3.C

 3.C

Vítám Vás v novém školním roce, níže najdete souhrn informací pro další dny :)


Ve čtvrtek 23.10. jede vybraných 5 žáků za kredity do Prahy na výstavu Z. Smetany, odjezd již v 7.45 hodin!!! Prosím rodiče těch, kterých se to týká, aby donesli ZÍTRA podepsaný lísteček se souhlasem.  



21.10. souhrn probíraného: 
ČJ- slovní zásoba, nyní slova příbuzná (PS str. 18/1,2).
M-začínáme násobilku 7. 
ČAJS- v krátké zjišťovačce jsme shrnuli dosavadní znalosti z kapitoly 2 (podkapitola Krajina v okolí domova, otázky v učebnici str.21/1-7). Kdo nezvládl písemně, budu se zítra ptát ústně na následující: 

1. Podle čeho se můžete orientovat ve volné přírodě? 2. Jakou barvou na mapě značíme nížiny? 3. Jakou barvou jsou na mapě vyznačeny hory? 4. Jakou barvou jsou na mapě označeny řeky? 5. Nakresli a pojmenuj části kopce. 6. Jaká významná řeka teče v okolí našeho bydliště? 7. Nakresli směrovou růžici a vyznač světové strany. 

AJ- blížíme se k závěru druhé lekce, zde shrnuji naši prozatímní cestu angličtinou:

Děti umí samy vytvářet následující otázky (někdy s dopomocí) a odpovídat na ně celou větou (všichni bezpečně):

  • Who's this? It's Daisy.
  • What's your name? I'm Adam.
  • What color is it? It's red.
  • What's this? It's a pen.
  • Can I borrow a pen? Yes, here you are.
  • Where are you from? I'm from the Czech Republic.
  • Začínáme skládat složitější věty, takže na otázku What's this? odpovídají It's a blue pen.
Výše zmíněné umí také správně přečíst. Umí rozpoznat psanou podobu čísel 1-10 a také čísla napsat. Hned (bez počítání v hlavě) ústně reagovat na číslici správným názvem. Umí rozpoznat psanou podobu základních barev a také je napsat a říct, to samé platí pro malou slovní zásobu týkající se školních potřeb (viz učebnice). Začínáme slušně číst, jednoduché poslechy z učebnice (které najdete na odkazu https://elt.oup.com/general_content/cz/kestazeni/audio_nahravky/happy_street_third?cc=cz&selLanguage=cs
zvládáme bez problémů.
Na AJ je třeba se připravovat z hodiny na hodinu, věřím, že opakování zabere 5 max 10 minut. Stačí se zeptat na barvy, nechat si je napsat. Zeptat se na to, jak se dítě jmenuje, kolik mu je let, odkud je. Nejdůležitější fráze máme vždy v sešitě (věty stačí umět jen ústně, písemně trénujeme zatím jen čísla, barvy a školní pomůcky, jak je zapsáno výše), který si děti- spolu s učebnicemi- nosí domů.


Dne 24.10. půjdeme na mobilní Planetum - Program: Brouci a hmyz 3. vyuč. hodinu (Týká se i dětí 3.A, které jsou nyní u nás. Vstupné, které činí 100 Kč a vybírá se hotově.   

Prosím, dohlédněte na děti při balení učebnic. Za mě je zbytečné, aby nosily vždy všechno, nicméně nutné, aby měly učebnice předmětů, které jsou na rozvrhu. Dobrým příkladem je čítanka, kterou mají děti donést na pondělí a čtvrtek, zbytek týdne zůstává doma.   

Také bych Vás chtěla požádat o zakoupení fixů na tabulky. Erární už jsou dopotřebované. 

17.10. Pyžamový den :) 
bez úkolů- v případě, že chcete opakovat, věnujte se prosím násobkům 1-6 a zkuste napsat pár vět diktátu, zeptejte se novou anglickou větou a projděte písemnou formu barev v AJ :)
ČJ- pokračujeme v opakování témat spojených se slovní zásobou. Dnes se zaměřením na synonyma (zopakována slova mnohoznačná, slova nadřazená, podřazená a opačného významu).
AJ- umíme novou frázi: "Where are you from?" a odpověď na ni: "I'm from the Czech Republic." Povídali jsme si také o tom, jak se postupně angličtina stala světovým jazykem.   

