Nástěnka
Nástěnka
26.4.
Dobrý den,
dnes mi paní hospodářka dala vyúčtování za divadlo. K vrácení každému je to 21,- Kč. napište mi prosím, zda si mohu peníze nechat na plánovaný výlet vlakem do Hořátve, ostatním vrátím. Děkuji JD
Čj - Sl 56 a 58 - nově b, PS 30+31 -plnění úkolů
Čajs + Vv - setí semínek, denní režim, měsíce a dny v týdnu
25.4.
Dobrý den,
připomínám na zítra semínka a květináč, volitelné předměty a Švp. Otevřou se pouze 2 nejvíce preferované většinou. JD
Čj - PS 30+31- hledání slov, skládání na koberečku
Ma - PS 20, 21, zel. M 32 , kartičky, počítání nákupu DÚ zel. M 32
Pís 14,15 - velké C DÚ Pís D 14, 15
24.4.
Čj - Sl 57 - práce s textem, třídění a opis slov DÚ Sl 57/modrý trojúhelník, PS 30 - číst
Ma - PS 17, 18 - číselné řady do 20, porovnávání, doplnění řady DÚ PS 19
Čajs - kalendář třídy, měsíce, dny v týdnu, QR kódy s tablety (56,57,58)
Pís - psaní vět -4 opis a 4 přepis na známky, slov na kredity
23.4.
Dobrý den, připomínám na pátek o donesené podepsané volitelné předměty a školu v přírodě a dále pak na Čajs přinést květináč s podmiskou a semínka. Děkuji JD
Čj - Sl 55, souřadnice, práce s IT, opakování známých hlásek
Ma - PS 16, práce s IT, kartičky, příklady do sešitu
Pís - 12,13 - hlásky C Pís D 12,13
22.4.
Dobrý den,
dne 30.4. bude Čarodějnický den - čarodějnické oblečení, učit se budeme , 4. h. disco v tělocvičně. V sobotu 11.5. (9-14h) Myslivecký den na Horce s pí. uč. Bláhovou. Kdo má zájem, napište mi do notýsku, jsou 2 místa a 2 náhradníci. Kdo přijde dřív, má lísteček. Děkuji JD
Čj - Sl 54 + PS 29 - hláska H, napiš slova začínající na H, vyhledej H v textu, odpověz na otázku, práce s IT
Ma - PS 14, 15, rozklad čísel, bingo, matematická rozcvička, práce s IT, numerace do 20, Didakta
Pís - dvojhlásky ou a eu Pś D 10, 11
19.4.
Čj - Sl 54 + PS 29 - nové písmeno H
Čajs - roční období a měsíce, opakování jara - PS do s. 57,tablety - QR kódy DÚ s. 57 (fotku lepit nemusíte) + přinést do školy datum svátku - doplníme si do našeho kalendáře s narozeninami
18.4.
Dobrý den,
nejsem schopná přesně určit, kolik toho za týden probereme. Učivo připravuji ze dne na den, někde odhadnu 2 dny. Mohu jen říct, že zhruba vychází na den v PS 1-2 strany a co se dělá ve škole v písance, bude ten týden s největší pravděpodobností i jako domácí úkol. Domácí úkoly v první třídě jsou opravdu třeba denně a měla by být priorita škola. Nikoho ale samozřejmě nutit nemůžu. Nad rozsahem a počtem úkolů se ale snažím zamýšlet a korigovat. Co se ale nenaučí hned na začátku, nečekejte, že budou dělat ve vyšších ročnících. Děkuji za pochopení JD
Čj - Sl 53 + PS 28 (jako testík se společným čtením a vysvětlováním), práce na tabulky
Ma - PS 10, 11, 13 - počítání na čas na jedničky a společné vysvětlování a ukázky na IT tabuli včetně DÚ DÚ M PS 12
Pís - opis vět do OPD + dopisování v Pís Š, co komu chybí DÚ Pís D 8, 9
17.4.
Čj - poslech pohádky a práce s textem, Sl 52 + PS 27 DÚ Sl 52/ tulipán a tužka
Ma - zel. M 29, 30 + PS 11 - slovní úlohy DÚ zel. M 31
Čajs - testík, jaro - zvířecí rodiny, květiny, práce na zahradě
Třídní schůzka 16.4.
16.4.
