3.C


 3.C

Vítám Vás v novém školním roce, níže najdete souhrn informací pro další dny :)

ADMINISTRATIVA: 
16.12.  sraz ráno klasicky v naší třídě. S sebou opět přezůvky, čip, svačinku a pití ideálně do malého batůžku. Vystupující penál netřeba. Hned po zapsání odvedu nevystupující do 3.A. Vystupující jsou již oblečeni ve slavnostním, odcházíme spolu na poslední nácvik vystoupení do kina, na které plynule naváže dopolední vystoupení v 10:00. Po něm se vracíme do školy.  
Odpoledne sraz v 16: 30 v  kině. 
První odpolední vystoupení začíná v 17:00, rodiče mých dětí mají lístky na druhé představení v 18:30. Po konci představení si rodiče děti ode mě přeberou. 
Dětem to dneska šlo super, máte se na co těšit :)))))  

PRO VYSTUPUJÍCÍ VÁNOČNÍM VYSTOUPENÍ: V pondělí 15. 12. budeme mít nácvik v kině a v úterý 16.12. ráno je třeba přijít již v oblečení na vystoupení- tedy slavnostní/vánoční, děvčata ideálně tylovou sukýnku. Sraz klasicky ráno v naší třídě, distribuci dětí do kina či nevystupující do třídy 3.A si pořeším za chodu.  


Dárky na vánoční besídku prosím doneste, pošlete IDEÁLNĚ DO STŘEDY 17.12., prosím o označení pro koho dárek je. Besídka a vánoční den budou v pátek 19.12. = vánoční oblečení. Je možné si donést i trochu cukroví, případně hrnek (čaj zajistím). 

Vánoční vystoupení v kině proběhne 16.12  Děti na vystoupení, prosím, ustrojte do svátečního již v úterý ráno. Časový harmonogram:  

  • 10:00 - 12:00 dopolední GENERÁLNÍ ZKOUŠKA - bude zpřístupněna veřejnosti, lístky ve škole. 
  • 17: 00-  první vystoupení
  • 18:30 - druhé vystoupení

Každý vystupující má nárok na 2 vstupenky 50Kč/Ks (1. vystoupení dostane lístky druhý stupeň, na 2. vystoupení první stupeň), zbylé lístky budou k dispozici u paní učitelky Polačkové.


Dobrý den,

k vánočnímu vystoupení: děvčata, která tančí budou ve vystoupeních alternovat - jednou budou tančit  vpředu, jednou budou zpívat vzadu s chlapci, na druhém představení se prostřídají.  JD

INFO K VÝUCE: 

12.12. 

ČJ- vyjmenovaná a také nevyjmenovaná slova po B. PS str.28/2,3,5, 29/7,8.  Za DÚ na ponděli je připravit se na diktát v PS na str.29/9. Vyberu z celého cvičení 5 vět.  

VV- vzhledem k tomu, že při ČAJSu děti neměly moc představu, jak se kdysi pracovalo s kalamářem, trochu jsme si to přiblížili a využili ve VV redispero s tuší.    

11.12.

ČJ- diktát, PS ČJ 27

M- malá násobilka, slovní úlohy z PS 57/1,3 sloupec str.56- dělení.

Některé děti jsou si stále nejisté, ideální je trénovat buď tak, že nadiktujete 3 čísla a oni vyvodí všechny početní operace (12,4,3 děti píšou: 12:3=4, 12:4=3, 4x3=12, 3x4=12)- to už děláme měsíce a slouží spíš k upevnění porozumění, že dělení je obrácená operace k násobení, nebo pokročilejší trénink- rozklad čísla na činitele (rozděl číslo 56...dítě odpovídá 7x8).

AJ- upevňování fráze Can I have...? plus nová I like/I don't like pasta, chocolate atd. UČ str 26, PS str.31 a 32/1 

ČT- trénink čtení přímé řeči, vysvětleny uvozovky- str. 62.   

