TŘÍDA 2.C

Přeji krásné velikonoční svátky, prosím, přečtěte si souhrnnou čtvrtletní informaci v souboru níže. 

9.-11.4.

ČJ- slabiky BĚ, PĚ, VĚ, MĚ. doděláno máme strany 16-18 v PS. v učebnici procvičena str. 86, cv. 2,3 na str.88. Začínáme si povídat o Velikonocích, čteme na str. 115, děti si mohou vybrat jednu básničku ze strany 114 a naučit se ji- klukům se bude brzy hodit :) 

MA- po aritmetické části čtvrtletní práce se teď věnujeme geometrii. Měření a porovnávání úseček, rýsování úseček o určité délce, vyhledávání úseček. Opakujeme křivé, rovné a lomené čáry. PS str.59.

VV, ČAJS - staráme se o zasazené osení, připravujeme si velikonoční dekorace. V souvislosti s jarem, které už konečně propuklo v plné síle připomínám, aby děti nosily na TV jak boty na ven, tak do tělocvičny.   


8.4. 

ČJ- věnujeme se slabikám DĚ, TĚ, NĚ. Dodělali jsme str. 15 v PS, napsali si do školního sešitu 8 spojení ze cvičení 7/83 v učebnici, hráli "ostrovy". PÍS. str. 8, ČÍT str. 112 - navázali jsme ČAJS a zopakovali si stěhovavé a stálé ptáky (ČAJS UČ str.51).

M- připravujeme se na čtvrtletní písemku, opakujeme počítání se závorkami, zaokrouhlování, rychlé a bezchybné sčítání a odčítání do 100 bez přechodu přes desítku. To, co jsme trénovali, dostaly děti i za DÚ (můžete počítat také-ofoceno níže).  Vyplněno máme také PS: 63/2,3. Plus práce na Školákově (valná většina třídy spočítala alespoň 60 příkladů). 

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-A/hodnotici-testik/scitani-do-100.php

https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-A/hodnotici-testik/odcitani-do-100.php

    

7.4.ČJ- nově slova se skupinami DĚ, TĚ, NĚ - str.82 v učebnici, PS str. 14/1,2,3, ve skupinách jsme potom vymýšleli slova na tyto slabiky. Za Dú je přepis UČ str.83/8 a protože hodně mláďat má ve svém názvu jednu z těchto slabik, pokračovali jsme v ČAJSu - hodpodářskými zvířaty (str. 52). 

 4.4.

M- GEO -PS str.58-celá. Příprava: ořezaná tužka, pravítko- ideálně klasický trojúhelník s ryskou. Dohlížejte prosím na preciznost, tenkost čar, čáry radši delší, v žádném případě nedokreslovat ani nedorýsovávat délku,  označení bodů pravítkem, popsání bodů- lehce.  Doma cvičit na papír. Zadání Dú: Narýsuj úsečky │AB│= 3 cm, │PQ│ = 7 cm, │ST│ = 8 cm a │CD│= 5 cm.  Níže příklad, jak by mělo vypadat. 

 

1.-3.4.

ČJ- v úterý písemná práce. Než otevřeme příští týden další větší tematickou kapitolu, ladíme, co nám nešlo a opakujeme už známé jevy. ČJ PS- 11/3, 12/1,2,4. PÍS: 6,7. k písance bych chtěla podotknout, že ač jsou zde zařazeny básničky k přepisu, takže děti se musí soustředit na delší text, jde tu o ÚHLEDNÉ PRECIZNÍ PSANÍ, které k tomu má být bez chyb. Ve čtení pracujeme s dětskými časopisy, nahlas jsme si ve dvojicích předčítali příběhy a následně plnili úkoly k porozumění textu a opakování gramatických jevů, které známe. 

M- procvičujeme rychlé a bezchybné počítání hrou, luštíme sudoku, objevujeme abaku řady- jedna je níže pod textem, pokud si chtějí marodi zkusit :). PS 53/1,2, 55/1 a sloupec, geometrie: opakování pojmů přímka a úsečka, správné měření úseček, jejich porovnávání: str.56 celá, 57/1,2.  

AJ- School items, food, colors, human body, numbers. Otázky: How many? What color is it? What is it? Odpovědi ideálně celou větou, např. This is a green apple.  

31.3. 

