratři

3.místo: Tři oříšky pro Popelku

Vypsali jsme hlavní postavy, nadpřirozené bytosti, kouzelná pohádková čísla nebo kouzelné předměty, dobro, zlo, hlavní myšlenku. Právě hlavní myšlenka pohádky byla pro děti nejtěžší. Někdo ji zapsal, někdo ne. Bádali jsme postupně, v několika hodinách čtení. Kdo měl čas, nakreslil ještě obrázek.

Stavba mostů a zimní tematika ve výtvarné výchově

O pracovních činnostech jsme stavěli velké a malé mosty, platili mýto neboli mýtné. Ve výtvarné výchově jsme ozdobili rukavice, malovali jsme zasněžené město, ledního medvěda, veverku a medvídka mývala. Když to jde, využíváme mezipředmětové vztahy, aby si děti novou látku dobře zafixovaly. ČJ, MA a PČ (mýto), ČJ, ČAJS a VV (veverka obecná, medvěd mýval). 

Přikládám další příklady z pětiminutovek za leden.

Chytáky ve vyjmenovaných a příbuzných slovech

Pomohou nám obrázky? Vyzkoušeli jsme si prohlížet dvojice obrázků s chytáky (např. přibýt na váze, přibít hřebík, sjezdové lyže, líže nanuk), vymýšlet věty na tyto dvojice slov ve skupinách a samostatně napsat dvojice vět bez chyby. Když jsme udělali jednu chybu, mohli jsme se ještě vrátit do skupiny a poradit se. Rozdávali jsme si také kredity. 

Přikládám soubor s příklady v pětiminutovkách za leden. Jedná se o násobení a dělení do 100. 

Zkoumáme vlastnosti látek pomocí jednoduchých pokusů

V lednu probíráme v prvouce skupenství látek. Připravili jsme si skleničky, vodu a různé látky (cukr, sůl, pepř, nové koření, písek, piliny, olej). Vysvětlili jsme si, jak pokusy provedeme. Potom jsme zapsali, co očekáváme, že se stane. A pustili jsme se do práce ve skupinách. Pozorovali jsme, která látka je rozpustná ve vodě, která ne, která klesá ke dnu, která plave na hladině. Pokusy většinou potvrdily náš předpoklad. Jsme šikulové!

Třídnické hodiny

Tyto hodiny máme v rámci předmětu ČAJS (prvouky). Věnujeme se poznávání dětí navzájem, sebepoznávání, posilujeme ohleduplnost, schopnost vžít se do druhého, vnímat jeho pocity, umět se omluvit, umět odpustit. Snažíme se mluvit o problémech v chování, navrhujeme řešení apod. Slouží nám k tomu také sociální hry. Děti měly např. napsat o sobě tři věty, z toho měla být jedna věta nepravdivá. Spolužáci potom hádali, která věta to byla. Vymýšleli jsme také, jaký dárek by udělal spolužákům radost. Nakreslili jsme svou postavu, barevně jsme vyznačili, kde v našem těle nejvíce vnímáme emoce jako strach, smutek, radost a vztek. Můžeme negativní city nějak ovlivnit? Můžeme jim předcházet?

Vánoční přání a dnešní vánoční besídka

Milí rodiče, přeji Vám krásné Vánoce, hodně sil a pevných nervů, ale i klid, pohodu a hodně zdraví v novém roce. Dnes jsme popřáli i Vaškovi, který má nyní kvůli nemoci on line výuku s paní asistentkou Ivou Češkovou a plánovaná přezkoušení ve třídě v odpoledních hodinách. Takže Vašíku, aspoň takhle na dálku přes obrazovku tabletu - veselé Vánoce a hodně zdravíčka po celý rok. 

Zdravíme také naše nepřítomné spolužáky, Honzíka a Maxíka. Už aby se uzdravili a prožili krásné svátky plné radostné atmosféry. Ve škole se sejdeme po vánočních prázdninách ve středu 3. ledna 2024. Kéž je nás plná třída! Budu se těšit.                                                                                                                                           Hana Šustová

Všichni děkujeme za krásné a nápadité dárky. Moc nás potěšily. 

Vánoční vystoupení v kině

Několik momentek před tím, než to všechno začalo. Takhle nám to slušelo. Děkujeme rodičům, že dokázali pořídit andělské oblečení v tak šibeničním čase. Velká pochvala patří dětem za zpěv a za zvládnutí celého večera. Děkujeme také paní vychovatelce Lence Holíkové za pomoc s nácvikem koled.

Naše výtvory z poslední doby, ale i výrobky na vánoční jarmark od našich šikovných maminek.

Moc děkujeme. 

Kdo to dnes 6. prosince ťukal na dveře?

