
3.C
3.C
Pohodové prožití vánočních svátků a mnoho zdraví, štěstí a radosti z našich dětí!
INFO K VÝUCE:
Prosím, věnujte dětem denně pár minut, kdy ústně zopakujete matematiku nebo češtinu, nebo je necháte řešit něco z navrhovaných materiálů níže online (třeba při cestě autem).
Každý týden nicnedělání nás posouvá v učícím procesu o 2 týdny zpět. Pokud se děti vrátí po 14 dnech, kdy nebudou občas počítat, číst a přemýšlet nad vyjmenovanými slovy, začínáme v lednu tam, kde jsme skončili v půlce listopadu...
19.12.
Návrhy na vánoční procvičování
Návrhy na procvičování ČJ
https://wordwall.net/cs/resource/6133756/vyjmenovan%C3%A1-slova-po-b
https://wordwall.net/cs/resource/6239010/vyjmenovan%C3%A1-slova-po-b
https://wordwall.net/cs/resource/6108942/vyjmenovan%C3%A1-slova-po-b
https://wordwall.net/cs/resource/7560207/vyjmenovan%C3%A1-slova-po-b
https://wordwall.net/cs/resource/9420980/vyjmenovan%C3%A1-slova-po-b
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/rozlisovani-dvojic/vyber.htm
Návrhy na procvičování ČAJS
https://wordwall.net/cs/resource/28343077/ur%C4%8Dov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8Dasu
https://wordwall.net/cs/resource/30156946/ur%C4%8Dov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8Dasu
https://www.umimematiku.cz/pexeso-hodiny-poznavani-1-uroven
Návrhy na procvičování M
https://www.umimematiku.cz/pexeso-mala-nasobilka-2-uroven
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-mala-nasobilka-2-uroven
https://www.umimematiku.cz/rozhodovacka-deleni-jednociferne-uroven2
https://www.umimematiku.cz/presouvani-pavuciny-nasobeni-1
https://www.umimeto.org/asset/system/um/printables/pracovni-listy-slovni-ulohy-nasobilka.pdf
https://wordwall.net/cs/resource/6108175/mal%C3%A1-n%C3%A1sobilka
https://wordwall.net/cs/resource/9186921/mal%C3%A1-n%C3%A1sobilka
https://wordwall.net/cs/resource/30281054/d%C4%9Blen%C3%AD-mal%C3%A1-n%C3%A1sobilka
https://wordwall.net/cs/resource/72039834/matematika/d%C4%9Blen%C3%AD-mal%C3%A1-n%C3%A1sobilka
18.12.
na zítra hrneček a cukroví. Hned ráno po zapsání absence jdeme do knihovny, kde strávíme 1. vyučovací hodinu.
Domů děti nesou MPS, ČJPS, HVS- pro představu, co děláme, ČJ D- na 10 vět o Vánocích (viz níže), někteří ŽK k podpisu (případně potvrďte v bakalářích).
DÚ na Vánoce:
M- opakovat násobilku a sčítání a odčítání do 100.
ČJ- napsat 10 vět na téma Moje Vánoce. Opakovat vyjmenovaná slova po B.
ČAJS- trénovat poznávání času na digitálkách.
Zítra přidám ještě odkazy k možnému opakování M a ČJ.
12.12.
ČJ- vyjmenovaná a také nevyjmenovaná slova po B. PS str.28/2,3,5, 29/7,8. Za DÚ na ponděli je připravit se na diktát v PS na str.29/9. Vyberu z celého cvičení 5 vět.
VV- vzhledem k tomu, že při ČAJSu děti neměly moc představu, jak se kdysi pracovalo s kalamářem, trochu jsme si to přiblížili a využili ve VV redispero s tuší.
11.12.
ČJ- diktát, PS ČJ 27
M- malá násobilka, slovní úlohy z PS 57/1,3 sloupec str.56- dělení.
Některé děti jsou si stále nejisté, ideální je trénovat buď tak, že nadiktujete 3 čísla a oni vyvodí všechny početní operace (12,4,3 děti píšou: 12:3=4, 12:4=3, 4x3=12, 3x4=12)- to už děláme měsíce a slouží spíš k upevnění porozumění, že dělení je obrácená operace k násobení, nebo pokročilejší trénink- rozklad čísla na činitele (rozděl číslo 56...dítě odpovídá 7x8).
AJ- upevňování fráze Can I have...? plus nová I like/I don't like pasta, chocolate atd. UČ str 26, PS str.31 a 32/1
ČT- trénink čtení přímé řeči, vysvětleny uvozovky- str. 62.
10.12.
Vánoční turnaj ve vybíjené
9.12.
ČJ- vyjmenovaná slova obyčej, bystrý, bylina. Vysvětlení významu, upozornění na býlí x bílý. PS 29/6. HVS 6/1,2.