ČJ opakování před čtvrtletní prací- psaní ú,ů,u; tvrdé a měkké souhlásky, párové souhlásky. Za dú: projít ústně s odůvodňováním str 80/ cvičení 6,8,9 v učebnici ČJ. Někteří stále básnička z čít 109.

ČAJS- jaro, procesy v přírodě, jarní květiny.   

28. 3. Den učitelů

27.3. ČJ opakování tvrdých, měkkých souhlásek: 

https://wordwall.net/cs/resource/15183963/m%C4%9Bkk%C3%A9-a-tvrd%C3%A9-souhl%C3%A1sky

V úterý  1.4. napíšeme čtvrtletku z ČJ-sledované jevy: řazení podle abecedy, psaní u,ů,ú, tvrdé a měkké souhlásky, párové souhlásky. Z toho pramení i DÚ zadaný do pondělka: projít si strany 109-111 v učebnici ústně, písemně pak 79/1 do ČJ D zapsat jména do dvou sloupců. Ve jménech doplnit správně souhlásku a následně každý sloupec očíslovat podle abecedy.   

AJ- nově "School items".

M- procvičování, MPS 52/1,2.

26.3.

ČJ- Párové souhlásky PS: 10/3, 11/1, ústně UČ str. 77 , z toho cv. 4/77 písemně do sešitu opis z tabule. PÍS str. 4 (opiš říkanku), ČÍT str.109 horní básnička zpaměti do pondělí. Věnovali jsme se tématu včel (čítanka 109 a 110) a poznávání jarních květin, které děti přinesly (viz včerejší čajs).

M- PS str.49/1,2,3.     

25.3.

ČJ- opakování: slova nadřazená, abeceda, párové souhlásky D-T, P-B, Ť-Ď, F- V (soubor vložený níže pod názvem "jména dětí" jsme zkoušeli samostatně). Je třeba znovu potrénovat abecedu- ikdyž cvičení pravidelně zařazuji do skupinových nebo společných úkolů, ukazuje se, že někteří se pouze "vezou s davem". Nově H-CH (pracovní sešit str.10/1), písanka 2 strana 2 ve škole, str 3 doma, čítanka- 109/110. 
ČAJS- pokračovali jsme v tématice jara a začali stejnojmennou kapitolu v Čajsu, povídali jsme si o stavbě rostlin a stromů, o květinách, které nyní začínají kvést.
...a protože námět s hyacinty i sněženkami už jsme ve VV zvládli, vrhli jsme se na tulipány, ač je na ně v přírodě ještě trochu brzy. 
 

20.3.-24.3. Shrnutí

ČAJS- Procvičujte na zítra hodiny, například z této webové stránky (otázky na zjišťovačku budu brát odsud, do prázdného ciferníku budou zaznamenávat slovy vypsaný čas, např. půl čtvrté. Dohoda je, že děti značí hodinovou ručičku červenou, minutovou modrou barvou).

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-urcovani-casu-ctvrt-pul-tri-ctvrte-cela-slovne-1-uroven

ČJ- PS 2: hotová str.9. Opakování ú/u/ů. Do ČJ Š můžete přepsat prvních 10 slov z horního cvičení a) v učebnici na str.109 (opět opakování ů,ú,u). Na konci minulého týdne jsme do školního sešitu také opisovali z tabule cv.75/3, zkuste si ústně, nebo napište do sešitu. V příloze máte malé opakování probíraného plus staršího učiva. 

M- minulý týden: PS hotová str. 46. Procvičovali jsme příklady na klokana a hravě procvičovali hbité a bezchybné počítání.   

17-19.3.

ČAJS - Průběžně každý den chvíli trénujeme určování času. Napsali jsme si písemku (pouze půl/celá), ne všichni zatím zvládli, známku tentokrát dostali pouze ti, kteří určili úspěšně. Příští týden bude písemka naostro pro všechny. Zkoušejte prosím již čtvrt, půl, tři čtvrtě a celou. Trénovat můžete zde: 

https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-urcovani-casu-ctvrt-pul-tri-ctvrte-cela-1-uroven

ČJ- Opakování psaní u, ů, ú, slova nadřazená, podřazená, souřadná. Párové souhlásky B-P, D-T, Ď-Ť, V-F (uč. str 72-75). Procvičování ústní, PS hotová celá strana 7,  str. 8/1, doděláváme cv.2.  Aktivity na wordwallu, např:

https://wordwall.net/cs/resource/11653857/p%C3%A1rov%C3%A9-souhl%C3%A1sky-v-f

https://wordwall.net/cs/resource/22729067/%c4%8desk%c3%bd-jazyk/p%c3%a1rov%c3%a9-souhl%c3%a1sky

 Pís: 37-38. ČT: 107-109. 