Naše nedočkavé vykukování ze třídy a napjaté očekávání konečně skončilo. Najednou tady byli, bušili na dveře…. Mikuláš, čert a andělé. Raději jsme moc nemluvili a hned jsme se pustili do zpívání mikulášské a čertovské písničky. Milí andílci nás podarovali sladkostmi. Děkujeme děvčatům z 9. D za návštěvu a za prima zážitek. 

Památky v Sadské

Dnes 28. listopadu jsme navázali na dřívější procházku po Sadské, kterou jsme věnovali památkám, stavbám, sochám, pomníkům v našem městě. Ve třídě jsme si prohlédli kalendář Sadská 2008 s krásnými fotografiemi a obrázky bývalých žáků. Mnohá místa jsme poznali. Rozdělili jsme se do skupin, četli krátké texty o naší obci a přiřazovali jsme dvojice kartiček k sobě. Práci jsme měli rychle hotovou. Dvě skupiny složily kartičky bezchybně, jedna skupina si opravila dvě chyby. Připomněli jsme si i sadské rodáky. Tím naše bádání prozatím skončilo. 

Tatínek taky není k zahození

V pátek 24. listopadu jsme se vypravili spolu se 4. ročníky autobusem do Horních Počernic. Těšili jsme se do divadla. Pohádka děti bavila a hodina představení utekla jako voda. Proč není tatínek k zahození? Dokázal zabít draka a zničit bacily. Celou pohádku hráli jen dva herci – herečka a herec. Potřebovali k tomu papírového draka, dva velké maňásky, dvě malé loutky, plyšové bacily, hudební nástroje a děti z hlediště. O legraci nebyla nouze. 

Měření délky dříve a dnes - odhadujeme, měříme, bádáme

V hodině matematiky jsme se seznámili se starými jednotkami délky, jako byly loket a stopa. Umíme délky odhadnout? Umíme je změřit? Pokusili jsme se o to při práci ve skupinách. Měření jsme prováděli v centimetrech, tolerance byla 2 cm. Skupiny zapsaly své odhady a měření do tabulek. Zjistili jsme, že odhadování není pro nás úplně jednoduché, ale i tak to bylo celkem pěkné oživení hodiny.

Vašo Patejdl - Vánoční píseň

Vkládám nahrávku písně a slova.

https://www.youtube.com/watch?v=W9xndFNfCv0  

Člověk a jeho svět – Naše vlast

V hodinách probíráme polohu naší země, sousední státy, povrch krajiny, rozdělení na kraje a státní symboly. Učíme se 1. sloku naší hymny, kterou rádi zpíváme v hudební výchově. Vyrobili jsme si pomůcku, ve které jsme doplňovali slova hymny, autora textu i hudby. Když pomůcku složíme, vidíme naši vlajku. Z druhé strany budeme lepit a vybarvovat státní znak. Děti pracovaly moc pěkně. 

Bajky - setkání v knihovně

Ve čtvrtek 2. listopadu jsme si šli povídat s paní knihovnicí o bajkách. Na velké nástěnce jsme řadili správné a špatné odpovědi. Hráli jsme si na detektivy - přiřazovali jsme jména a fotografie autorů bajek na časovou osu. Vymýšleli jsme vlastnosti pro některá zvířata. Na závěr nám paní knihovnice přečetla bajku Vrána a liška. Rozdala nám pracovní listy, kde jsme zatrhávali správné odpovědi. Hodina v knihovně byla zajímavá a krásně nám utekla. 

Soutěž o nejoriginálnější dýni

Děkujeme všem dětem za účast v soutěži a rodičům za pomoc.

SUIT UP DAY - 25. října

Malujeme, kreslíme, lepíme - podzimní tematika

Násobilka neboli "nábosilka", jak říká Pipi Dlouhá punčocha. A co teprve dělení …

Přikládám fotografie, kde je vidět, jak jsme si ukazovali nebo trénovali násobení a dělení. Např. čtverečkovaný papír, papírové peníze, kostky ze stavebnice, matematické řetězy, loto, puzzle. Při dělení jsme také rozdělovali umělohmotná kolečka, víčka nebo žetony na požadovaný počet. Využíváme také PC programy a aplikace. 

Vkládám příklady z našich pětiminutovek, které jsme dosud psali.

Barevný podzimní den

V pondělí 9. října jsme přišli oblečeni a nazdobeni v podzimních barvách a dekoracích.  Spolu s tematickým dnem proběhla i soutěž Rodičovské podzimní pečení. Děkujeme rodičům za účast a za úžasně lákavé moučníky.

Umíte oživit omalovánky? My ano!