Čj - Sl 50 - hledej slova, piš slabiky slov, tabulka, práce s tablety, vyhledej slova trojslabičná DÚ Sl 51
Ma - PS 8+ zel M 28 - slovní úloha, numerace do 20, počítání s tajenkou DÚ PS 9, zel M 28
Pís - str. 8 a 9
15.4.
Čj - Sl 49, 50 - procvičení hlásky c a opakování čtení, práce s textem, vyhledávání slabik, slov, otázky a odpovědi, práce na IT DÚ Sl 49/ tulipán a červená pastelka
Ma - PS 7 - doplnění řetízku a číselné osy, zel. M 28 - společně jsme počítali první sloupek řetízků, kdo nemá, doma dodělá a opraví, dále práce s příklady po třídě na čas a kredity, práce na IT
Pís - s. 6, 7 DÚ Pís D 6, 7
12.4.
Dobrý den,
již chodíme na Tv ven. Některé děti nemají oblečení či boty. Prosím donést. Děkuji JD
Čj - Sl 48 + PS 26, práce s IT - najdi písmeno, poznej slabiku, přečti slova a věty DÚ Čj PS 26/ balonek a A/N
Čajs - povídání o jaru a pravidlech silničního provozu, příští středu test ze str. 53 - nevyplňovat
11.4.
Čj - Sl 48 - nové písmeno C, práce s IT, kartičky, najdi slovo na c, kde ve slově je c - začátek, střed, konec, kolikaslabičné slovo je?
Ma - zel. m 27 + PS 6, práce s IT a kartičkami - numerace do 20 DÚ zel. M 27
Pís - běhací diktát dvojic, vybírám Pís D
10.4.
Čj - PS 47, čtení a skládání na známky, práce s tablety
Ma - zel. 25 a 26, PS 5, práce s IT, minutovka ze zel. M - zítra bude další DÚ zel. M 25, 26
Pís - 4, 5 DÚ Pís 4, 5
Čajs - povídali jsme si o pravidlech silničního provozu, značkách - práce s IT
9.4.
Čj - Sl 47 - dvojhlásky, práce s IT, tablety
Ma - PS 3, 4 , numerace do 20 , práce s Didaktou DÚ zel. M 13, 24
Pís - běhací diktát do OPD DÚ Pís 2, 3
8.4.
Dobrý den,
nemocní žáci mají M PS 3. díl na vrátnici.
Dne 16.4. proběhnou třídní schůzky od 16.30 h. Děkuji JD
Čj - Sl 47 + PS 25 - procvičování au, eu a ou DÚ PS 25/ smajlík
Ma - PS 62 + 3.díl str. 3/1 + numerace do 20 DÚ 3.díl - piš 10, dobrovolný úkol na kredity M PS 63
Pís - 2, 3
5.4.
Dobrý den,
včerejší opis a přepis vět dopadl ve většině případů dobře. Komu se dařilo méně, či je přece jen potřeba více oprav, posílám test domů spolu se sešitem OPD, kam opravy provedete. Je na testu napsáno, zda pouze opravit slova, nebo je třeba opravit celé věty. Testy mi i s opravou pošlete zpět. Komu domů test neposílám, měl jen drobné chyby z nepozornosti, které si opravil hned ve škole do testu. Děkuji JD
Den učitelů - vedou žáci 9. tříd - můžete si vzít hry a batůžky, bez učení. Učit se budeme jen první hodinu s pomocí kartiček, PL, IT ...
Dne 17.4. budeme ve škole mít bubnování, cena 80,- Kč.
4.4.
Čj - Sl 46 - rozcvička na slabiky, hledej ou a au, skupinová práce DÚ Sl 46/ modrý trojúhelník
Ma - PS 61, bingo, číselná řada do 20 - vyhledej, napiš, porovnej DÚ zel. M 22
Pís - test - přepis a opis vět
3.4.
Dobrý den,
připomínám páteční Den učitelů, který organizují 9. třídy. moc se asi tedy učit nebudeme, ale přesnější informace nemám, jak dlouho budou u tříd deváťáci, jestli budou učit, nebo ne? proto si učení raději vezměte. Děkuji JD
Čj - PS 24, práce s koberečkem a s IT, poznej a vyhledej ou a au, rozdíl mezi au X a/u, tablety a hra ou x o/u
Ma - PS 59, zel. M 22, práce s IT, slovní úlohy, práce s kartičkami do 20 dobrovolný DÚ M PS 60 na kredity
Čajs 47 a 51 - povídání o jaru a svátcích, práce s kartičkami DÚ Čajs 51
Pís - 3. díl Š 1.str DÚ Pís 1
2.4.