M- násobilka, PS 56/2,3. 58 sloupec.
GEO- Čtverec: Vrcholy, strany sousední a protilehlé, PS 52/4
AJ- UČ 25, diskuse, poslech, čtení.
ČAJS- moc děkuji všem, kteří poslali obrázek, byla to díky Vám rodičům moc povedená hodina. Nikdo neuhodl disketu :)
8.12.
ČJ- vyjmenovaná slova po B, HVS 5/1,2,3.
M- dělení 1-10, PS 48/2. DÚ: MMIN ústně 35/4.
ČT- čtení s porozuměním textu str. 60 a 61. Děti samy tiše přečetly a odpovídaly na otázky: 1. Kdo málem umrzl? 2. Jak se jmenuje holič v článku? 3. Vypiš jména spolužáků hlavního hrdiny. 4. Čeho se nejvíce bojíš Ty?
ČAJS- čas, věci kolem nás, minulost. Opakování otázek na str. 23, str.26. DÚ: zkuste doma najít nějakou starou věc, vyfoťte ji, pošlete mi whatsupem. Děti budou hádat, o co se jedná, pak nám majitel fotky povypráví, jak se věc používá.
5.12.
ČJ- Nová skupina vyjmenovaných slov: příbytek, nábytek, dobytek. PS 26/1,2. D.Ú: HVS 4/6.
AJ- Slovíčka lekce 4. Zopakovat, zkoušet napsat.
M- MMIN 15/29 ústně.
4.12.
ČJ- HVS 4/7 na známky, ČJ PS 25/5,7,8. Rozcvička pro nemocné: vymysli podle obrázku níže alespoň 2 věty, ve kterých bude vyjmenované slovo po B.
M- PS 46 a 47.
AJ- písemné shrnutí L3, začínáme slovíčka L4.
ČT- nacvičovali jsme vystoupení, na pondělí zůstává čtení vrabčáka Pepíka 46-47.
3.12.
ČJ- HVS (Hravá vyjmenovaná slova)- str. 4/8, DÚ: nahoře na stránce projít tabulku napsanou psacím písmem- nechat si zdůvodnit, proč píšu i/y v kontextu nějaké věty. Této skupině slov se věnujeme již druhý týden, mělo by jít o opakování.
SLOH- dodělávání komiksu Kulda ve světě, vyprávění příběhu a následné čtení s porozuměním.
M- násobení/dělení 1-10, +/- do 100. PS str 45.
ČAJS- uzavřeli jsme pozorování, které se týká našeho volného času a obecně časového fondu, který věnujeme přes den různým aktivitám (mobil, spánek, společný čas s rodiči). Pobavili se o tom, jak bychom náš čas chtěli trávit, co bychom chtěli dělat více a co bychom třeba měli dělat více.
2.12.
ČJ- procvičování známých vyjmenovaných slov(viz níže příloha) + nový pracovní sešit Hravá vyjmenovaná slova str. 3/1,2,5(nemocní mají na vrátnici).
M- násobení a dělení 1-10. PS 42/4, 44/2, 4 (plus níže příloha)
GEO- vrchol, strana, hrana, stěna: sousední/protější vrcholy, strany, hrany, stěny...., PS 49, 50/1 a 3.
AJ- uzavíráme lekci: Colin in Computerland str. 22.
1.12.
ČJ- vyjmenovaná slova po B- být, bydlit, obyvatel, byt.
M- násobilka 1-9, PS 42/1,2 a sloupec, 43/2.
ČT- příběh o Kuldovi (viz DÚ) jsme dále zpracovávali na velký papír- děti vymýšlely další dobrodružství Kuldy ve světě- formou ilustrovaného listu s povídáním, nebo komiksu. Nemocní si také mohou zkusit :)
27.11.
ČJ- PS str.23 . DÚ PS 23/8 přepsat do domácího sešitu po slovo hřebík včetně (děti mají zatrženo). Trénovali jsme už ve škole, zítra si ze stejného textu napíšeme diktát.
ČT- DÚ 52-54, s textem budeme ve škole dále pracovat.
M- procvičování násobků 9 (viz video), PS str. 41 sloupec, 42/4.
AJ- projekt Recyklovaná hračka- díky za pomoc, materiál a za neotřelé nápady.
26.11.
ČJ- v PS dokončena str.20, na str.21/7,10 cvičení 8 je za DÚ. Vyzkoušejte si pár cvičení na školákově: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/scrabble/cviceni.html
M- procvičujeme násobky, upevňujeme násobky 9: PS str.40, 41/1,2.
ČAJS- bavili jsme se o rozpracovaném úkolu a kontrolovali, zda všichni včera děti pochopily a plní správně. DÚ trvá průběžně do dalšího pondělka.