Projekt Lesiáda

Jako každý rok i letos nás čekal školní projekt, tentokrát o lese. Spolu se třídou 3. A jsme se v pátek 29. září přesunuli na hřiště u psychiatrické léčebny. Počasí nám přálo a žáci 6. tříd už nás  čekali na svých stanovištích s různými úkoly a aktivitami. Řešili jsme tajenky, Kimovy hry, přiřazování správných odpovědí, poznávání přírodnin, třídění odpadků apod. Nechyběly ani pohybové soutěže. Den nám společně pěkně utekl. 

Pátek 8. září

Vkládám náš rozvrh. Zde vidíte rozdělení ČJL na ČT (čtení - modrý puntík), PS (psaní - žlutý), ML a SL (mluvnice a sloh - hnědý) podle barvy učebnic, které v jednotlivé dny používáme. V pátek máme geometrii. Úkoly jsem dnes napsala již do Bakalářů a děti je mají samozřejmě v notýsku.

Čtvrtek 7. září

Dnes jsme pokračovali v třídnických pracích. Zítra už se učíme podle rozvrhu. Rozvrh mají děti napsaný v ŽK vzadu. Zítra si vezmeme učebnici MA, minutovky (1. díl), geometrické potřeby (dvě ořezané tužky č. 3, pravítko dlouhé 30 cm nebo trojúhelník, guma) a učebnici ČAJS, vše obalujeme, úbor na TV v látkovém sáčku. Ostatní věci mají děti ve třídě.

V notýsku najdete vysvětlení půlených hodin ČJL, které začnou ve čtvrtek. Jedna skupina dětí ČJ 1 bude mít výuku od 8.00 do 11.40 h, druhá skupina ČJ 2 od 8.55 do 12.35 h s tím, že druhá skupina ČJ 2 může být první hodinu v družině. Podle rozvrhu budeme mít také v pondělí v sudé týdny třídnickou hodinu ČAJS – TH do 13.30 h a v úterý odpolední vyučování do 14.20 h. Během úterní polední pauzy budou po obědě všechny děti v družině. V sudém týdnu budeme mít dvě hodiny VV a v lichém týdnu dvě hodiny PČ. V pondělí 11. 9. se učíme do 12.35, protože je lichý týden.

Ráda bych vás seznámila s novými vyučujícími u nás ve třídě:

Anglický jazyk – Kateřina Vacková, Informatika – Tereza Žánová, Sportovní hry – David Labuta


Středa 6. září

Dnes jsme absolvovali cvičení v přírodě. Došli jsme ke slepému rameni Labe. Fotografie doplním později.

Zítra máme opět třídnické práce. Ve škole budeme do 11. 40 h. Vezmeme si penál, notýsek, ŽK mám u většiny žáků u sebe, svačinu, pití, čip + klíček, popř. obaly na sešity.

Učebnice si přineseme až v pátek, kdy se začínáme učit podle rozvrhu, který už vidíte v Bakalářích. Rozvrh si zítra napíšeme do ŽK a vše si vysvětlíme. V pátek máme ČJL, AJ, TV, MA, ČAJS, tedy do 12.35 h.

Dnes dopoledne sluníčko pálilo, přesto jsme zdolali pěkný kus cesty k jezeru a k Labi. Udělali jsme si několik zastávek na pití, na svačinu, na sýčka Kuky paní vychovatelky Lenky a na minikvíz o listnatých stromech, které rostou v lužním lese právě u Labe. Velká pochvala pro děti ze 3. A i 3. B za zvládnutí dnešního dne!

Úterý 5. září

Dnes jsme si rozdali učebnice, podepsali je a začínáme vše obalovat. Učebnici českého jazyka dostaneme později. Obyčejné sešity už přinesly skoro všechny děti, čekáme na zaplacení pracovních sešitů (PS), abychom si je mohli také rozdat a podepsat. 

Zítra se sejdeme ve třídě s batůžkem a vypravíme se k jezeru a jeho okolí. Vezmeme si sportovní oblečení a obuv, v batohu budeme mít svačinu, pití, čip s klíčkem, pláštěnku, tužku, popř. kšiltovku, brýle. Některé děti ještě přinesou doplněnou ŽK. Opět končíme v 11.40 h.

Děkuji za vyplněné tiskopisy, děti vše v pořádku předaly. Nosíme už také potřeby na VV v kufříku a TV úbor v látkovém sáčku se stahováním  (do pátku).


Nový školní rok 2023/2024 - Už nám to začíná

Dnes 4. září jsme se opět přivítali v prvním patře v čísle 27, tentokrát už jako třeťáci, třída 3. B. Letošní rok máme ve třídě 7 chlapců a 11 děvčat. Honzík Uher se odstěhoval a nastoupil vietnamský chlapec Thai Bao Le, který umí dobře česky a také celkem dobře rozumí.

Doufám, že vykročíme do nového ročníku pravou nohou, že si porozumíme a odvedeme pořádný kus práce.

