
3.C
3.C
Ve čtvrtek 23.10. jede vybraných 5 žáků za kredity do Prahy na výstavu Z. Smetany, odjezd již v 7.45 hodin!!! Prosím rodiče těch, kterých se to týká, aby donesli ZÍTRA podepsaný lísteček se souhlasem.
1. Podle čeho se můžete orientovat ve volné přírodě? 2. Jakou barvou na mapě značíme nížiny? 3. Jakou barvou jsou na mapě vyznačeny hory? 4. Jakou barvou jsou na mapě označeny řeky? 5. Nakresli a pojmenuj části kopce. 6. Jaká významná řeka teče v okolí našeho bydliště? 7. Nakresli směrovou růžici a vyznač světové strany.
AJ- blížíme se k závěru druhé lekce, zde shrnuji naši prozatímní cestu angličtinou:
Děti umí samy vytvářet následující otázky (někdy s dopomocí) a odpovídat na ně celou větou (všichni bezpečně):
- Who's this? It's Daisy.
- What's your name? I'm Adam.
- What color is it? It's red.
- What's this? It's a pen.
- Can I borrow a pen? Yes, here you are.
- Where are you from? I'm from the Czech Republic.
- Začínáme skládat složitější věty, takže na otázku What's this? odpovídají It's a blue pen.
ČJ- slova nadřazená a podřazená, souřadná- dětem jde skvěle. ČAJS- Krajina v okolí domova- orientace v krajině a nově povrch krajiny (strany 16 a 17). AJ- barvy- psaná podoba. Umíme ústně použít fráze typu: What colour is it? It's yellow. What's this? It's a yellow pen. (UČ str. 11).
7.10.
Vzhledem k nutné práci v kotelně školy bude dne 8.10. v ranních hodinách v suterénu školy větší pohyb osob. Děti půjdou proto do školy hlavním vchodem bez přezutí rovnou do tříd.
ČJ- slova protikladná (str. 22 v učebnici, PS str.17/1,2). Zítra sloh (děti mají mít připraven popis maminky), na příští pondělí připomínám básničku z ČÍT str. 19 nebo ze strany 20- děti si mohou vybrat).
AJ- Colours: UČ str. 10, PS str.10/2. Procvičujeme psanou podobu názvů barev.
M- násobení a dělení čísly 2,3,5,10 - důraz na 4. Procvičovali jsme ústně a na tabletech. Domácí úkol MMIN (strana 14/ dolní cvičení- ústně).
GEO- procvičování rýsování přímek a úseček, modelování geometrických útvarů z plastelíny.
ČAJS - historie Sadské
2.10.
DÚ: na zítra- ČJ příprava na diktát UČ 18/20
MMIN 2- str 12/13 procvičuj ústně na pondělí
ČT str 16 a 17 na pondělní čtení.
Přehled probraného:
ČJ- párové souhlásky.
M- násobení 2,3,5,10.
ČT- Napsali jsme si krátkou zjišťovačku, v které děti měly odpovědět na 3 otázky týkající se porozumění textu (které jsou mimochodem v učebnici hned pod textem, který měli přečíst za DÚ). Prosím, čtěte s dětmi. Ne jednou, ale minimálně dvakrát.
AJ- nová fráze Can I borrow- článek na str. 8. K dispozici poslech:
1.10.
M- krom +- do 100 procvičujeme násobení a dělení čísly 2 a 3. Prosím, čiňte tak i doma. DÚ v domácím sešitě.
ČJ- sloh-vyprávění, popis. DÚ: ústně popis maminky na příští týden.
ČAJS- Naše obec a její občanská vybavenost.
V pondělí 29.9. se koná celoškolní venkovní akce VEČERNÍČKIÁDA (do školy bez učebnic a úkolů, do batůžku přezůvky, čip, svačinu a pití). Vyučování končí po 4. vyučovací hodině. Prosím podepište v ŽK, že jste se s touto skutečností obeznámili. K tomu máme také duhový den- naše třída má přijít v oranžové (budeme foceni shora, čili ideální je oranžové triko, mikina nebo čepice :)
Domů posílám sešity na opravu, přinést v úterý.
26.9.
ČJ- končíme s opakováním slov, které obsahují slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě a začínáme opakovat spodobu. PS STR. 10/1,2.
AJ- začínáme lekci 2. DÚ: str.8 v učebnici- procvičovat 6 slovíček v rámečku- na úterý.
VV- kdo nestihl, přinese mi výkres svatého Václava- pondělí nebo úterý.
25.9.
ČJ- slova se slabikami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě.
ČT- DÚ str. 14,15 čtení na čtvrtek.
M- opakování násobilky 2, sudá/lichá čísla (úkol MMIN procvičování str.11 na úterý).
24.9.
M- sčítání/odčítání do 100, slovní úlohy, logické úlohy.