Čj - Sl 45 a 46 + PS 23 - opakování a nově au, eu, ou DÚ Sl 45/modrý trojúhelník a PS 23/tenisák
Ma - PS 58 a 59 + kartičky - sponkovka
Pís - dopsali jsme 2. díl Pís Š, kdo nestihl ve škole si může v rámci procvičení před písemkou dodělat doma (viz Whats App), ukazovali jsme si dělení slov po slabikách na konci řádku a rozdala jsem 3. díl k obalení (nemocní mají na vrátnici + Čajs)
27.3.
Všem přeji krásné, klidné, a konečně jarní a slunečné Velikonoce!
26.3.
Dobrý den,
dnes jsem dětem dala Tv na vyprání, pozor hned po Velikonocích v úterý je opět Tv! Také se blíží 3/4 letí a s ním i v polovině dubna třídní schůzky a hodnocení. Některé děti stále dost slabikují při čtení, některé ještě ani neovládají všechna naučená písmenka, neumí vyhledávat v textu a skládat. Proto prosím využijte Velikonoce i k procvičování a opakování. Spousta dětí ale již čte krásně a i písmena, co jsme ještě nedělali! :-) V matematice jsou výsledky lepší, ale i tam některé děti stále neovládají numeraci do 10 a mají při počítání, číselných řadách, porovnávání do 20 velké problémy. V Čajsu většina vše zvládá v pohodě. Děkuji JD
Zítra připomínám Den her - hry v batohu, bačkory, svačinu a pití a čip, pro všechny 1. až 4. h. - bez půlenek!
Dne 5.4. (Pá) bude den učitelů, tzn. učení žáků žáky a sportovně laděný den. Je v režii 9. tříd, nevím tedy přesnou náplň dne :-)
Čj - Sl 45 +PS 23, skládání na kobereček, rozcvička s IT, velikonoční úkoly - slož slovo a napiš ho
Ma - PS 57, rozcvička s IT, práce s kartičkami - velikonoční nákupy, poznávání geometrických tvarů na známky
DÚ zel. M 21 - většinou částečně hotové
Pís - dnes jsme psali přepisy vět po třídě a opis vět z tabule
DÚ dopsat v Š i D Pís do str. 38, měly by chybět ale jen avizované str. 22, 23, 29 a 30 - přes Velikonoce, dále číst cokoli - kniha, slabikář, PS, básnička..., co kdo zvládne. Kdo má doma sešit OPD, provede opravu, kdo má kobereček, je třeba doma procvičovat skládání!!!
25.3.
Čj - PS 22 + Sl 44 - práce s textem - vyhledávání, čtení, otázka a odpověď, práce na IT - slož slova z písmen
DÚ PS 22/ srdce
Ma - PS 56 - tělesa, dále opakování geometrických tvarů, zel. M 21, práce na IT - počítání do 20, velikonoční počítání
Návštěva knihovny - Velikonoce
Je otevřeno na déčku velikonoční hraní a soutěžení: Déčko – Česká televize (ceskatelevize.cz)
22.3.
Čj - Sl 44 + PS 21 + práce s IT - tabule a tablety, kobereček, běhací diktát
Čajs - PS 46 - povídání o Velikonocích, práce na IT
Dále posílám do Pohádkové cesty dobrovolné úkoly, který je k odevzdání až po Velikonocích:
21.3. Divadlo
Dobrý den,
prosím o postupné doplnění str. 19 v Pís D, na Velikonoce budou str. 22, 23, 29 a 30. Jiné úkoly nebudou! JD
Palačinkový král - finále
Dne 26.3. Út se budou péct a hlavně zdobit palačinky. Z naši třídu postoupili Alex a Sebík v čase 10 - 12 hodin. Palačinky sladké i slané, vyberte si. S sebou věci na zdobení a recept, základní suroviny budou opět k dispozici. Ve 12 se vyhodnotí. Na ukázku přikládám fotografie, jak mohou vypadat:
20.3.
