4.C

VÍTÁM VÁS NA NAŠICH STRÁNKÁCH. 

Průběžně zde budete mít možnost prohlédnout si výsledky naší práce v hodinách.  



Vzorové zadání na test z informatiky na 19.4.

4.C

Dobrý den,

 jak jsem slíbila, budu hodnocení, práce i fotografie ukládat na Studovnu.

Po vánočních prázdninách jsme v hodinách matematiky začali dělit písemně. Stále někteří velmi pomalu počítají s malou násobilkou. 

V hodinách českého jazyka se budeme nadále věnovat slovním druhům. Bezpečně bychom je v textu tedy měli u slov určit.

K procvičení a upevnění učiva využijte nabízené portály ze stránek školy.

Týden 26.2. - 29.2. 2024

VLASTIVĚDA

V učebnici na straně 41 je přehled a stručný popis kulturních institucí. Tuto stranu si přečtete a do sešitu zapíšete sami stručný zápis. 

Následující učivo bude součástí finanční gramotnosti v hodinách matematiky.

Závěrečné opakování ze stran 47 až 49 bude ve formě písemných odpovědí s využitím mapy ČR. 

Výstupem 1. části vlastivědy bude projektová práce. Téma bude : Víkend s kamarádem ( práce bude na max 4 stranách A4, včetně obrázků). Bude obsahovat program výletů na celý víkend. Místa si vyberete sami, stručně popíšete, proč jste si ho vybrali a čím je zajímavé. Plán by měl být realistický, hlavně vzdálenostmi a počtem navštívených např. památek. Pro inspiraci se podívejte do učebnice na stranách 53 až 57. Můžete zapracovat i způsob cestování, kde bude jíst atd. Celá práce bude v duchu žáka 4.ročníku.  Nekopírujte texty z různých zdrojů. Text může být psán na PC, ale přinesete mi ho vytištěný nebo napsaný. Stejným způsobem budeme pracovat i na jiných projektech, bude se měnit jen zadání a rozsah, ne forma. Termín  odevzdání je pátek 15.3.2024. 

ČESKÝ JAZYK

Recitační soutěž - třídní kolo proběhne v pondělí 4.3.2024 pro děti, které teď chodí do školy a mohly si domů odnést čítanku. Zbytek žáků bude mít termín 8.3., popř podle příchodu do školy. Samostatný výběr jedné básničky je ze str.74, 109,159. Termín školního kola a vybraní soutěžící budou včas informováni.

Čtení - mnoho žáků má velké problémy číst nahlas, mnozí bohužel i číst s porozuměním. Už teď je to limituje  i v jiných předmětech, než je český jazyk. Doporučuji vrátit se k domácímu hlasitému čtení. Při hodinách se těžko hledá prostor na opakované čtení a vysvětlování elementárního zadání práce. Časově je třída následně znevýhodněna.

Čtenářské listy - tento měsíc byl poprvé ve formě vlastní prezentace. Celkem vypadají dobře, nedostatky proberu individuálně. Stejným způsobem bude práce i na dalším, za měsíc březen bude tématem knížky hrdina  dítě nebo děti. Termín odevzdání je 27.3.. Samozřejmě mohou být listy  ( i jiné práce ) odevzdány i dříve.

Gramatika - každý den mají děti na tabuli napsanou hádanku. Pokud ji uhodnou, dostanou kredit. Podstatnější je, že si ji opíší do ČJ-Š a čísly určí slovní druhy. Vzhledem k tomu, že toto učivo je probrané a celý školní rok visí ve třídě přehled s popisem i příklady, výsledky jsou, až na 2 výjimky, katastrofa. Obtížnější slova hledáme ve Slovníku spisovné češtiny ( nikdo neví všechno), ale 90% textu jsou běžně používané výrazy. Od tohoto problému se odvozuje následné učivo. Určení podstatných jmen, jejich rodu, čísla, pádu (tady někteří stále pády zpaměti neumí), vzoru a správné koncovky. A v tomto okamžiku začíná můj monolog. Dnes a zítra procvičíme v PS str. 4,5. Např. 4/2 - lepidlo (č.j.,p.6.) " lepidlo je vzor město, o kom, o čem , o městu - o lepidlu". Je důležité, aby si před určovaným slovem řekli tvar vzoru, jinak neslyší správnou koncovku. S přibývajícími vzory se jim to osvědčí. Domácí úkol je z učebnice str.57. cv.4. - klidně na papír. Ústně pročíst a určit cvičení ze strany 57,58.

MATEMATIKA

Geometrie - v minulém týdnu byla práce v hodinách zaměřena na obvody čtverců, trojúhelníků a obdélníků. Vysvětluji obvod jako "plot kolem něčeho, okolo něčeho, obejdu něco". I tak je problém pochopit, že obvod je součet délek VŠECH stran obrazce. I v případě, že jsou vzorečky napsané na tabuli. Příští týden bude opět geometrie.

Aritmetika - vrátili jsme se v PS na str.4,5 k již probraným písemným početním úkonům. Mimo sešit ještě formou vlastního náhodného výběru děti písemně dělí vždy 2 příklady. Na postup si někteří znovu "vzpomínali". U těch, co dosud neumí malou násobilku, mohu jen doporučit procvičování, jinak těžko zvládnou učivo 4.ročníku. V PS jsou římské číslice. Toto učivo není povinné, a právě proto ho všichni s radostí  uvítali. Společně jsme obě strany vypracovali. To chybějící žáci ale nemusí. 22.3.2024 proběhne matematická soutěž Klokan, po zvážení jsem přihlásila celou třídu. Je to pro nás zpětná vazba, jak jsme na tom v porovnání s jinými školami. Tato soutěž je pro 4. a 5. ročníky se stejným zadáním, je proto očekávané, že něco nezvládneme. Dětem to vysvětlím.

Všem, kteří dočetli až sem, děkuji za pozornost. Napsala jsem toho hodně, já vím. Učivo 4.třídy je obsáhlé a já se snažím z toho všeho vybrat jen podstatné a do budoucnosti potřebné znalosti. Když s tím vším mi pomůžete, děti vám to brzy v dobrém vrátí.   Samozřejmě ráda osobně nebo po telefonu (to radši), vysvětlím, co budete potřebovat. Kapitolu chování jsem vynechala, tu probíráme podle aktuálních problému přímo na místě.

Přeji hezké dny a děkuji za vaši trpělivost a spolupráci. A. Juráňová