16.10. 
MA- procvičujeme násobení a dělení šesti. 
ČJ- Význam slov- se zaměřením na slova mnohoznačná.
ČT- návštěva knihovny- Paní knihovnice Haláčková pro nás měla připravený skvělý interaktivní program týkající se základů Etikety na motivy knih L.ŠPAČKA.
Za DÚ dnes pouze dodělávky- udělat opravy v sešitě pětiminutovek, dopsat dle slovních a písemných instrukcí slohovou práci na téma Můj domácí mazlíček (slohový útvar- popis). 


14.10. 
M- procvičujeme násobilku 2,3,4,5,10 a dnes jsme přidali násobilku 6, na kterou se teď zaměříme a budeme ji pilovat. DÚ je ústně procvičovat násobení a dělení číslem 6. Někteří dopsat fotokopie pracovního listu k procvičení násobilky 4 a 5, případně dorýsovat pracovní list z geometrie.

ČJ- slova nadřazená a podřazená, souřadná- dětem jde skvěle.                                                                                          ČAJS- Krajina v okolí domova- orientace v krajině a nově povrch krajiny (strany 16 a 17).                            AJ- barvy- psaná podoba. Umíme ústně použít fráze typu: What colour is it? It's yellow. What's this? It's a yellow pen. (UČ str. 11).


Hygiena nás informovala o rozšíření hepatitidy A mezi žáky okolních škol. Probírali jsme s dětmi hygienické návyky, hlavně mytí rukou před jídlem a po použití WC. Prosím, popovídejte si s dětmi o tématu také doma. 

7.10.

Vzhledem k nutné práci v kotelně školy bude dne 8.10. v ranních hodinách v suterénu školy větší pohyb osob. Děti půjdou proto do školy hlavním vchodem bez přezutí rovnou do tříd.

ČJ- slova protikladná (str. 22 v učebnici, PS str.17/1,2). Zítra sloh (děti mají mít připraven popis maminky), na příští pondělí připomínám básničku z ČÍT str. 19 nebo ze strany 20- děti si mohou vybrat).

AJ- Colours: UČ str. 10, PS str.10/2. Procvičujeme psanou podobu názvů barev.  

M- násobení a dělení čísly 2,3,5,10 - důraz na 4.  Procvičovali jsme ústně a na tabletech. Domácí úkol MMIN (strana 14/ dolní cvičení- ústně). 

GEO- procvičování rýsování přímek a úseček, modelování geometrických útvarů z plastelíny. 

ČAJS - historie Sadské

2.10.

DÚ: na zítra- ČJ příprava na diktát UČ 18/20

MMIN 2- str 12/13 procvičuj ústně na pondělí

ČT  str 16 a 17 na pondělní čtení.    

Přehled probraného: 

ČJ- párové souhlásky.

M- násobení 2,3,5,10.

ČT- Napsali jsme si krátkou zjišťovačku, v které děti měly odpovědět na 3 otázky týkající se porozumění textu (které jsou mimochodem v učebnici hned pod textem, který měli přečíst za DÚ). Prosím, čtěte s dětmi. Ne jednou, ale minimálně dvakrát. 

AJ- nová fráze Can I borrow- článek na str. 8.  K dispozici poslech: 

https://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/Happy_Street_1_third_CD1_Track_17.mp3?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub



1.10.

M- krom +- do 100 procvičujeme násobení a dělení čísly 2 a 3. Prosím, čiňte tak i doma. DÚ v domácím sešitě. 

ČJ- sloh-vyprávění, popis. DÚ: ústně popis maminky na příští týden.  

ČAJS- Naše obec a její občanská vybavenost.


V pondělí 29.9. se koná celoškolní venkovní akce VEČERNÍČKIÁDA (do školy bez učebnic a úkolů, do batůžku přezůvky, čip, svačinu a pití). Vyučování končí po 4. vyučovací hodině. Prosím podepište v ŽK, že jste se s touto skutečností obeznámili. K tomu máme také duhový den- naše třída má přijít v oranžové (budeme foceni shora, čili ideální je oranžové triko, mikina nebo čepice :)

Domů posílám sešity na opravu, přinést v úterý.  

26.9. 