M- hbité počítání, nově příklady typu 78-40, 86-20. MPS 43/1,2, 43,44 celé, 46/1. 

14.3.

ČJ - PS str. 6/5 a str. 7/1, ústní procvičování wordwall, procvičení u,ů,ú, v naší oblíbené písničce "Káča našla ptáče" jsme hledali slova do vzorce XXOXO. DÚ učebnice 74/4 do ČJ D pouze 4 věty. ČT- 104,105. Za DÚ 106,107.  

M- Stavění z kostek, práce s tablety-počítání plus opakování již známých těles. PS str. 39/1, 41/1,3, 42/1. 

 

12. a 13.3. 

ČJ-UČ 73/1,2,3. PS ČJ-6/3,4. PÍS str.36, za DÚ ČÍT 105. Procvičování tvrdých a měkkých souhlásek. Přepis do ČJ Š (viz soubor). 

https://wordwall.net/cs/resource/12246402/p%C3%A1rov%C3%A9-souhl%C3%A1sky-b-p

MAT-PS 36/1,2, 40 celá, 41/2. Procvičování hbitého a bezchybného počítání, zaokrouhlování a počítání se závorkami.

ČAJS- určování času- čtvrt a tři čtvrtě. 

https://wordwall.net/cs/resource/54039218/prvouka/hodiny

https://wordwall.net/cs/resource/11388995/hodiny

AJ- Colors, numbers, body. 

11.3.

ČJ- psaní souhlásek b a p na konci slov-UČ str. 71, 72/1,2,3, PS 6/1,2. Zkuste si diktát str. 60/14. ČT 100 a 101, práce s textem. DÚ: ČT 102,103.

ČAJS - určování času (celá, půl)- budeme dělat průběžně i mimo hodiny ČAJS. 

M- zaokrouhlování PS str. 23 celá, geometrie - úsečka, body na a mimo úsečku, měření úseček. Rýsování úseček konkrétní délky (také úkol v sešitě geometrie: narýsuj úsečky |CD|=3 cm, |EF| = 7 cm, |QR|=4 cm.) 

10.3.

ČJ- tvrdé/měkké souhlásky, ČJ PS: 5/1,2,3.

ČAJS- určování hodin (celá a půl).

7.3. 

ČJ - kořen slova a slova příbuzná, slova v různých tvarech PS2 str 4, cv. 1,2,3. Opakování abecedy, tvrdých/měkkých souhlásek, písanka 35. Ústní úkol: vymysli slova příbuzná ke slovu LEPIT.

M- závorky a zaokrouhlování, procvičení v  MPS 22/1,2. DÚ: 26/52 A a C- nejprve na fólii napiš výsledky, pak vyndej folii z učebnice a vypočítané výsledky zaokrouhli.  

ČAJS: NA PONDĚLÍ PROSÍM ZOPAKOVAT roční období, měsíce, dny v týdnu, části dne a jednotky času. NEZAPOMEŇTE NA PAPÍROVÉ HODINY.  

6.3.  ČJ - Tvary slova, slova příbuzná, kořen slova. Do ČJ Š jsme vypsali slova příbuzná se slovem hrad (UČ str. 70/3), za DÚ pak mají děti to samé provézt se slovy příbuznými ke slovu LES.  Výše si můžete zkusit vymyslet slova příbuzná a najít jaký mají společný kořen. 

M- počítání se závorkami, PS 35/3. Vysvětlili jsme si zaokrouhlování na desítky- v tom budeme zítra pokračovat. 

https://www.youtube.com/watch?v=EVesfdej9ug&t=10s

AJ- části lidského těla, barvy, čísla, pár nových slovíček k okruhu "jídlo". 

   5.3.

ČJ - procvičování tvrdých/měkkých souhlásek, abeceda, opis do ČJŠ z  UČ 66/7 B po slovo přítel, písanka 34, PS 53/3 a 4.

M -procvičování plus PS 33/3, 34/2, 35/1, 2.

4.3.

ČJ- procvičování tvrdých a měkkých souhlásek, abeceda. Do ČJ Š opis z tabule (první dvě věty z UČ  str. 64/4). PÍS str. 33 a půlka 34 po sokola. ČÍT str 98/99.