10.12.

Vánoční turnaj ve vybíjené

9.12.

ČJ- vyjmenovaná slova obyčej, bystrý, bylina. Vysvětlení významu, upozornění na býlí x bílý. PS 29/6. HVS 6/1,2.

M- násobilka, PS 56/2,3. 58 sloupec.

GEO- Čtverec: Vrcholy, strany sousední a protilehlé, PS 52/4 

AJ- UČ 25, diskuse, poslech, čtení. 

https://fdslive.oup.com/www.oup.com/elt/general_content/cz/Happy_Street_1_third_CD2_Track_5.mp3?cc=cz&selLanguage=cs&mode=hub

ČAJS- moc děkuji všem, kteří poslali obrázek, byla to díky Vám rodičům moc povedená hodina. Nikdo neuhodl disketu :)

 8.12. 

ČJ- vyjmenovaná slova po B, HVS 5/1,2,3.

M- dělení 1-10, PS 48/2. DÚ: MMIN ústně 35/4. 

ČT- čtení s porozuměním textu str. 60 a 61. Děti samy tiše přečetly a odpovídaly na otázky: 1. Kdo málem umrzl? 2. Jak se jmenuje holič v článku? 3. Vypiš jména spolužáků hlavního hrdiny. 4. Čeho se nejvíce bojíš Ty? 

ČAJS- čas, věci kolem nás, minulost. Opakování otázek na str. 23, str.26. DÚ: zkuste doma najít nějakou starou věc, vyfoťte ji, pošlete mi whatsupem. Děti budou hádat, o co se jedná, pak nám majitel fotky povypráví, jak se věc používá.        

5.12. 

ČJ-  Nová skupina vyjmenovaných slov: příbytek, nábytek, dobytek. PS 26/1,2. D.Ú: HVS 4/6.

AJ- Slovíčka lekce 4. Zopakovat, zkoušet napsat. 

M- MMIN 15/29 ústně. 

4.12.

ČJ- HVS 4/7 na známky, ČJ PS 25/5,7,8. Rozcvička pro nemocné: vymysli podle obrázku níže alespoň 2 věty, ve kterých bude vyjmenované slovo po B.   

M- PS 46 a 47.

AJ- písemné shrnutí L3, začínáme slovíčka L4. 

ČT- nacvičovali jsme vystoupení, na pondělí zůstává čtení vrabčáka Pepíka 46-47. 

3.12. 

ČJ- HVS (Hravá vyjmenovaná slova)- str. 4/8, DÚ: nahoře na stránce projít tabulku napsanou psacím písmem- nechat si zdůvodnit, proč píšu i/y v kontextu nějaké věty. Této skupině slov se věnujeme již druhý týden, mělo by jít o opakování. 

SLOH- dodělávání komiksu Kulda ve světě, vyprávění příběhu a následné čtení s porozuměním.  

M- násobení/dělení 1-10, +/- do 100. PS str 45.

ČAJS- uzavřeli jsme pozorování, které se týká našeho volného času a obecně časového fondu, který věnujeme přes den různým aktivitám (mobil, spánek, společný čas s rodiči). Pobavili se o tom, jak bychom náš čas chtěli trávit, co bychom chtěli dělat více a co bychom třeba měli dělat více.   

2.12. 

ČJ- procvičování známých vyjmenovaných slov(viz níže příloha) + nový pracovní sešit Hravá vyjmenovaná slova str. 3/1,2,5(nemocní mají na vrátnici). 

M- násobení a dělení 1-10. PS 42/4, 44/2, 4  (plus níže příloha)

GEO- vrchol, strana, hrana, stěna: sousední/protější vrcholy, strany, hrany, stěny...., PS 49, 50/1 a 3.

AJ- uzavíráme lekci: Colin in Computerland str. 22. 


1.12. 

ČJ- vyjmenovaná slova po B- být, bydlit, obyvatel, byt.