ČJ- končíme s opakováním slov, které obsahují slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě a začínáme opakovat spodobu. PS STR. 10/1,2.

AJ- začínáme lekci 2. DÚ: str.8 v učebnici- procvičovat 6 slovíček v rámečku- na úterý. 

VV- kdo nestihl, přinese mi výkres svatého Václava- pondělí nebo úterý.    

25.9.

ČJ- slova se slabikami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě.  

ČT- DÚ str. 14,15 čtení na čtvrtek.

 M- opakování násobilky 2, sudá/lichá čísla (úkol MMIN procvičování str.11 na úterý).  

24.9.

M- sčítání/odčítání do 100, slovní úlohy, logické úlohy. 

ČJ- vyprávění pohádky o Perníkové chaloupce, pozdravy a představování se. 

ČAJS- opakování dopravních značek a pravidel silničního provozu pro chodce a cyklisty.

23.9.

ČJ- procvičování tvrdých/měkkých souhlásek PS str.5/5, avizovaný diktát, opakování se nyní zaměří na dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. PS 8/4.

AJ- Pozdravy a čísla 1-10. 

M- PS dodělána str.11, str.12/2,4, str.13 sloupec. DÚ: MUČ 8/34 do domácího sešitu M (děti z C mají, A si založili.) 

GEO - MPS str. 16 celá, str.22/1., rýsování do sešitu dle zadání:

1. narýsuj libovolnou úsečku AB.

2. Narýsuj úsečku CD a EF, přičemž platí, že CD je větší než EF.

ČAJS- procvičování pravidel silničního provozu- chodec vs. cyklista.

  

19.9. 

Dnes loučení s Matym, opakování v AJ (čísla- naučit se psát anglicky) a výchovy. Domů si děti nesou sešity, prosím, vypracujte opravy/ nebo se pouze pokochejte, jak jim to jde :) 


18.9. 
ČJ- psali jsme avizovaný diktát, procvičujeme tvrdé/měkké slabiky.
ČT- četli jsme znovu Děti z Bullerbynu a po procvičení odpovídali písemně na otázky v učebnici. DÚ číst str.10 a 11 na pondělní čtení.
M- Sčítáme a odčítáme do sta s přechodem. Propočítávali jsme str. 9 a 10 v PS. Upozorňuji na úkol- pokračování ve vyplňování okopírované stránky v MAD (potažmo notýsku pro Áčko)- do pondělí- na každý den sloupec. 
AJ- rozdán PS, procházeli jsme a doplňovali to, co už umíme: Who's this? What's your name? Pozdravy, rozloučení, zdvořilostní How are you?  Opakovali jsme čísla, ty už děti umí slušně. 

NA ČEM JE TŘEBA ZAPRACOVAT: 
V ČJ na psaném projevu. Trénujte opisy a diktáty, děti jsou nepozorné, dělají hodně chyb. 
M- procvičujeme hbité sčítání a odčítání do 100. DÚ: děti dostaly fotokopii se 4 sloupci. Na zítra mají za úkol vypočítat první z nich. Zbytek zadám zítra do pondělí. Děti z C mají klasicky v Matematice domácí, děti z A vlepeno v notýsku.  
ČJ- ve slohu jsme završili téma vypravování zážitku z prázdnin- poté, co jsme minule trénovali ústně a měli za dú si procvičit, jsme dnes krátký příběh z prázdnin napsali. 
ČAJS- vyrazili jsme počítat auta (jemně po 12 hod dopolední, Paroubkova ulice, počet projetých aut za 5 minut) a budeme se zpětně bavit o tom, zda náš odhad vyšel, či nikoliv (a jak jste na tom doma? strefili jste se? ). Prosím, trénujte s dětmi značky (druhy dle učebnice a ty, které máte kolem svého bydliště), v pondělí zopakujeme chodce, cyklisty a výbavu. 

16.9.
ČJ- tvrdé/měkké souhlásky, účka. Připravte se na diktát UČ. str.9/5 na ČT. Zítra Sloh- vyprávění.
M- sčítání odčítání do 100, násobky 2,3,10.
M GEO- musím děti pochválit i touto cestou- spoustu z nich udělalo obrovský pokrok a opravdu RÝSUJÍ :)
ČAJS- Bezpečnost na silnici, chodec, cyklista. Procházka přesunuta. Prosím, trénujte značky, mezi dětmi jsou velké rozdíly.   Učebnice str. 9.