MA- MPS 33/1,2,4. 

ČAJS- opakování průběhu roku: vyjmenování měsíců, délka jednotlivých měsíců (pomůckou jsou pěstičky),který měsíc před lednem, za březnem atd., délka hodiny, minuty. DÚ: zopakovat str. 40,41, 43. Na pondělí příští týden (10.3.) poprosím pořídit papírové hodiny, začneme se učit určovat čas.   

3.3.

Informace pro nemocné: 

ČJ procvičování doplňování i,í,y,ý po tvrdých a měkkých souhláskách. Pracovní list- odstavec k písmenu D ("obrázek smrčku"), diktát ČJ 4 věty z UČ ČJ cvičení 12 na straně 56 (můžete si zkusit s rodiči).

ČAJS - měsíc po měsíci: povídání o průběhu roku, měnící se přírodě, významných dnech v roce. Vyjmenování měsíců, délka jednotlivých měsíců (pomůckou jsou pěstičky),délka hodiny, minuty, sekunda. DÚ: zopakovat str. 40,41, 43.  Na pondělí příští týden (10.3.) poprosím pořídit papírové hodiny, začneme se učit určovat čas.    

DÚ: MM 26/51 c) a d)- nemocní klidně jen ústně. 

28.2.

ČJ tvrdé/ měkké souhlásky procvičování, PS 53/1,2. ČÍT vyprávění podle komiksu 96-97, PÍS 4 řádky ze str.33.

M procvičování příkladů typu 76-3, PS 32/1,2. Opakování úsečka, body patřící/nepatřící úsečce. 

DÚ: ČÍT 98, MM 26/51 a), b).

27.2.

ČJ v pracovním listu jsme dodělali str. týkající se N, za DÚ je pak odstavec s obrázkem kozla. ČJPS str.52/3 a 5. Spolu s tvrdými a měkkými souhláskami jsme zopakovali i abecedu. Z písničky Lachtani v kině https://www.youtube.com/watch?v=lrlSpdRojGk jsme se snažili vypsat co nejvíce slov s i, í, y,ý... můžete také :) PÍS str. 32.

M str.31 celá plus sloupce na straně 30 a 32. K dalšímu procvičení Školákov (3. třída opakování, sčítání do 100, typ 54 + 3, tedy bez přechodu). 

AJ základní barvy, čísla do 10, tělo, zima a zimní oblečení (procvičení např. na písničkách níže). 

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg , 

https://www.youtube.com/watch?v=tbbKjDjMDok , 

https://www.youtube.com/watch?v=AsZwvuUmHGU

https://www.youtube.com/watch?v=qhOTU8_1Af4&t=25s 

DÚ: Pracovní list- odstavec s obrázkem kozla, procvičovat počítání do 10 v AJ

26.2. 

ČJ procvičování tvrdé/měkké souhlásky, přepis z uč str. 60/14 b (3 věty) do ČJŠ, pracovní list - první odstavec u N. Školákov 2. třída tvrdé/měkké souhlásky. Zkus vymyslet co nejvíce slov, k obrázku níže a odůvodni, jaké i/y bys napsal/a a proč.   

MAT- procvičování +-20 s přechodem, +- po desítkách do 100. PS 29/2, 30/1. Školákov  https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-A/matematicky-retizek/prirazovani.htmlhttps://skolakov.eu/matematika/3-trida/matematicke-minutovky-3/opakovani-scitani-a-odcitani-do-100/typ-3/priklady1.html

DÚ: ČT 96/97 přečti a vyprávěj. MM 25/49 c) a d).

25.2.

ČJ trénujeme tvrdé/měkké souhlásky (ústně, doplňování pracovního listu, zkus si "rybolov"- viz PŘÍLOHA), do ČJŠ přepis z učebnice str. 65/4a (po slovo hoch). Zkuste vymyslet co nejvíce slov s i,í, y, ý do vzorce: XOX. ČT přečteno 92/93, za DÚ: 94-95.

ČAJS: navázali jsme na čtení o nemocech a vyplnili pracovní list o zdraví (poslala jsem nemocným domů, prosím vyplňte).

MA: Nový typ příkladů 24+3, 75+4... PSM 29/1, ústně procvičovat MMin 25/49 a a b (přítomní mají za DÚ na folii), do MŠ prosím přepsat a vypočítat příklady z přílohy, počítat "terče" (posílala jsem).   