ČJ- vyprávění pohádky o Perníkové chaloupce, pozdravy a představování se.
ČAJS- opakování dopravních značek a pravidel silničního provozu pro chodce a cyklisty.
23.9.
ČJ- procvičování tvrdých/měkkých souhlásek PS str.5/5, avizovaný diktát, opakování se nyní zaměří na dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě. PS 8/4.
AJ- Pozdravy a čísla 1-10.
M- PS dodělána str.11, str.12/2,4, str.13 sloupec. DÚ: MUČ 8/34 do domácího sešitu M (děti z C mají, A si založili.)
GEO - MPS str. 16 celá, str.22/1., rýsování do sešitu dle zadání:
1. narýsuj libovolnou úsečku AB.
2. Narýsuj úsečku CD a EF, přičemž platí, že CD je větší než EF.
ČAJS- procvičování pravidel silničního provozu- chodec vs. cyklista.
19.9.
Dnes loučení s Matym, opakování v AJ (čísla- naučit se psát anglicky) a výchovy. Domů si děti nesou sešity, prosím, vypracujte opravy/ nebo se pouze pokochejte, jak jim to jde :)
MA příklady typu 59+38, nebo 92-59. Tyto příklady trénujeme, ale stále si neodvažuji dát je do minutovek.
OPD, sešit Čtení/Sloh a 5 minutovky pošlu na víkend domů, prosím, vypracujte opravy.
17.9.
ČT- básnička + čtení a povídání o rodině (6,7)
ČAJS- dokončení tématu rodina (sestra mé matky je moje...) a začínáme bezpečnou cestu do školy (za úkol: procvičit značky učebnice str. 9 a podívat se na značky, které děti potkávají při cestě z/do školy. Také máte zkusit odhadnout, jak frekventovaná je komunikace u školy - kolik projede na přechodu v Paroubkově ulici přes poledne v průběhu 5 minut aut (pokud nám nebude pršet, půjdeme to zítra ověřit).
M- sčítání odčítání do 100, slovní úlohy.
Na zítra:
M- geometrie- trojúhelník a ořezaná tužka, AJ- procvičit čísla do 5, kdo nebyl v pondělí, řekne básničku + ČAJS zmíněný výše (značky).
Shrnutí příprav na příští týden:
Zítra je krom klasické matematiky také geometrie (pravítko + tužka č.3). Na čtení ve čtvrtek natrénovat str.5.
Párkrát jsme tento týden trénovali M a ČJ i písemně, proto Vám domů posílám výsledky, abyste měli představu, jak to dětem po prázdninách jde. Udělejte s nimi, prosím, opravy. V ČJ jsme psali jeden diktát, jeden opis a jeden přepis. Některým dělají problémy velká psací písmena, u pár dětí jsem si všimla velmi pomalého tempa.
Od příštího týdne pojedeme naostro, prosím, potrénujte především matematiku (+/- do 100) a psaní.
Začínáme s výukou AJ - prosím, obalte učebnici a zkuste trénovat čtení str. 4.
3.9.
Na stránkách školy (https://zs-sadska.cz/skolni-rok/rozvrh-hodin/ )již najdete aktuální rozvrh.
Děti mají páteční rozvrh napsán v notýscích- na ČJ jen čítanku (pokud si nenechali podle pokynu pod lavicí), v AJ teprve rozdám učebnice, potřebovat budeme i vybavený kufřík (Vv a Pč).
DÚ rodiče :) prosím o finalizaci (+ vše donést až v pátek):
- info v ŽK (lepík na místě, kde potřebuji doplnit),
- dodání podepsaného školního řádu,
- vyplnění informace ohledně objednávky pracovních sešitů do AJ.
- zaplatit pracovní sešity.
Zítra vycházka: sraz ve třídě, s sebou oblečení přizpůsobené aktuálnímu počasí, batůžek se svačinou, čip, bačkory, klíček od skříňky.
Organizační:
Úterý 2.9. až čtvrtek 4.9. – třídnické práce, provizorní rozvrh - výuka 4 vyuč. hodiny, konec 11.40 hod.
Ve čtvrtek 4.9. jdeme na celodenní vycházku.
Pátek 5.9. výuka dle platného rozvrhu (bude upřesněno).
Začínáme opakovat, prosím, procvičujte i doma:
ČJ: abeceda + psaná podoba písmen (diktáty), samohlásky/souhlásky, počet slabik ve slově, počet slov ve větě, druhy vět.
M: násobilka 2 a 10, sčítání a odčítání do 100.
2.9.
Dnes děti dostaly :
- učebnice ČJ,M,ČAJS a čítanku-prosím o obalení, ve středu donést do školy jen čítanku.
-žákovskou knížku, prosím o obalení, vyplnění přední strany a podepsání strany 22.
-souhrn školního řádu. Přečtěte, dole odstřihněte, papírek vyplňte, podepište a prosím pošlete zpět.