Zprávy pro rodiče

26.4.2024

Dobrý den, 

také dnešní den jsme věnovali opakování. Psali jsme diktát na tvrdé a měkké souhlásky. Dopadl velmi dobře. V matematice jsme si zopakovali počítání s okénky a tam se nějaké chyby objevily.

Ve úterý budeme mít čarodějnický den. Děti budou ve skupinách plnit čarodějnické úkoly. Proto mohou být už od rána v kostýmech. 

Mám dobrovolný úkol pro maminky. Pokud budou mít čas a chuť, mohly by nám v pondělí odpoledne upéci nějaký čarodějnický pokrm - perník s myšími drápky (ořechy), maffiny z žabích kůžiček (zelené těsto), upečené krvavé prsty z čarodějnice (kousek párku v listovém těstě a kečup) atd. Budeme tak mít zajímavou svačinku.

M - M.m. str. 6/12 a) b) 10 + 10 příkladů do domácího sešitu

25.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme měli všichni ohromnou radost. Podařilo se správně doplnit skoro všechna písmenka v pracovním listě. (B x P, v X F, D x T). Také jsme trénovali odčítání, tak ještě nějaké chyby jsou. Ale sčítáním nám už jde velmi dobře a při práci s matematickými řetězy děti počítaly jako supermani. Nesou si v notýsku pochvalu.

ČJ - 2 pracovní listy. Na každém listu mají označené 4 sloupečky. Úkolem je, vybrat si z těchto 4 sloupečků 10 slov a doplnit správné písmenko. Vybírají taková slova, která bezpečně zdůvodní. Pokud si slovem nejsou jisti, vyberou si slovo jiné. Děti pracují stejně, jako ve škole.

Čtení str. 82

24.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme dokončovali práce na plakátu ke Dni Země. Druhou hodinu jsme rýsovali. Spojovali jsme body a vyšla nám krásná želva. Také jsme procvičovali hodiny. Některé děti stále neumí ukázat na odpolední a večerní hodiny: 13, 18, 22 hodin. Znovu jsme si ukazovali a pozorovali jsme, co se děje s malou ručičkou, když velká ručička ukazuje více než 30 minut. Malá ručička se také pohybuje.

DÚ - procvičovat hodiny. Úkol je dobrovolný. Ten, kdo si není jistý, bude si chvilku procvičovat.

https://mathsframe.co.uk/en/resources/resource/116/telling-the-time

https://www.topmarks.co.uk/time/teaching-clock



23.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme se věnovali chybám, které děti udělaly v doplňování spodoby. V matematice jsme odčítali s rozklady. Jde nám to moc pěkně. Poslední dvě hodiny jsme měli téma ,,Den Země". Třídili jsme odpad (obrázky na papíru), dávali do správných kontejnerů a podívali se na krátký film o znečišťování moří a přírody vůbec. Nakonec jsme si každý namaloval Zemi a k jejímu včerejšímu svátku jsme ji popřáli. A co jsme ji popřáli?  To uvidíte zítra, až práci dokončíme.

ČJ - uč. str. 76/3 (4 věty)

M - PS str. 19/1

22.4.2024

Dobrý den,

dnešní den jsme věnovali opakování a procvičování. V českém jazyce to byla spodoba písmen, která již máme procvičená. Na pracovním listě bylo 40 slov na doplnění. Děti si měly vybrat 10 slov, která umí a dokáží si je zdůvodnit pomocnými slovíčky. Jak to dopadlo, uvidíte zítra. V matematice jsme si zopakovali rozklady čísel při odčítání. Také jsme si chvilku procvičili hodiny.

ČJ - PS str. 9/2

M - M.m. str. 5/10 ústně


19.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme na začátku vyučování vyřešili několik rébusů, aby jsme hezky připravili mozek na přemýšlení. Čekala nás spodoba písmen V x F. Je hrozně důležité, aby si děti říkaly pomocná slovíčka tak dlouho (a různé tvary), až uslyší úplně jasně jen to jedno písmenko. Slovo, které uslyší znají a vědí, co znamená.                          V matematice jsme dnes začali odčítat s přechodem desítky. Zopakovali jsme si rozklady čísel. Při hudební výchově jsme cvičili rytmus. Hráli jsme na různé kelímky a byla to velká legrace.