24.2. 

ČJ- opakování u, ú, ů;  tvrdých a měkkých souhlásek (dnes především se zaměřením na TI/TY- list v příloze). 

ČAJS- opakování lidské tělo a zdravý životní styl, nemoc, úraz, řešení život ohrožujících situací- telefonování na linku 155.

DÚ: ČAJS projít a znovu ústně zopakovat strany: 36-39 (bude testík), někteří se doučí svou adresu. ČJ doplnit i/í/y/ý  do označeného odstavce na okopírovaném pracovním listu. Pár dětí přednes básničky.

Chtěla bych poděkovat Vám rodičům nemocných dětí za spolupráci. Navrátilcům to dneska šlo skvěle.    

DÚ NA PRÁZDNINY JSOU ÚSTNÍ: 

 1. básnička ČÍT str. 83,                                                                                                                                                                            2. ČAJS str. 36 a 37- popsat lidské tělo, popovídat si o zdravém životním stylu,                                                       3. číst svou oblíbenou knížku (děti mohou knihu přinést a spolužákům představit- prosím až na úterý),   4. ústně počítat.

Děti si vzaly domů na vyprání věci do TV. 



  14.2.

ČJ- procvičování s pomůckami- ů,ú,u, tvrdé a měkké souhlásky (vy můžete např. wordwall community- tvrdé a měkké souhlásky, školákov druhá třída ČJ souhlásky - https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/slabiky/cviceni.html, https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/slabiky/cviceni.htmldoplňování z tabule- viz dokument), PS ČJ: 52/1,2. Písanka dopsaná do str.31, básnička.



M- procvičování +- do 20, +- do 100 po desítkách, PS: str. 27/3, 28/1,2, logické úlohy.   

13.2.

ČJ- tvrdé, měkké souhlásky hravě, wordwall a učebnice, níže vložené foto přepis do školního sešitu. PS ČJ 50/2,3, 51/2.   

MA- PS str. 16/1,3, str. 17/3, str. 20/1, str. 21/1,2. Ústní procvičování hbitého a bezchybného počítání. Diskutovali jsme o historických jednotkách délky, měřili jsme v pídích, v krocích a stopách (PS 24), dedukovali jsme, proč vznikly univerzální jednotky délky, představili si metr, centimetr a milimetr, zkusili si měření pomocí metru a pravítka (PS str.26/1, str27/2,3). DÚ MM str 15/30.


12.2. 

ČJ- tvrdé/měkké souhlásky, do ČJ Š UČ str. 62/4 od slova zelená po slovo bylina. PS ČJ 50/1 a 4. Procvičování na wordwallu 


ČT- naučit se básničku str.83

MAT- Procvičujeme bezchybné a rychlé počítání po desítkách do 100 a s přechodem do 20. PS 21/3.


11.2.

ČJ-58/4 přepsat první řádek do školního sešitu, opakujeme tvrdé souhlásky, trénujeme měkké (ústně UČ str.62, 63).   

M- str 18 celá, 19/2,4. DÚ: 19- SLOUPEC

10.2.

ČJ- měkké souhlásky, UČ. str 62, DÚ: 62/4 po slovo učitel, PS str. 47/1,2,5.

ČAJS- lidské tělo, do sešitu ČAJS vlepit poslanou dvojstránku a barevně označit jednotlivé části lidského těla, umět tělo popsat (paže, předloktí, holeň, lýtko...).


Probírané učivo, návrhy k procvičování na pololetní prázdniny:
ČJ: Vyjmenovat tvrdé, měkké souhlásky, trénovat ústně ale i písemně slova s tvrdými slabikami v učebnici češtiny 
a nebo online na wordwallu (wordwall community- tvrdé souhlásky, druhá třída). Děti v praxi krásně vyjmenují, ale pak napíšou slovo "borůvki":

MAT: Procvičování rychlého a bezchybného sčítání a odčítání do 20 s přechodem. Sčítání a odčítání do 100 po desítkách. Podklad: matematické minutovky, ústní trénink, odkazy.

https://wordwall.net/cs/resource/26151779/s%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD-a-od%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD-po-des%C3%ADtk%C3%A1ch-do-100

https://wordwall.net/cs/resource/6539857/po%C4%8D%C3%ADt%C3%A1n%C3%AD-do-100

https://wordwall.net/cs/resource/9961335/matematika/po%c4%8d%c3%adtanie-do-100