15.9. 
ČJ- opakování ů/ú/u a tvrdých souhlásek. 
ČJ- úkol psaný z PÁ. 
ČT- báseň na PO
SLOH- vyprávění o prázdninách (předloha učebnice) na ST
M- opakovat +- do 100, násobky 2,3,10.
ČAJS- Znát adresu, někteří dodělat obrázek/mapu Sadské- na projekt děti měly 3 vyučovací hodiny.
AJ- číslovky 1-10.  

12.9.
ČJ- dú: 8/5a do sešitu
AJ- bezpečně poznat čísla 0-10, psaná podoba 1-5.

11.9. 
ČJ- opakujeme okruh věta, slovo, slabika, hláska. Druhy vět a abecedu. Dnes jsme se mezi jinými bavili o různých abecedách a také o způsobech, jak se mezi sebou dorozumět jinak, než mluveným slovem či písmem. Nebo také tajně. Pokud k tomu děti něco doma napadne, máte hezkou knihu (hyeroglyfy, morseovka...) můžou zítra donést.
M- trénujeme násobky 2,10. Počítáme +/- do 100, zapisujeme slovní úlohy. 
AJ- upevňujeme fráze What's your name? a Who's this? a odpovědi na ně. Automatizujeme počítání do 10.
ČT-na pondělí básnička str.4.

10.9.
úkoly dnes jen ústní: 
ČJ vyprávění prázdninového zážitku na příští sloh ve středu tak, aby děti dokázaly napsat 3-5 vět (návod osnovy UČ str 6. Kde? S Kým? Co?)
AJ na zítra trénovat čtení v uč.str.5 poslouchat můžete na stránkách Audionahrávky Oxford University Press zde: https://elt.oup.com/general_content/cz/kestazeni/audio_nahravky/happy_street_third?cc=cz&selLanguage=cs&srsltid=AfmBOoodiX_7EBYIvkDw_1wXfRoSV8dKuxn49i9oAse-q6DewRxNiZtD
M procvičovat sčítání a odčítání do 100. 
ČAJS probíráme domov a naše město - po včerejší procházce, kdy jsme se bavili o občanské vybavenosti, v tuto chvíli vytváříme mapu Sadské tak, jak je a nebo tak, jak bychom chtěli, aby vypadala :)

8.9.
Tématem, které se prolíná předměty jsou zážitky z prázdnin (VV, vyprávět budeme ve středu ve slohu) a domov (ČJ, čtení, ČAJS).   
Příprava na zítra je ústní: ČJ Uč. 5/6, ČAJS 4,5. 
4.9. 
Přibyli nám noví žáci z 3.A, kteří s námi budou po dobu nemoci jejich třídní paní učitelky. 
Tímto je tady vítám také :)

V pondělí se děti mohou těšit na následující předměty: 
ČJ, TV-nezapomeňte prosím již všichni převlečení, MA, čtení a ČAJS. S sebou, prosím, obalené učebnice

Děti (3.C) dnes dostaly domů školní sešity z M, ČJ a AJ (3.A pouze sešit ČJ). 
 

  


18.9. 
ČJ- psali jsme avizovaný diktát, procvičujeme tvrdé/měkké slabiky.
ČT- četli jsme znovu Děti z Bullerbynu a po procvičení odpovídali písemně na otázky v učebnici. DÚ číst str.10 a 11 na pondělní čtení.
M- Sčítáme a odčítáme do sta s přechodem. Propočítávali jsme str. 9 a 10 v PS. Upozorňuji na úkol- pokračování ve vyplňování okopírované stránky v MAD (potažmo notýsku pro Áčko)- do pondělí- na každý den sloupec. 
AJ- rozdán PS, procházeli jsme a doplňovali to, co už umíme: Who's this? What's your name? Pozdravy, rozloučení, zdvořilostní How are you?  Opakovali jsme čísla, ty už děti umí slušně. 

NA ČEM JE TŘEBA ZAPRACOVAT: 
V ČJ na psaném projevu. Trénujte opisy a diktáty, děti jsou nepozorné, dělají hodně chyb. 