Zítra půjdeme do školy hlavním vchodem, přezujeme se a boty si vezmeme do třídy. Budeme mít aktovku, penál, obyčejné sešity (kdo zakoupil), popř. obaly, žákovskou knížku, svačinu, pití, čip. Školní jídelna i družina (také ranní) bude v provozu. Celý týden jsme ve škole do 11.40 h, ve středu nás čeká dopolední pobyt u jezera, od pátku se učíme podle rozvrhu, který se připravuje. Děti budou odcházet šatnou, rozdáme si šatní klíčky.

ŽK – prosím doplnit úvodní stranu a s.1 (údaje a podpis) a s.22 (omlouvání)

Dále: lístek do školní jídelny, ústřižek ze školního řádu.

Placení pracovních sešitů (PS) a zakoupení obyčejných sešitů: na stránkách školy: Pro rodiče – Školní rok 2023/2024: PS, sešity.

Předem děkuji a přeji příjemný nový školní rok.                                                                     Hana Šustová


Konec školního roku

Všichni jsme dnes přišli se slavnostní náladou plnou očekávání. Nastal konec školního roku. Rozloučili jsme se s 2. B, předali jsme si vysvědčení a pochvalné listy. Každý asi tušil, jaké hodnocení za 2. pololetí ho čeká. S dětmi se mi pracovalo moc hezky ve třídě i na škole v přírodě. Už mi nezbývá než popřát dětem krásné prázdniny, rodičům zaslouženou dovolenou a zároveň poděkovat rodičům za spolupráci a podporu během celého tohoto roku. Moc děkuji za krásné květiny a dárky z dnešního dne.

Také bych chtěla poděkovat kolegyním – asistentce Ivance Čěškové a vychovatelce Lence Holíkové – za skvělou péči o naši třídu.

Dnes jsme stihli vyfotografovat Lenku s družinou a děti s vysvědčením. Krásné léto všem!

Středa 21. června

Dnes jsme uklízeli třídy, čistili jsme šatní skříňky a odevzdávali klíčky. Zítra 22. června máme cvičení v přírodě. Do školy půjdeme šatnou (dozvěděli jsme se až odpoledne), přezujeme se a boty si vezmeme do třídy. S sebou budeme mít batoh, čip, svačinu a pití, pláštěnku. Kdo neodevzdal klíčky, některou učebnici nebo omluvenku, přinese vše zítra.

Případné odhlášení pátečního oběda (vysvědčení) je možné do 22. 6. do 12 hodin.

Na stránkách školy v sekci Pro rodiče – Školní rok 2023/2024 – najdete seznam obyčejných sešitů a později i cenu pracovních sešitů pro 3. ročník. 

Dnešní projekt 

Děti dnes přišly s dobrou náladou a se spoustou knih a obrázků. Hned jsme se všichni rozdělili do skupin a řekli jsme si, co nás čeká. A projekt mohl začít. Nejvíce nás bavila práce na plánku zoo. Moc pěkně si děti poradily i se sestavováním návštěvního řádu. Zoo Chleby, kterou jsme navštívili, nás inspirovala. Jako pomocníci nám posloužily také tablety. Některé skupinky stihly i práci navíc. Děkujeme rodičům za pomoc a přípravu materiálů. Moc nám to pomohlo.

V úterý 20. června si vezmeme opět batoh s penálem, svačinou a igelitovou taškou na výkresy.

Projekt Moje zoo

V pondělí 19. června proběhne ve škole projekt Moje zoo. Druháci budou vytvářet plakát své zoo a plnit několik úkolů. Mohou pracovat sami nebo v menších skupinách. Na projekt se mohou předem připravit, přinést knihy, encyklopedie, časopisy, vytištěné obrázky. Ve třídě budeme potom malovat, psát, vymýšlet, domlouvat se apod. Vezmeme si s sebou batoh, penál, věci na projekt a učebnici ČAJS, popř. další učebnice, které jsme ještě neodevzdali. Máme 5 vyučovacích hodin. 

Přikládám soubor s jednotlivými úkoly.

Den dětí

Den dětí jsme oslavili už ve středu 31. května. První hodinu jsme hráli stolní hry ve třídě, potom jsme se přesunuli na školní dvůr, kde byly připravené různé zábavné aktivity zaměřené na pohyb. Za splnění úkolu nás čekala sladká odměna. Na stanovištích jsme našli hod míčkem do kbelíku, skákání přes švihadlo, chytání rybiček, posunovací chodník, skákání v pytlích, přenášení míčku na lžíci, válení sudů a přesouvání míčků apod. Kdo chtěl, mohl se zúčastnit diskotéky. S dobrou náladou jsme potom šli na oběd a do družiny.