M - list s rozklady

ČJ - na www.skolakov.eu procvičovat spodobu V x F.

18.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme přepisovali 8 slovních spojení na spodobu ze skolákova. Ze cvičení, které jsme měli již několikrát procvičené ve škole i za domácí úkol. V matematice děti samostatně vypracovaly poslední stránku z fialového PS (test). Pak vybíraly cvičení, která se jim povedla a vkládaly je do souboru prací.

Děti mají v notýsku nalepené 2 lístečky. 

1. Informace o rodičovském víceboji 

2. Volba dvou volitelných předmětů na příští školní rok.

M - PS str. 12/1, 2

17.4.2024

Dnešní den nám začal bubnováním. Bylo to naprosto famózní. Děti si zazpívaly, doprovázely se za zvuku bubnů, dodržovaly rytmus, vyzkoušely si různé rytmy a naprosto super spolupracovaly. Fotografie jsou v sekci Společné foto. Všem se nám tento pořad moc líbil. Dnes jsme také procvičovaly hodiny a promítli jsme si pohádky. 

Hodiny -

https://mathsframe.co.uk/en/resources/resource/116/telling-the-time

https://www.topmarks.co.uk/time/teaching-clock

Čtenářský sešit. 

Zavedli jsme si čtenářský sešit. Na první stránce mají děti vlepený lísteček, kam jsme si ve škole zapsali: název knihy, autora, ilustrátora. Děti si pak měly nakreslit obrázek z této knihy (byli to kocouři). Za domácí úkol je nalepit stejný lísteček (mají ho v sešitě) na druhou stranu sešitu. Do lístečku vyplní název knihy, kterou tento rok přečetli, autora a ilustrátora. Pak ještě nakreslí obrázek.  

16.4.2024

Dobrý den,

tak spodoba písmen Ď x Ť nám jde také pěkně. Také jsme platili nákup. Lepili jsme penízky .


Čtení str. 81

15.4.2024

Dobrý den,

spodoba písmen B x P a D x T nám jde velmi hezky, proto se zítra pustíme do Ď x Ť. Při matematice jsme hráli novou hru a také jsme procvičovali hodiny. V třídnické hodině jsme hráli tichou poštu. Ale malovanou. Dětem se moc líbila, pěkně jsme se u toho zasmáli. 

D Ú

ČJ - v domácím sešitě mají děti nalepená dvě doplňovací cvičení. Jedno na u, ú, ů a druhé na y, ý, i, í.

Připomínám, že ve středu máme bubnování. Cena 80 Kč.

12.4.2024

Dobrý den,

neustále procvičujeme spodobu písmen B x P, D x T. V matematice příklady typu 59 + 8. Děti dnes pracovaly samostatně v atematických minutovkách. Kdo měl chyby, má domácí úkol. Vkládám pár fotografií ze včerejší badatelské výuky. Více fotografií máte ve Fotogalerii. 

D Ú - procvičovat spodobu - www.skolakov.eu (B x P, T x D)

Přeji hezký víkend.

 

11.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme začali procvičovat shodu písmen T x D. Dětem to šlo pěkně. V geometrii jsme měli badatelskou výchovu, odhadovali jsme a následně měřili délku předmětů. Dětem se práce velmi líbila. Také jsme si procvičovali hodiny. Posílám odkazy na stránky, kde jsme procvičovali. Také jsme dnes malovali šeřík. Foto uložím zítra.

G: list (8 měření)

Hodiny

https://wordwall.net/cs/resource/26323941

ČJ - spodoba

www.skolakov.eu / český jazyk 2 třída/ párové souhlásky/ třídění D x T

Příští týden 17.4. je ve škole Bubnování. Děti mají možnost zahrát si na různé druhy bubínků. Cena 80 Kč. Není povinné. Peníze mohou přinést do úterý. 