MA příklady typu 59+38, nebo 92-59. Tyto příklady trénujeme, ale stále si neodvažuji dát je do minutovek.   

OPD, sešit Čtení/Sloh a 5 minutovky pošlu na víkend domů, prosím, vypracujte opravy. 


17.9. 

M- procvičujeme hbité sčítání a odčítání do 100. DÚ: děti dostaly fotokopii se 4 sloupci. Na zítra mají za úkol vypočítat první z nich. Zbytek zadám zítra do pondělí. Děti z C mají klasicky v Matematice domácí, děti z A vlepeno v notýsku.  
ČJ- ve slohu jsme završili téma vypravování zážitku z prázdnin- poté, co jsme minule trénovali ústně a měli za dú si procvičit, jsme dnes krátký příběh z prázdnin napsali. 
ČAJS- vyrazili jsme počítat auta (jemně po 12 hod dopolední, Paroubkova ulice, počet projetých aut za 5 minut) a budeme se zpětně bavit o tom, zda náš odhad vyšel, či nikoliv (a jak jste na tom doma? strefili jste se? ). Prosím, trénujte s dětmi značky (druhy dle učebnice a ty, které máte kolem svého bydliště), v pondělí zopakujeme chodce, cyklisty a výbavu. 

16.9.
ČJ- tvrdé/měkké souhlásky, účka. Připravte se na diktát UČ. str.9/5 na ČT. Zítra Sloh- vyprávění.
M- sčítání odčítání do 100, násobky 2,3,10.
M GEO- musím děti pochválit i touto cestou- spoustu z nich udělalo obrovský pokrok a opravdu RÝSUJÍ :)
ČAJS- Bezpečnost na silnici, chodec, cyklista. Procházka přesunuta. Prosím, trénujte značky, mezi dětmi jsou velké rozdíly.   Učebnice str. 9.

15.9. 
ČJ- opakování ů/ú/u a tvrdých souhlásek. 

ČT- básnička + čtení a povídání o rodině (6,7)
ČAJS- dokončení tématu rodina (sestra mé matky je moje...) a začínáme bezpečnou cestu do školy (za úkol: procvičit značky učebnice str. 9 a podívat se na značky, které děti potkávají při cestě z/do školy. Také máte zkusit odhadnout, jak frekventovaná je komunikace u školy - kolik projede na přechodu v Paroubkově ulici přes poledne v průběhu 5 minut aut (pokud nám nebude pršet, půjdeme to zítra ověřit). 
M- sčítání odčítání do 100, slovní úlohy. 

Na zítra: 

M- geometrie- trojúhelník a ořezaná tužka, AJ- procvičit čísla do 5, kdo nebyl v pondělí, řekne básničku + ČAJS zmíněný výše (značky).

 Shrnutí příprav na příští týden:

ČJ- úkol psaný z PÁ. 
ČT- báseň na PO
SLOH- vyprávění o prázdninách (předloha učebnice) na ST
M- opakovat +- do 100, násobky 2,3,10.
ČAJS- Znát adresu, někteří dodělat obrázek/mapu Sadské- na projekt děti měly 3 vyučovací hodiny.
AJ- číslovky 1-10.  

12.9.
ČJ- dú: 8/5a do sešitu
AJ- bezpečně poznat čísla 0-10, psaná podoba 1-5.

11.9. 
ČJ- opakujeme okruh věta, slovo, slabika, hláska. Druhy vět a abecedu. Dnes jsme se mezi jinými bavili o různých abecedách a také o způsobech, jak se mezi sebou dorozumět jinak, než mluveným slovem či písmem. Nebo také tajně. Pokud k tomu děti něco doma napadne, máte hezkou knihu (hyeroglyfy, morseovka...) můžou zítra donést.
M- trénujeme násobky 2,10. Počítáme +/- do 100, zapisujeme slovní úlohy. 
AJ- upevňujeme fráze What's your name? a Who's this? a odpovědi na ně. Automatizujeme počítání do 10.
ČT-na pondělí básnička str.4.