Maraton proti kouření

Tento každoroční běh kolem školy jsme zahájili slavnostním nástupem na dvoře. Vrátili jsme se do třídy a povídali jsme si o škodlivosti kouření. Potom už jsme jen čekali, až na nás přijde řada. Štafetu jsme si předávali většinou ve dvojicích. Pro jistotu s námi běžel vždy jeden starší žák nebo žákyně. Všichni jsme běh zvládli, vydýchali jsme se na lavičkách, ochutnali jsme malou sladkost a zase jsme se vrátili do třídy. Chválíme všechny zúčastněné děti!

Malujeme, kreslíme, stříháme

Dobrý den,

zde posílám věci, které zůstaly na ŠvP. Dnes už je bude mít paní učitelka Šustová u sebe.

Hezký den.

Polačková


Škola v přírodě Plavy

Od školy jsme vyjeli dnes 18. 5. včas, na místě jsme byli před 10. hodinou. Dojeli jsme dobře, všichni jsme v pořádku. Už jsme se ubytovali v pěkném penzionu a těšíme se na první oběd. Všechny pozdravujeme. 

První den našeho pobytu: Oběd: kuře na paprice s těstovinami., večeře: zeleninové rizoto + okurka. 

Prohlédli jsme si okolí penzionu Maxík, potom jsme se prošli po lesní stezce a pustili jsme se do sportování na zahradě penzionu. Po večeři  si celá naše parta zahrála bingo a všechny možné stolní hry, které si děti přivezly. Máme se moc dobře, všichni jsme v pořádku a pozdravujeme naše rodiče, prarodiče a sourozence!

Druhý den našeho pobytu: snídaně: švédský stůl, oběd: čibabčiči, brambory, večeře: sladké kynuté knedlíky

Dopoledne jsme měli výuku. Po obědě jsme hráli obrázkový závod, potom jsme si šli protáhnout tělo na hřiště.  Večer jsme ukončili v pyžamu a hrou se židličkami v naší jídelně.

Třetí den: snídaně: švédský stůl, oběd: špagety s masem a rajčaty, večeře: řízek, bramborová kaše

Po snídani jsme dopisovali pohledy, opakovali jsme živou přírodu, trénovali jsme piškvorky.

Po poledním klidu jsme si zahráli vědomostní soutěž na zahradě penzionu a přesunuli jsme se na hřiště, kde jsme hráli basketbal, vybíjenou a fotbal. Večer jsme doplnili kvíz o postavičkách z Večerníčku a zahráli si turnaj v piškvorkách.

Čtvrtý den: snídaně: švédský stůl, oběd: vepřová kýta na smetaně, houskový knedlík, večeře: zapečené těstoviny, okurka

Dopolední program: hra na náhodu, nákup dobrot v místní samoobsluze, vyhodnocení soutěží, předání diplomů a odměn, odpolední program: výlet podél říčky Kamenice a Palackého stezky, poslední pobyt na hřišti, večerní program: balení kufrů, pokračování v piškvorkovém turnaji, hra se židličkami a podávaná s míčem, diskotéka 

Pátek 22. 5. : Po snídani přesun zavazadel, rozloučení s penzionem Maxík a hurá domů! Předpokládaný odjezd v 10 h, návrat do Sadské 11.30 - 12.30 h.

Den Země

Tento den slavíme 22. dubna. Je zaměřen na ochranu životního prostředí. Jak můžeme přispět my? Opakovali jsme si správné třídění odpadů, abychom jimi Zemi nezahltili. Rozdali jsme si pracovní listy a ve skupinách jsme si připravili ústní odpovědi. Alespoň budeme moci použít tyto listy i příště. Děti většinou znaly správné odpovědi, tak nám šla práce rychle od ruky. Mezi fotografiemi najdete listy s řešením. Žáci 3. B přinesli ukázat obrázky zdravé a nemocné zeměkoule a přečetli nám, jaké napsali dopisy Zemi k jejímu svátku. Moc se jim to povedlo. 

Pohádkový den

V pátek 21. dubna se to u nás ve škole hemžilo postavičkami z pohádek. V naší třídě jsme viděli tři prasátka a vlka, Karkulku, pana krále, princeznu, loupežníka Karabu, krásné čarodějnice, Harryho Pottera a Hermionu. Děkujeme za účast!

Procvičujeme určování hodin


Hrusice – Památník Josefa Lady a jeho dcery Aleny 

Ve středu 12. dubna jely 2. a 3. třídy na výlet. Autobus nás dovezl do Hrusic, k památníku jsme šli pěšky. Velká růžová vila, kde trávil Josef Lada léto, měla šest pokojů. Milá paní průvodkyně nás provedla všemi místnostmi. Ukázala nám kresby, obrazy i osobní věci Ladovy rodiny. Josef Lada maloval nejraději vodníky a ponocné, z ročních období miloval zimu. Jeden pokoj byl věnovaný ilustrátorce Aleně Ladové. Počasí se vydařilo a náš výlet také. Po prohlídce jsme si mohli koupit různé suvenýry. Ve škole jsme si potom vyplnili pracovní list o Josefu Ladovi. 