 

9.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme si znovu vysvětlovali slova, kterým nerozumíme a nevíme, co znamenají (srub, kloub, škrob, jeřáb, ...) Je to důležité, lépe potom dokážeme určit, jaké písmenko do slova patří. Do školního sešitu jsme si udělali opravu. V matematice jsme znovu procvičili rozklady čísel u příkladů (8 + 75). V čajsu jsme procvičili hodiny a napsali si krátký text na hodiny. Posílám domů na shlédnutí PL z matematické soutěže Matematický cvrček. V naší kategorii byli žáci druhých a třetích tříd. Nejlepší výsledek z naší třídy měla Šarlotka, a to 58 bodů. Plný počet bodů byl 90.

ČJ - do domácího sešitu napsat 10 slovních spojení z fólie (vlevo nahoře b x p)

M - PS str. 10/ sloupečky - tento úkol má jen ten, kdo měl chyby ve školní práci.

8.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme procvičovali doplňování B a P do slov. Jde nám to velmi pěkně. V matematice jsme počítali typy příkladů 8 + 67 a některé děti měly problém s rozkladem čísel, tak jsme se věnovali hlavně tomu.

ČJ - procvičovat na těchto stránkách (doplňování B nebo P).

https://wordwall.net/cs/resource/53838106

https://wordwall.net/cs/resource/61700859

https://wordwall.net/cs/resource/14667406

https://wordwall.net/cs/resource/12008952



4.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme se učili odůvodňovat psaní B nebo P. Pomáhala nám slovíčka (dva, hodně, nad, pod). například slovo ZÁSY (P x B). Řekli jsme si - dva zásypy, hodně zásypů, nad zásypem, pod zásypem. Všude jsme slyšeli P. V matematice jsme pokračovali ve sčítání v oboru do 100 s přechodem desítky. Už nám to jde moc dobře.  V hodině čtení jsme poslouchali pohádku se sluchátky na uších. Potom měly děti doplňovat do pracovního listu informace, které se dozvěděly. Pro někoho docela problém.

ČJ - lísteček se slovy. Ústně. Říkat všechna 4 pomocná slovíčka.

M - PS str. 6/ sloupky

2.4.2024

Dobrý den,

dnes jsme začali počítat příklady do 100 s přechodem desítky a tak jsme si museli oživit sčítání do 20. Počítali jsme rozklady čísel a někdo měl problémy. Pokud budou přetrvávat, znovu vysvětlím a děti dostanou domů lístek s procvičování, aby si rozklady upevnily. V českém jazyce jsme se začali seznamovat se spodobou. Napíši T nebo D ve slově hrat x hrad? To už budeme brzy umět.

M - M.m. str.1/2 (2 sloupky přepsat do domácího sešitu a vypočítat.

Čtení str. 80

27.3.2024

Dobrý den,

tak ten dnešní den byl dobrý i pro nás. První hodinu jsme hráli deskové hry. Druhou a třetí hodinu jsme měli dobrodružnou cestu školou, při které děti plnily různé úkoly. Potom jsme si zase hráli. Ke konci vyučování jsme si zopakovali učivo o hodinách.

Na hodinách poznat, kolik minut ukazuje velká ručička. 5, 10, 15, 20 .... 60 minut. Orientace v pojmech čtvrt, půl, třičtvrtě, celá celá hodina. Toto procvičujeme ve škole už celý měsíc.                                                                    Na hodinách poznat, kolik hodin ukazuje malá ručička. 1, 2, 3, ...........24 hodin. Poznat, že 1 hodina odpoledne je 13 hodin. 2 hodiny odpoledne je 14 hodin. (10 = 22, 6 = 18, 8 = 20,...)

Jiné úkoly na prodloužený víkend nedávám. Děti by si jen měly ukazovat na hodinách.

Přeji hezké Velikonoce.

26.3.2024

Naši pekaři.  To máme ale šikovné kluky!


25.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme si zopakovali učivo o hláskách - samohlásky, souhlásky. Dále pak význam slov - slova nadřazená, podřazená, souřadná, psaní vět, tvrdé a měkké slabiky. Začali jsme pracovat ve druhém díle PS. Také v matematice jsme začali pracovat v dalším díle. Čeká nás nové učivo. V ČJ to bude spodoba a v matematice sčítání a odčítání v oboru do 100 s přechodem desítky. Tak uvidíme, jak nám to půjde. V ČAJS jsme procvičovali hodiny.