M- násobilka 1-9, PS 42/1,2 a sloupec, 43/2.

ČT- příběh o Kuldovi (viz DÚ) jsme dále zpracovávali na velký papír- děti vymýšlely další dobrodružství Kuldy ve světě- formou ilustrovaného listu s povídáním, nebo komiksu. Nemocní si také mohou zkusit :)

27.11.

ČJ- PS str.23 . DÚ PS 23/8 přepsat do domácího sešitu po slovo hřebík včetně (děti mají zatrženo). Trénovali jsme už ve škole, zítra si ze stejného textu napíšeme diktát. 

ČT- DÚ 52-54, s textem budeme ve škole dále pracovat.

M- procvičování násobků 9 (viz video), PS str. 41 sloupec, 42/4.

AJ- projekt Recyklovaná hračka- díky za pomoc, materiál a za neotřelé nápady. 

26.11. 

ČJ- v PS dokončena str.20, na str.21/7,10 cvičení 8 je za DÚ. Vyzkoušejte si pár cvičení na školákově: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/scrabble/cviceni.html 

 https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-b/rozlisovani-dvojic-trideni/cviceni.html

M- procvičujeme násobky, upevňujeme násobky 9: PS str.40, 41/1,2. 

ČAJS- bavili jsme se o rozpracovaném úkolu a kontrolovali, zda všichni včera děti pochopily a plní správně. DÚ  trvá průběžně do dalšího pondělka.  

25.11. 

ČAJS- celotýdenní úkol, KTERÝ JE TŘEBA ŘEŠIT PRŮBĚŽNĚ: Zamyšlení nad stráveným časem- zaznamenávej si celý týden, jak dlouho Ti trvají aktivity vypsané v záznamovém archu (viz sešit ČAJS). otestovali jsme se kvízem z wordwallu:

 https://wordwall.net/cs/resource/13583503/ur%C4%8Dov%C3%A1n%C3%AD-%C4%8Dasu

AJ- recyklované hračky- tvoření- pokračujeme ve čtvrtek, pokud dětem chyběl nějaký materiál, donesou na další hodinu AJ tak, abychom mohli ve čtvrtek dodělat a téma recyklace uzavřít.  

ČJ- vyjmenovaná slova po B- být. Napsali jsme si doplňovačku (viz níže). 

M- dodělali jsme v PS str. 39, ukazovali jsme si vychytávku na násobení devíti:  https://www.youtube.com/watch?v=wKc5C_Zg-ak.

24.11. 

ČJ - vyjmenovaná slova, konkrétně BÝT, PS. str. 20/1,2

M- násobilka 8, PS str. 38 celá, 39/2.

ČT- čtení a diskuse nad nacvičeným textem z DÚ

 

21.11. 

ČJ- vypracovali jsme str. 22, cvičení 3 mají děti za DÚ. 

AJ- email to Greg, trénujeme čtení, nemocní- doplnit korespondující stránku v PS. Badatelská na téma recyklace, recyklované hračky, proběhne v úterý, děti mohou nosit materiál již v po.  

20.11. 

ČJ- vyjmenovaná slova po B- být.

ČT- DÚ na pondělí: číst str. 38-39.

M- násobilka 8- procvičování.

AJ- recycling- slovní zásoba z UČ str.20. 

19.11. 

M- násobilka 8, PS36/1,2,3,4. str.37- sloupec. DÚ MMIN 10/20 ústně.

ČT- děti obdržely čtenářský list a do 16.12. vytvoří zápis o knize, kterou přečetli/přečtou/budou zrovna číst. 

ČAJS- určování času, digitální čas (kolik je 15:45?).