Ponožkový den - 27. března

Malujeme, kreslíme, stříháme, ...

Den šílených účesů

Proč si někdy trochu nezabláznit ... Třeba zrovna s vlastním účesem. Vyzkoušeli jsme si to ve středu 15. února. Děkujeme rodičům za nápady, za pomoc a přípravu. Není lehké vykouzlit ráno před odchodem do práce "bláznivý" účes pro jedno, dvě děti ...

Pracujeme s tablety

Pro oživení hodin používáme tablety, ve kterých máme nahrané programy na procvičování učiva z různých předmětů. Po splnění úkolu, aktivity se dítěti ukáže počet chyb. Podle toho potom opakujeme úkol, dokud se počet chyb u žáka nesníží nebo individuálně látku znovu procvičujeme. Začali jsme si také načítat tzv. qr kódy na webu www.wordwall.net. Jde o zábavnější formu práce. Děti musí pozorně číst zadání, cvičí si postřeh a hlídají si čas na svou práci. 

Bádání s tvrdými a měkkými slabikami

V textu z čítanky od Ondřeje Sekory jsme sledovali, jestli ve vybrané ukázce o brouku Pytlíkovi převažují slova s tvrdými nebo měkkými slabikami. Nejprve jsme si třístránkový text přečetli a popovídali jsme si o něm. Ukázali jsme si, že v některých slovech může být tvrdá i měkká slabika zároveň, že některá slova se budou v textu opakovat, že je budeme počítat všechna. Jeden žák vyslovil předpoklad, že bude více slov s měkkými slabikami. Řekl, že hodně čte a že mu připadá, že takových slov je v knihách více. Připomněli jsme si, že z mluvnice víme, že měkkých souhlásek je 9, tvrdých jen 7. Potom jsme se pustili do práce. První řada pracovala se s. 67 v čítance, druhá řada vypisovala slova ze s. 68 a třetí řada ze s. 69. Bádání jsme si rozdělili do několika dnů. Můžeme se jen domnívat, jestli je to náhoda nebo ne. Ve všech řadách se potvrdil předpoklad, že více slov je v tomto textu s měkkými slabikami. Procvičili jsme si i matematiku, protože jsme slova sčítali.

Den dvojčat

V lednu jsme si vyzkoušeli, co to obnáší domluvit se s kamarádem, přijít do školy ve stejném nebo podobném oblečení, upravit si stejným způsobem vlasy apod. Maminka Honzíka V. dokonce poslala našemu Maxovi stejné tričko. To Maxík koukal... Bylo to moc milé. O určitou podobu jsme se snažili i my dospěláci. 

Naše vánoční besídka

Besídka je od toho, abychom spolu pobesedovali, popovídali si, pobyli společně ve třídě. Nazdobený stromeček už na nás čekal, tak jsme si kolem něj zazpívali koledy a vyslovili nějaké hezké přání do nového roku. Potom jsme usedli do lavic a popíjeli čaj a zobali cukroví od maminek. Pustili jsme si krátký pořad o Vánocích na www.ctedu.cz. Jak probíhá Štědrý den u vás? Kdo chtěl, tak se rozpovídal. Na řadu potom přišlo rozbalování vyrobených dárků. Máme opravdu šikovné děti, maminky a tatínky! Potom jsme sledovali, co si pro nás připravily některé děti jako malé vystoupení, a znovu jsme si zazpívali další vánoční písně.

A na závěr už jen vánoční přání pro všechny: Přejeme krásné Vánoce, pohodu, klid a hodně zdraví v novém roce. Děkujeme za krásné dárky. Zdravíme naše nemocné spolužáky Kamilku, Laurinku, Toníka, Vašíka a Honzíka. Ať jste brzy v pořádku a užijete si Vánoce. Těšíme se na vás v lednu. Ve škole se sejdeme v úterý 3. ledna 2023. 

Zpívání v pečovatelském domě

Zpívání ve středu odpoledne 14. prosince se nám vydařilo. Rádi jsme zazpívali sadským seniorům spolu s dětmi z 2. A. Mohli jsme tak vykonat dobrý skutek a potěšit babičky a dědečky, kteří měli společné předvánoční posezení ve společenské místnosti. Nikdo z nás nečekal, že nakonec dostaneme ještě tak pěkné dárečky. Poděkovali jsme a popřáli všem krásné Vánoce a hodně zdraví v novém roce.