M - PS str. 4/2, sloupečky

ČAJS - procvičovat hodiny

https://wordwall.net/cs/resource/6821959 

https://wordwall.net/cs/resource/26323941  

22.3.2024

Dobrý den,

první hodinu jsme se celá třída zapojila do matematické soutěže ,,Matematický cvrček". Některé úkoly byly fakt těžké! Příští týden se dovíme, jak jsme dopadli v naší kategorii (2. a 3. třídy). Na stránkách wordwall jsme procvičovali hodiny. Některé děti se už krásně orientují v hodinách a minutách. Posílám stránky na domácí procvičování, pokud by byl zájem. Také jsme dnes pracovali ve dvojicích a vymýšleli jsme věty na zvířata, která mají ve slově nějakou tvrdou nebo měkkou slabiku. V matematice jsme zase počítali příklady pomocí šifer. Takže dnes jsme toho udělali opravdu moc!

G: Na papír, který děti dostaly, narýsují 5 úseček podle zadání.

ČJ - Doplnit správně i, y a vybarvit obrázek podle instrukcí. Sova

https://wordwall.net/cs/resource/26323941 

https://wordwall.net/cs/resource/6821959


21.3.2024

Dobrý den,

kocour Modroočko bylo moc hezké divadelní představení pro děti. Všem se nám moc líbilo. Po příjezdu do školy si některé děti opravily známku z matematiky - počítání s tabulkou (okénka). Ostatní procvičovali na tabletu y, i na  www.skolakov.eu.

19.3.2024

Dobrý den,

naši pekaři se osvědčili. Jejich mafiny nám moc chutnaly. My ostatní jsme si zatím udělali opravy a zdokonalovali se v rýsování úseček. Potom jsme se všichni učili hodiny. Velká ručička nám ukazuje minuty a od jedné číslice k druhé to je 5 minut. To je také náš dnešní úkol.

Procvičit řadu 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60

Některé děti nesou domů na procvičení matematiky fólii.

Přinést knihu, ze které si doma čtou.

18.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme byli po dlouhé době všichni ve škole. Tak jsem toho využila, a měli jsme dvě hodiny geometrii. Učili jsme se rýsovat úsečky. Někteří jsme se u toho pěkně zapotili! 

Mám narýsovat úsečku AB. IABI = 8 cm

1. Narýsovat přímou čáru.

2. Vyznačit první krajní bod A. (vlevo)

3. Přiložit trojúhelník s nulou k bodu A.

4. Na trojúhelníku se podívat, kde je 8 cm. Tam vyznačit druhý krajní bod B.

5. Přiložit znovu trojúhelník k přímé čáře a úsek mezi body A a B znovu obtáhnout.

6. Rýsujeme tence, na ořezanou tužku netlačíme.

Do sešitu narýsovat 5 úseček podle zápisu v notýsku.

Zítra naši pekaři pečou mafiny. Budeme jim držet palce, ať se jim to povede.

Do soutěže se přihlásili: Adélka, Dorotka, Emmička, Filípek, Honzík a Vládík.


14.3.2024

Dobrý den

dnes jsme v matematice řešili slovní úlohy za kredity. Docela nám to šlo.

ČJ - PS str. 52/1, 2 

Hlavně u cvičení 52/2  prosím, nechte děti pracovat samostatně. Ať si přečtou zadání a příslušné slovo, atd. najdou samy.

12.3.2024

Dobrý den,

dnes mám velkou radost z našich malých počtářů. Ti počítali příklady z matematických minutovek a byly jen 4 chyby v celé třídě. A to ještě z nepozornosti, většinou si popletli znaménko. 4 sloupečky po 10 příkladech, krát 16 žáků = 640 příkladů. KRÁSNÝ VÝSLEDEK! V českém jazyce jsme pracovali s tablety a děti doplňovaly cvičení na školákově. Také jsme dnes procvičovali hodiny. Čtvrt, půl, třičtvrtě.

Hodiny - děti mají za úkol vyznačit libovolný čas, který bude obsahovat pojem čtvrt, půl nebo třičtvrtě - to ukazuje velká modrá ručička. Červenou barvou potom vyznačí hodiny. Zápis musí umět přečíst.