Čj - Sl 43, 44 + PS 21 , práce s IT
Ma - zel. M 20, PS 55 DÚ zel. M 20
Pís - 37 a 38 š Š
Čajs - povídání o jaru a mláďatech (s. 45)
V úterý si děti odnesou Tv na vyprání. Pozor, hned po Velikonocích máme Tv!
19.3.
Dobrý den,
pár informací ke čtvrtku 21.3.: jedeme hned ráno do divadla, takže všichni musí dorazit nejdéle do 7.50 do třídy. S sebou společenské oblečení, svačinu a pití, čip, bačkory v batůžku, aktovku ne! Vyučování končí návratem (4.h. )Nejsou tedy půlenky! Kdo přijde pozdě, nebo nezaplatil, bude se 4 hodiny učit v třetí třídě u paní učitelky Šustové.
Dále pak ve středu 27.3. před velikonočními prázdninami bude Den deskových her a žlutý den. Opět nebudou půlené hodiny a stačí si vzít hry do batohu + čip a svačina a pití, učení ne. Poté se uvidíme až v úterý po Velikonocích v běžném režimu.
Čj - Sl 43 + PS 20 - opakování známých písmen - skládání, vyhledávání, poznávání v textu, práce s IT
Ma - PS 54 - numerace do 20, práce s IT, sponkovka
Pís - opis a přepis slov do OPD, Pís 36 - malé š DÚ Pís D 36
18.3.
Čj - Sl 42, Ps 20 - vyhledávání slov v textu, práce s IT a kartičkami, uhodni slova z obrázků DÚ Sl 42/ pusa a tužka
Ma - dnes opakování a procvičování na kartičkách a do sešitů - numerace do 20
Pís - 35 - slova s k opis i přepis DÚ Pís D 35
pečícím se mafiny povedly, byli velice šikovní! Moc dobré výrobky! Mńam!! :-)
PROSBA :-)
Ve škole stále procvičujeme OPISY a PŘEPISY vět a slov. Začínáme zařazovat i DIKTÁTY. Tyto aktivity je třeba trénovat i doma, a proto budou děti dostávat krátké věty na opis a přepis (můžete trénovat i doma dobrovolně). Prosím, až budete doma psát věty, nechte děti, aby si chybu našly samy. Pouze je upozorněte, že tam mají chybu. Také je nutné poznat a přečíst nejen tiskací, ale i psací podobu písmen - slov. Již počítáme bez přechodu 10 do 20, některé děti ještě nezvládají bez chyby ani číselnou řadu vyjmenovat a napsaná čísla poznat. Je tedy nutné s nimi procvičovat i doma.
Děkuji :-)
15.3.
Dobrý den,
je třeba podepsat a odevzdat nejdéle do pondělního rána tento papír, bez něj děti nemohou péct:
Souhlasím, že se můj syn/má dcera _______________________ zúčastní školní akce "Král palačinek". Beru na vědomí, že bude pod dohledem, ale samostatně, používat kuchyňské zařízení a náčiní.,
aby děti mohly jít péct. peče se hned v pondělí 18.3. od 8h do 9.30 h : Procházka a Sekanina, Matoušek a Kožený, Krampolová a Winklerová, Hnilo a Foršt a od 9.30h do 11h: Lavuová a David. Děti ,které pečou tedy nemusí nosit 1.sk. Čj a M, 2. sk. Písanku. Papírek dnes dětem dávám, toto posílám pro nemocné a na dovolených. Základní suroviny budou k dispozici: mouka, mléko, tuk, olej, vejce, cukr. ostatní si musí děti donést. posypky, zdobení, kypřidlo, vanilkový cukr, čokoláda... V případě nemoci jednoho z dvojice si promyslete, zda budete chtít dělat s někým jiným, kdo také ráno zjistí, že nemá parťáka, popř. sám, nebo to vzdává. Ráno v pondělí musí děti přinést včas, v 7.55 již jdou do kuchyňky. Doma je nutné si vše o víkendu vyzkoušet a dejte dětem s sebou recept !!! Nejlépe najít hrníčkový, nebo gramáž převést na hrníčky a hrníček také s sebou (plastový, sklenka...)
Peče celá škola- PALAČINKOVÝ KRÁL (DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE)
Dvoukolová soutěž navazující na minulé ročníky Masterchefa a Peče celá škola.