Ukázky práce z výtvarné výchovy a pracovních činností

Výroba barevného mýdla

Dnes (1. prosince) jsme se o výtvarné výchově přesunuli do školní kuchyňky, kde jsme připravili všechno na výrobu mýdla. Nebylo to tak složité. Mýdlovou hmotu jsme rozpustili v mikrovlnné troubě. Mezitím jsme si u stolu zahráli hru "Já mám, kdo má", při které jsme si zopakovali geometrické tvary a citově zabarvená slova. Potom už jsme pomalu nalévali rozpuštěnou hmotu do silikonových a umělohmotných formiček. Pomocí barviva vznikla malá barevná mýdla, která nám potom ztuhla v ledničce. Mýdla jsme vyrobili na vánoční jarmark. Ještě je pěkně zabalíme a máme hotovo. 

Opakujeme význam slov

Toto téma jsme opakovali v malých skupinkách. Práce nám šla pěkně od ruky. Každá skupina hledala jeden typ probraných slov. U mnohoznačných slov jsme určovali správné obrázky a vysvětlili jejich význam. Citově zabarvená slova jsme zopakovali hrou "Já mám, kdo má". Potom jsme z karet z této hry sestavili dlouhého papírového hada. Kromě přiřazování slov protikladných, souznačných, podřazených, nadřazených, citově zabarvených a mnohoznačných jsme přemýšleli, jestli u některých z uvedených slov najdeme protikladné i souznačné slovo zároveň. A to se nám povedlo. 

Jak je lehké měřit metrem

Na geometrii jsme si přinesli několik svinovacích i krejčovských metrů. Některé děti už uměly změřit např. délku i šířku lavice pomocí metru a ukázali to ostatním. Společně jsme měřili délku i šířku tabule. To jsme prováděli ve skupinách. Nebyl problém přečíst např. šířku tabule na svinovacím metru, i když zatím počítáme do 20. Zkoušeli jsme měřit výšku dětí u svislé opory, za kterou nám posloužila skříň. K této práci se budeme ještě vracet. 

Den bez batohu - 25. listopadu

I když v tomto týdnu chybělo hodně dětí ze třídy, do akce jsme se zapojili. Sedm "statečných" přineslo sešity a učebnice v jiném zavazadle než v aktovce. Byly to nákupní košík plastový, nákupní umělohmotná taška, plážová taška, pojízdný kufřík, kbelík a kufřík na nářadí. Společně jsme se vyfotografovali ve třídě a jako celá škola v tělocvičně. Děkujeme za účast. Byla to zajímavá podívaná.

Ochrana přírody - včely - akce za kredity

V pátek 11. listopadu se některé děti podívaly, jak to chodí u včelaře. Naši školu navštívila paní Katka z rodinné farmy z Poděbrad, aby dětem přiblížila chov včel. Vyprávěla nám o včelách a úlech. Děti se dozvěděly, co se v úlech děje a co všechno včely dělají. Následně úl rozebraly, potom soutěžily. Snažily se úl poskládat co nejrychleji a správně, aby včelky neuletěly. Děti si poslechly, kde včely sbírají med, dále jaké jsou druhy medu. Došlo také na ochutnávku medu. Byl prý výborný! Děti si samy vyzkoušely stočit med do lahvičky, nazdobit perníčky, vyrobit svíčku a odlít vosk. Akce se všem líbila a paní Katce děkujeme za návštěvu. 

Soutěž o nejhezčí dýni

Kdo přinesl ukázat krásně vyřezané a nápadité dýně na fotografiích?

Markétka, Anička J., Emilka, Ondra, Anička S., Vendulka, Honzík V., Michal, Viki, Terezka, Jasmínka. Odměnili jsme se kredity a pochvalou.

Vyhodnocení dýní provedly všechny děti s tímto výsledkem: 1. místo - Ondra, 2. místo - Anička S., 3. místo - Vendulka.

Bylo to těžké rozhodování, protože všechny dýně se moc a moc povedly. 

Halloween

Takhle jsme byli strašidelní a takhle nám to slušelo s naší paní asistentkou Ivankou Češkovou. Ochutnali jsme šíleně kyselé halloweenské bonbony. O pracovních činnostech jsme si vyrobili s paní učitelkou Vlastou Fitzovou pěkně velké pavouky. 


Barevný den ve svátečním oblečení - čtvrtek 13. října

Skoro celá naše třída se proměnila ve svátečně oblečené druháky. Děti, moc vám to slušelo!

Malujeme a kreslíme 

V podzimním období jsme malovali papírové draky - mozaiky, vozíky s otisky listů, vytvarovali jsme houby z modelíny a mísu s ovocem. Naposledy jsme kreslili Ferdu Mravence. Jsme malí malíři a práce nám jde pěkně od ruky. 