4 děti mají za úkol - M.m. str. 31/ sloupeček, ve kterém měly chybu si znovu ústně procvičit.


11.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme hráli vybíjenou a už se nám docela daří. Skoro všichni už umíme přehodit hřiště a chytání míče nám taky jde. Ještě musíme zapracovat na přesném míření při vybíjení. V českém jazyce a v matematice jsme opět procvičovali probírané učivo.

ČJ - uč. 64/4 Vyber si 3 věty a napiš je do domácího sešitu.

8.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme zase procvičovali doplňování tvrdých a měkkých i, y. V textu: bud_k zvon_,  Některé děti si nepřečtou celé slovní spojení až k čárce a pak to vypadá takto. Budík zvony. Je to těžké, budeme neustále procvičovat. V matematice měly některé děti problém se sčítáním a odčítáním do 10. Protože v příkladu: 

89 - 26 si musí počítat 8 - 2 = 6 a 9 - 6 = 3 A to byste koukali! Výsledky byly 89 - 26 = 54 atd... Proto některé děti dostaly individuální domácí úkol - procvičovat počítání.

ČJ - T a M str. 22/e), f) ústně

Přeji hezký víkend.

Přepis vět z kartiček. Ve třídě a na chodbě měly děti 4 druhy kartiček. Hodily si kostkou, přečetly si větu odpovídající hozenému číslu a běžely si ji zapsat do sešitu.


7.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme se věnovali hodinám. Ukazovali jsme si nové pojmy - čtvrt a třičtvrtě.  Procvičovali jsme na hodinách. Většina dětí umí velmi hezky. Také jsme se učili pojmenovat části dne - ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc.

ČJ - uč. str. 60/ 12  děti si mají vybrat 3 slova a utvořit s nimi větu. Takže do domácího sešitu napíší 3 věty.

ČAJS - uč. str. 44 části dne 

6.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme ještě procvičovali učivo geometrie -značení bodů, rýsování přímek a úseček, porovnávání a měření úseček.

Čtení str. 78

5.3.2024

Dobrý den,

dnes jsme procvičovali psaní vět, vek kterých chyběla i, y. Děti měly přepsat větu z kartičky a správně doplnit chybějící i, y. Pokud byly chyby, tak v přepisu - malé písmena místo velkého na začátku věty, chybějící tečka za větou, chybějící háček nebo čárka nad písmenkem. Jinak všechna i, y byla v pořádku. SUPER! Také dnes jsme procvičovali geometrii - měřili jsme délky úseček v centimetrech. V ČAJS jsme se učili hodiny. Na hodinách jsme ukazovali celé hodiny a půl hodiny. Dětem to šlo velmi hezky. Mají to i za domácí úkol.

Geometrie - PS (1. díl) str. 56/3

Hodiny - ukazovat (3 hodiny, 8 hodin, 15 hodin, 22 hodin, ....), (půl čtvrté, půl 8, půl 10, ...)

4.3. 2024

Dobrý den,

dnes jsme po delší době byli všichni ve škole a tak jsem toho využila k výkladu nové látky z geometrie. Porovnávali jsme úsečky. Zítra budeme v geometrii pokračovat.

M - M.m. str. 27/53 a) b) 2 sloupečky po 10 příkladech. Přepsat do domácího sešitu a vypočítat

Škola vyhlašuje soutěž v pečení a zdobení palačinek nebo muffinů (jako byla vloni soutěž Peče celá škola). Děti mohou soutěžit ve dvojicích. Do středy mi, prosím, dejte vědět, kdo by se chtěl zúčastnit. :) 

29.2.2024

Dobrý den,

také dnes jsme pokračovali v procvičování a odůvodňování psaní i, y po tvrdých a měkkých souhláskách. Také v matematice jsme jen procvičovali. Ve výtvarné výchově jsme dělali moc krásné zajíce.

ČJ - uč. str. 60/14 b) přepsat do domácího sešitu. V pondělí si zase napíšeme jako diktát.