10.9.
úkoly dnes jen ústní: 
ČJ vyprávění prázdninového zážitku na příští sloh ve středu tak, aby děti dokázaly napsat 3-5 vět (návod osnovy UČ str 6. Kde? S Kým? Co?)
AJ na zítra trénovat čtení v uč.str.5 poslouchat můžete na stránkách Audionahrávky Oxford University Press zde: https://elt.oup.com/general_content/cz/kestazeni/audio_nahravky/happy_street_third?cc=cz&selLanguage=cs&srsltid=AfmBOoodiX_7EBYIvkDw_1wXfRoSV8dKuxn49i9oAse-q6DewRxNiZtD
M procvičovat sčítání a odčítání do 100. 
ČAJS probíráme domov a naše město - po včerejší procházce, kdy jsme se bavili o občanské vybavenosti, v tuto chvíli vytváříme mapu Sadské tak, jak je a nebo tak, jak bychom chtěli, aby vypadala :)

8.9.
Tématem, které se prolíná předměty jsou zážitky z prázdnin (VV, vyprávět budeme ve středu ve slohu) a domov (ČJ, čtení, ČAJS).   
Příprava na zítra je ústní: ČJ Uč. 5/6, ČAJS 4,5. 

Zítra je krom klasické matematiky také geometrie (pravítko + tužka č.3).                                                                      Na čtení ve čtvrtek natrénovat str.5.

4.9. 
Přibyli nám noví žáci z 3.A, kteří s námi budou po dobu nemoci jejich třídní paní učitelky. 
Tímto je tady vítám také :)

V pondělí se děti mohou těšit na následující předměty: 
ČJ, TV-nezapomeňte prosím již všichni převlečení, MA, čtení a ČAJS. S sebou, prosím, obalené učebnice

Děti (3.C) dnes dostaly domů školní sešity z M, ČJ a AJ (3.A pouze sešit ČJ). 

Párkrát jsme tento týden trénovali M a ČJ i písemně, proto Vám domů posílám výsledky, abyste měli představu, jak to dětem po prázdninách jde. Udělejte s nimi, prosím, opravy. V ČJ jsme psali jeden diktát, jeden opis a jeden přepis. Některým dělají problémy velká psací písmena, u pár dětí jsem si všimla velmi pomalého tempa. 

Od příštího týdne pojedeme naostro, prosím, potrénujte především matematiku (+/- do 100) a psaní. 

Začínáme s výukou AJ - prosím, obalte učebnici a zkuste trénovat čtení str. 4. 

 

3.9.

Na stránkách školy  (https://zs-sadska.cz/skolni-rok/rozvrh-hodin/ )již najdete aktuální rozvrh.

Děti mají páteční rozvrh napsán v notýscích- na ČJ jen čítanku (pokud si nenechali podle pokynu pod lavicí), v AJ teprve rozdám učebnice, potřebovat budeme i vybavený kufřík (Vv a Pč). 

DÚ rodiče :) prosím o finalizaci (+ vše donést až v pátek): 

  • info v  ŽK (lepík na místě, kde potřebuji doplnit), 
  • dodání podepsaného školního řádu,
  • vyplnění informace ohledně objednávky pracovních sešitů do AJ. 
  • zaplatit pracovní sešity.

Zítra vycházka: sraz ve třídě, s sebou oblečení přizpůsobené aktuálnímu počasí, batůžek se svačinou, čip, bačkory, klíček od skříňky.    


Organizační:

Úterý 2.9. až čtvrtek 4.9. – třídnické práce, provizorní rozvrh - výuka 4 vyuč. hodiny, konec 11.40 hod.

Ve čtvrtek 4.9. jdeme na celodenní vycházku.

Pátek 5.9. výuka dle platného rozvrhu (bude upřesněno).

Začínáme opakovat, prosím, procvičujte i doma:

ČJ: abeceda + psaná podoba písmen (diktáty), samohlásky/souhlásky, počet slabik ve slově, počet slov ve větě, druhy vět.

M: násobilka 2 a 10, sčítání a odčítání do 100.

2.9.

Dnes děti dostaly :

- učebnice ČJ,M,ČAJS a čítanku-prosím o obalení, ve středu donést do školy jen čítanku.

-žákovskou knížku, prosím o obalení, vyplnění přední strany a podepsání strany 22.

-souhrn školního řádu. Přečtěte, dole odstřihněte, papírek vyplňte, podepište a prosím pošlete zpět.