Beseda v městské knihovně - čtvrtek 6. října

Paní spisovatelka Danka Šárková nám dnes představila svou knihu pro děti Alenka a Krakonoš. Čekala na nás v krkonošském venkovském oblečení a začala vyprávět, o čem kniha je. Alenka odjela na zimu k babičce do Krkonoš se svou čivavou. U babičky žili ale také dvě kočky a bernardýn. A dobrodružství začíná ... Poslechli jsme si ukázky z knihy, podívali jsme se na video o Krkonoších a zahráli jsme si malé divadlo.

Potom přinesly paní knihovnice knížku, ze které jsme postupně všichni přečetli několik vět. Snažili jsme se číst co nejlépe. Bylo vidět, kdo si doma pravidelně čte, kdo ne. Za odměnu jsme dostali knihu o zvířátkách a medaili. 

Projekt Školiáda

V pondělí 26. září jsme vyrazili po stopách fialových šipek směrem k ulici Pražská a Žižkova, až jsme došli ke hřbitovu. Po cestě jsme plnili úkoly, které pro nás připravila třída 6. B s paní učitelkou Zuzanou Blažkovou. Všechny otázky souvisely s naší školou a 120. výročím jejího založení. Luštili jsme křížovku, rozšifrovali jsme zprávu podle Morseovy abecedy, hráli jsme tichou poštu a doplňovali různé údaje. U hřbitova na nás čekalo několik stanovišť se zábavnými úkoly, které nás dovedly k pokladu. Šesťáci, moc se vám to povedlo. Děkujeme za prima den.

Den otevřených dveří  

Srdečně zveme rodiče na prohlídku školní budovy v sobotu 17. září od 9.00 do 11.00 h. Škola slaví 120. výročí svého založení.

Můžete se podívat, jak se škola i její vybavení v průběhu let změnilo. Konkrétně naše třída je po opravě. Máme snížený nový strop, upravenou podlahu a vymalovanou třídu. Budeme se těšit na Vaši návštěvu. 


Rozvrh hodin 2. B

                              1.                            2.                    3.                                    4.                          5.

PONDĚLÍ -      TV                         PČ                    ČJL - ML                   ČAJS                    ČJL - ČT/PS

ÚTERÝ      -      ČJL - ML            MA                  ČJL - ČT                     ČAJS

STŘEDA   -      ČJL - ML            MA                  SPH                              HV

ČTVRTEK -     ČJL - ML           MA                   ČJL - SL                      VV   

PÁTEK       -     AKR                     TV                    MA -                       ČJL - ČT/PS      ČAJS - TH - lichý týden


Zkratky předmětů a školní potřeby, které budeme používat na jednotlivé předměty:

ML - mluvnice - učebnice (U), pracovní sešity (PS - 2 díly)

ČT - čtení - čítanka

PS - psaní - písanky - 2 díly (jen školní)

SL - sloh

MA - matematika - tenké učebnice (minutovky - 2 díly), pracovní sešity (PS - 3 díly)

G - geometrie - pravítko 30 cm nebo trojúhelník (pravoúhlý i jiný), tužka č. 2 (2 ks), tužka č. 3 (2 ks), ořezávátko, guma, malé pravítko, které budeme nosit v penálu, velkou podložku do geometrického sešitu (tyto potřeby stačí doplnit do 16. 9. na další hodinu geometrie))

ČAJS - TH - třídnická hodina v rámci prvouky (ČAJSu), vždy jen v lichém týdnu

SPH - sportovní hry

AKR - angličtina křížem krážem


Další vyučující v naší třídě:

Vlasta Fitzová - PČ

Jana Krejčíková - SPH

Štěpánka Jirků - AKR


Prosím o obalení učebnic (děti je přinesly domů), pracovních sešitů (2 velké obaly na ČJL a MA, 1 malý na písanku) i obyčejných sešitů (nadepsali jsme si 7 malých sešitů a 1 velký, zbylé sešity nechávám ve třídě).

Dále prosím o doplnění stavu učebnic na začátku školního roku (nalepená tabulka vpředu nebo vzadu v učebnici - stačí zkratky). 

Co budeme ještě potřebovat k výuce? Opět mazací tabulku a 2 fixy (tabulku jsme používali vloni), malou podložku do sešitu ČAJS. Dále uvítáme papírové kapesníčky (1 ks) a papírové utěrky (1 ks). Prozatím bude stačit, když je přinesou chlapci, aby se nám vše vešlo do skříně. Předem děkuji.

Plavecký výcvik je součástí TV. Během výcviku (do 8. 11.) tedy nebudou hodiny TV. Místo TV v pondělí (1. hodina) bude MA a v pátek (2. hodina) ČAJS. Plavecký výcvik rodiče neplatí. Volitelný předmět SPH (sportovní hry) se ale vyučuje od září, proto věci na TV potřebujeme už teď.