27.2.2024

Dobrý den,

dnes jsme psali diktát, který měly děti včera za domácí úkol. Bylo jen 8 jedniček. Dokonce jsem dnes dala i jednu 5.  Ve čtvrtek si ten samý diktát napíšeme znovu a uvidíme, jestli to dopadne lépe.  Zato v matematice se nám dařilo všem. Vysvětlovali jsme si a názorně zakreslovali příklady:

64 + 3            64 + 30         64 - 3         64 - 30

V PS to pak byla brnkačka! Skoro samé jedničky, jen si zase někdo špatně spočítal 3 + 2,  1 + 7, 9 - 6 atd.

M - M.m str. 31/61 ústně

26.2.2024

Dobrý den,

dnes jsme psali diktát slov na tvrdé a měkké slabiky a většina dětí měla bez chybičky. Při matematice jsme procvičovali zaokrouhlování a příklady na sčítání a odčítání do 100.

ČJ - uč. str.60/14 a) přepsat do domácího sešitu

V ŽK na straně 25 máte informaci, že v pátek je ředitelské volno. Toto volno je od začátku roku plánované, jelikož my jako učitelé musíme absolvovat vícedenní školení.  ŠD je pro děti zajištěná.

23.2.2024

Dobrý den,

dnes jsme řešili šifry na kartičkách. První písmeno obrázku bylo zároveň písmeno nového slova. Ale to nebylo všechno, museli jsme ještě doplnit správné i, y. Děti pracovaly velmi pěkně a hra se jim líbila. Matematika dnes také dopadla velmi dobře a čtení se u některých dětí výrazně zlepšilo. Děkuji rodičům za spolupráci a přeji hezký víkend.

ČJ - www.skolakov.eu/ český jazyk 2. třída/souhlásky/známkované diktáty  -  procvičovat

22.2.2024

Dobrý den,

dnes jsou děti bez úkolů, protože dneska uměly naprosto všechno, co jsem pro ně měla připraveno na procvičování. Doplňování i, do slov,  první diktát na tvrdé a měkké souhlásky, čtení, zaokrouhlování a počítání v matematických minutovkách. Mám z dětí ohromnou radost.


21.2.2024

Dobrý den,

dnes jsme měli sloh a vymýšleli jsme podle osnovy na tabuli hádanky. Jaké jsem zvíře? Dětem se to moc povedlo, všechny mají jedničku. 

ČJ - T a M str. 16

20.2.2024

Dobrý den,

Dnes jsme hráli další hru ,,Lavina" a moc se nám nevedlo. Zítra zahrajeme znovu, určitě to bude lepší. V českém jazyce jsme pokračovali v procvičování tvrdých a měkkých slabik a v matematice jsme počítali příklady s desítkami a s okénky. Dalo nám to zabrat! Děti si mohly ukazovat na stovkové tabulce, nebo na číselné ose ve třídě, ale nevyužily toho. Měly pak zbytečné chyby. Tak příště si ji raději vezmou a příklad si ukáží. 

Čtení str. 77

M -list (jen někdo)


19.2.2024

Dobrý den,

minulý týden jsme si odpočinuli a dnes jsme hned skočili do opakování. Tvrdé a měkké souhlásky a zaokrouhlování. Většinu dětí musím moc a moc pochválit. Chyb bylo opravdu jen malinko.

ČJ - T a M str.8/1

Přinést knihu

9.2.2024

Dobrý den,

černobílý den se povedl. Všechny děti měly oblečení v těchto barvách a moc jim to slušelo. Podívali jsme se na černobílou pohádku a krátký film z doby němého filmu. Děti koukaly! Také jsme si vytvořili černobílý obrázek. 

Přeji pěkné prožití jarních prázdnin. Se sněhem a bez úrazu.

ČJ - uč. 59/6 (4 věty do domácího sešitu).

7.2.2024

Dobrý den,

dnes jsme začali vyučování skvělou hrou ,,Lavinou". Děti si musely dobře přečíst větu (informaci) na papírku a pak jen čekat, až na ně přijde řada a ony budou předvádět, co si přečetly. Začínáme se orientovat ve tvrdých a měkkých souhláskách a začínáme správně doplňovat i, y.  Domácí úkol dnes děti nemají. Přidávám fotografie ze skupinové práce a z akce, která proběhla v pondělí - studentky zdravotní školy děti seznamovaly s dentální hygienou.