AJ- recyklace- příprava na badatelskou činnost: budeme se bavit o třídění odpadu, zamýšlet se, jak by bylo možno některé věci znovu použít - a vyrábět hračky z recyklovaných materiálů, náměty uč. str.20. Rozmyslete, co zvládneme, co doma najdeme a co by šlo v hračku zrecyklovat. Vyrábět budeme příští úterý a čtvrtek v AJ. Ideální jsou menší projekty jak velikostí tak i náročností. Časový fond není zas tak veliký.

18.11.

ČJ- vyjmenovaná slova po B- zaměření na slovo Být a slova příbuzná.

M- Geo- rýsování přímek, úseček, bodů.

AJ- recyklace- slovní zásoba, příprava na badatelskou činnost- budeme vyrábět hračky z recyklovaných materiálů, náměty uč. str.20. Rozmyslete, co zvládneme, co doma najdeme. Vyrábět budeme ve čtvrtek a pátek příští týden. 

ČAJS- určování času. Procvičení na https://www.umimematiku.cz/cviceni-urcovani-casu-ctvrt-pul-tri-ctvrte-cela

14.11. 

ČJ- zhodnocení kontrolní práce, vyjmenovaná slova po B: bydlit, obyvatel, byt: DÚ PS ČJ 24/1 dodělat osmisměrku, dopsat, ke kterému slovu jsou nalezená slova příbuzná a vyluštit tajenku.  

12.11. 

M- kontrolní práce.

ČJ- opakování před kontrolní prací, s. nadřazená, podřazená, souřadná, synonyma, antonyma. Skládání příběhu, věta, slovo. DÚ příprava na diktát str. 26/1. 

ČAJS- Lidé a čas, str.22. DÚ na pondělí zopakovat hodiny a přinést papírové hodiny do školy. 

11.11. 

ČJ- příprava na kontrolní práci: určování sloves, podstatných jmen a předložek, sbodoby, skládání příběhu, vytváření vět o určitém počtu slov. 

M- příprava na kontrolní práci: násobení, dělení 1-7, +/- do 100, slovní úlohy. PS: 38/2

GEO- příprava na kontrolní práci: určování geometrických tvarů, rýsování přímek, úseček, bodů ležících a neležících na přímce. 

ČAJS- uzavření kapitoly Má vlast- kvízy.

AJ- Umíme odpovědět celou větou na otázku: Is it a .....?: Yes, it is. No, it isn't.  

10.11. 
ČJ- opakování: i/y, ú/ů/u, určování sloves, podstatných jmen a předložek, sbodoby. 
M- opakování +-100, násobky 1-5, 10.
ČT- DÚ: 34-35. S dětmi prosím více čtěte, čtení " doma připraveného" zdaleka není na takové úrovni, jak by tomu mohlo ve třetí třídě být.   

7.11. 
ČJ- VS VS- bydlit, obyvatel, byt. PS str. 24/2,3,4.
DÚ je dobrovolný, z kraje týdne budeme trénovat na čtvrtletní písemné práce, které budou obsahovat učivo, které je procvičené. Všechno jsou to okruhy, ke kterým se vracíme v hodinách neustále a děti učivo mají usazené. 
Tozn. ne vyjmenovaná slova, ani násobení/dělení 6,7.  
Napíšeme si MA ve středu a ČJ ve čtvrtek. 

Návrhy na možný trénink:
M- násobení a dělení 1,2,3,4,5,10. Sčítání a odčítání do 100 (typově příklady jako v učebnici M - 34/4, 35/9, 36/15, 37/19.), jednoduché slovní úlohy, rozpoznání geometrických tvarů, rýsování bodů, přímek a úseček. 
ČJ- Význam slov (s.nadřazená, podřazená, souřadná, protikladná, synonyma), abeceda, tvrdé a měkké souhlásky, spodoba, dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, vyhledávání známých slovních druhů (podstatná jména, slovesa, předložky). 
   


 Vánoční básnička 3.C

Vánoční nálada do domu se vkrádá,

štěstí a lásku do srdcí vkládá.

Ať nás vždy provází na každém kroku,

Přes krásné Vánoce i během roku.