25.11.
ČAJS- celotýdenní úkol, KTERÝ JE TŘEBA ŘEŠIT PRŮBĚŽNĚ: Zamyšlení nad stráveným časem- zaznamenávej si celý týden, jak dlouho Ti trvají aktivity vypsané v záznamovém archu (viz sešit ČAJS). otestovali jsme se kvízem z wordwallu:
https://wordwall.net/cs/resource/13583503/ur%C4%8Dov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8Dasu
AJ- recyklované hračky- tvoření- pokračujeme ve čtvrtek, pokud dětem chyběl nějaký materiál, donesou na další hodinu AJ tak, abychom mohli ve čtvrtek dodělat a téma recyklace uzavřít.
ČJ- vyjmenovaná slova po B- být. Napsali jsme si doplňovačku (viz níže).
M- dodělali jsme v PS str. 39, ukazovali jsme si vychytávku na násobení devíti: https://www.youtube.com/watch?v=wKc5C_Zg-ak.
24.11.
ČJ - vyjmenovaná slova, konkrétně BÝT, PS. str. 20/1,2
M- násobilka 8, PS str. 38 celá, 39/2.
ČT- čtení a diskuse nad nacvičeným textem z DÚ
21.11.
ČJ- vypracovali jsme str. 22, cvičení 3 mají děti za DÚ.
AJ- email to Greg, trénujeme čtení, nemocní- doplnit korespondující stránku v PS. Badatelská na téma recyklace, recyklované hračky, proběhne v úterý, děti mohou nosit materiál již v po.
20.11.
ČJ- vyjmenovaná slova po B- být.
ČT- DÚ na pondělí: číst str. 38-39.
M- násobilka 8- procvičování.
AJ- recycling- slovní zásoba z UČ str.20.
19.11.
M- násobilka 8, PS36/1,2,3,4. str.37- sloupec. DÚ MMIN 10/20 ústně.
ČT- děti obdržely čtenářský list a do 16.12. vytvoří zápis o knize, kterou přečetli/přečtou/budou zrovna číst.
ČAJS- určování času, digitální čas (kolik je 15:45?).
AJ- recyklace- příprava na badatelskou činnost: budeme se bavit o třídění odpadu, zamýšlet se, jak by bylo možno některé věci znovu použít - a vyrábět hračky z recyklovaných materiálů, náměty uč. str.20. Rozmyslete, co zvládneme, co doma najdeme a co by šlo v hračku zrecyklovat. Vyrábět budeme příští úterý a čtvrtek v AJ. Ideální jsou menší projekty jak velikostí tak i náročností. Časový fond není zas tak veliký.
18.11.
ČJ- vyjmenovaná slova po B- zaměření na slovo Být a slova příbuzná.
M- Geo- rýsování přímek, úseček, bodů.
AJ- recyklace- slovní zásoba, příprava na badatelskou činnost- budeme vyrábět hračky z recyklovaných materiálů, náměty uč. str.20. Rozmyslete, co zvládneme, co doma najdeme. Vyrábět budeme ve čtvrtek a pátek příští týden.
ČAJS- určování času. Procvičení na https://www.umimematiku.cz/cviceni-urcovani-casu-ctvrt-pul-tri-ctvrte-cela
14.11.
ČJ- zhodnocení kontrolní práce, vyjmenovaná slova po B: bydlit, obyvatel, byt: DÚ PS ČJ 24/1 dodělat osmisměrku, dopsat, ke kterému slovu jsou nalezená slova příbuzná a vyluštit tajenku.
12.11.
M- kontrolní práce.
ČJ- opakování před kontrolní prací, s. nadřazená, podřazená, souřadná, synonyma, antonyma. Skládání příběhu, věta, slovo. DÚ příprava na diktát str. 26/1.
ČAJS- Lidé a čas, str.22. DÚ na pondělí zopakovat hodiny a přinést papírové hodiny do školy.
11.11.
ČJ- příprava na kontrolní práci: určování sloves, podstatných jmen a předložek, sbodoby, skládání příběhu, vytváření vět o určitém počtu slov.
M- příprava na kontrolní práci: násobení, dělení 1-7, +/- do 100, slovní úlohy. PS: 38/2
GEO- příprava na kontrolní práci: určování geometrických tvarů, rýsování přímek, úseček, bodů ležících a neležících na přímce.
ČAJS- uzavření kapitoly Má vlast- kvízy.
AJ- Umíme odpovědět celou větou na otázku: Is it a .....?: Yes, it is. No, it isn't.
Vánoční básnička 3.C
Vánoční nálada do domu se vkrádá,
štěstí a lásku do srdcí vkládá.
Ať nás vždy provází na každém kroku,
Přes krásné Vánoce i během roku.