Jednotlivé kategorie budou:
a) 1. - 3.tř.
b) 4. - 5.tř.
c) 6. - 9.tř.
1.kolo
1.stupeň - upéct slané nebo sladké muffiny a originálně je naservírovat a ozdobit
Hodnocení - hodnotí porota ze zástupců Parlamentu a školy. Hlavní hodnocená část bude chuť, zdobení, originalita
2. kolo-FINÁLE
1.stupeň - slané nebo sladké palačinky, originální servírování a zdobení
Děkuji JD
Čj - Sl 42, skládání slov ze slabik, psaní slov dle diktátu
Čajs - povídání o jaru, hraní her, nakresli obrázek dle diktátu
DÚ M PS 53/1, 2
Něco málo k výuce:
Začali jsme s dětmi přepisovat z tiskací podoby do psací. Na tabuli mají děti tiskací li, me, lu... a děti mají za úkol slabiky přepsat do psací podoby. Také jsme začali číst slova napsaná psací podobou a mají je nalézt v tiskací podobě. Dále jsme začali číst věty ve slabikáři. Prosím, čtěte text tak dlouho, než to dítku jde plynule. U některých dětí nestačí přečíst jednou. Musí si to přečíst 2x i 3x. Začneme čtení známkovat a u některých dětí bych rozdala i trojky (pletou si písmenka, nerespektují délku slabik...) Dále také najíždíme na známkovací systém 1-5. Některé děti musí doma více zabrat, jak v matematice, tak v češtině. Nemohu celé pololetí hodnotit 1,2,občas 3 a zbytek mráček :-( V matematice začínáme počítat do 10 bez pomoci prstů. Děti mohou mít položené ruce na stole, ale nesmí hýbat prsty. Mohou se jen na prsty dívat. Také neustále trénujeme rozklady čísel a doplňování příkladů 3 + _= 5 , _ - 4 = 1 ......
Do písanek jsme teď psali velmi málo, protože jsme potřebovali upevnit znalost písmen. Nyní už najíždíme na nová písmenka. Do písanky budeme psát každý den, jednu stránku. Vždy bude i stránka za DÚ. Při psaní písanky, prosím dohlížejte na správné sezení, úchop, natočený sešitu a hlavně správný tvar písmenka. Nechte děti nepovedená písmenka přepsat, klidně na vedlejší papír. Děkuji.
Předem děkuji za spolupráci :-), bohužel první třída je pro všechny velmi náročná. Některé děti potřebují velkou pomoc rodičů a neustálé domácí trénování.
A konečně přikládám rozdělení do skupin na půlené hodiny:
Vážení rodiče,
jak jsme slíbily, posíláme informace k půleným hodinám. Děti jsme rozdělily do skupin viz. seznam níže.
1. skupina:
Bilá Tereza
Blažková Anežka
David Daniel
Foršt Filip
Hruboň Matyáš
Hříšná Eliška
Lavuová Nikola
Mudra Kira
Procházka Alex
Sekanina Sebastián
Sereda Sofiia
Vlček Jakub
Winklerová Zuzana
2. skupina
Cee Matyáš
Cink Emma
Hnilo Adam
Jelínek Viktor
Klouček Jan
Kožený Petr
Krampolová Leontýna
Matoušek Šimon
Milčinská Josefína
Neradová Anežka
Šnajdr Dominik
Vítů Valerie
Bohužel jsme nebyly schopny vyhovět všem vzneseným požadavkům z vaší strany, a proto jsme se rozhodly, že se skupiny budou střídat.
ST – 1. skupina 1.h. – 4.h. (ČJ) 8:00 – 11:40
2. skupina 2.h. – 5.h. (ČJ) 8:55 – 12:35
ČT – 1. skupina 2.h – 5.h. (MA) 8:55 – 12:35
2. skupina 1. – 4. h. (MA) 8:00 – 11:40
Toto řešení nám přijde spravedlivé k oběma skupinám. Všechny děti budou mít 5 hodin pouze jedenkrát týdně. Ranní družina nám na 2. vyučovací hodinu děti dovede. Kdo půjde do ranní družiny, je třeba přijít do 8:40. Poté již v dužině nikdo nebude!
Děkujeme za pochopení. Dobrá, Polačková