6.2.2024

Dobrý den,

dnes jsme začali poznávat tvrdé a měkké slabiky. Poslechli jsme si také písničku od Dády Patrasové o těchto slabikách, aby se nám lépe zapamatovaly. V matematice jsme začali počítat příklady typu 50 + 7, 78 - 8,      25 + 30, 98 - 60. Většina dětí se orientuje velmi dobře. V ČAJS jsme si zopakovali učivo: rok, roční doby, měsíce. Děti pak pracovaly ve skupinách. Výsledná pyramida dopadla velmi dobře. 

ČJ - PS nový  T a M (tvrdé a měkké slabiky) str. 3/1 do školního sešitu přepsat 10 slov. 5 slov s krátkou slabikou hy, a 5 slov s dlouhou slabikou .

Čtení str. 47, 48 - opraveno

Přinést knihu, ze které doma čtou.

31.1.2024

Dobrý den,

dnes děti dostávaly pololetní vysvědčení. Zítra je ředitelské volno, tak si všichni odpočineme a doléčíme kašel, rýmu a další nemoci. Dnes chybělo 8 dětí. Kdo nedostal vysvědčení, ať se těší na pondělí.

Oprava školního sešitu - dnešní přepis

30.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme procvičovali geometrii na počítačích v počítačové učebně. Také jsme si každý vypočítal příklady na folii (bylo jich 72) a všichni si domů nesou jedničku v žákovské knížce.

Zítra se rozdává výpis vysvědčení. Dejte prosím dětem nějaký obal. 

ŽK str. 25 prosím podpis

29.1.2024

Dobrý den,

chybí nám 7 dětí, tak jsme dnes hlavně procvičovali. Také jsme se naučili orientovat se ve stovkové tabulce pomocí šipek.

Napiš 2 cesty pomocí šipek. Bude to zítra úkol pro kamaráda. Na lísteček napiš číslo, ze kterého budeš vycházet. Pak si najdi druhé číslo, ke kterému budeš chtít dojít. Pomocí šipek s čísly pak vyznač cestu. Pracuješ stejně, jako ve škole. Komu se nebude dařit, nevadí. Ještě budeme procvičovat.

26.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme jen procvičovali. Mám velkou radost, děti pěkně pracovaly a výsledky jsou velmi dobré. Nedávám proto žádný domácí úkol, ale kdo si chce něco procvičovat, má možnost. Přeji hezký víkend.

Online procvičování:

https://www.educaplay.com/learning-resources/17618509-dopl_spravna_slova_26_1.html 

https://www.educaplay.com/learning-resources/17618208-otik_a_velbloudi.html   

25.1.2024

Dobrý den,

tak slova s u, ú, ů nám jdou už moc hezky. Ještě zítra budeme procvičovat a to hlavě slova z www.skolakov.eu. Příští týden už nás čekají měkké a tvrdé souhlásky. Také v matematice už budeme probírat novou látku - zaokrouhlování. Zítra ještě budeme pracovat s desítkami.

M - PS str. 20/1, 2

23.1.2024

Dobrý den,

tak dnes jsme třeba psali nohama. Chtěli jsme zkusit, jak to psal Maxipes Fík, když ho Ája vzala do školy. No, moc nám to nešlo. Ještě štěstí, že můžeme psát rukama. Přečetli jsme si také pověst o pražském orloji a počítali jsme s desítkami.

ČJ - do domácího sešitu další 2 věty bez chyb

M - PS str. 14/1, str. 15/3


22.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme hodně procvičovali. V ČJ psaní u, ú, ů a v matematice orientaci ve stovkové tabulce. V třídnické hodině jsme si hráli s klubíčkem. Kdo je můj kamarád a proč?

ČJ - www.skolakov.eu/ceský jazyk2.třída/samohlásky/známkované diktáty - je to procvičování psaní u, ú, ů. Je tam celkem 13 cvičení. Tento úkol mají děti až do pátku.

M - stovková tabulka. Děti ji mají v obalu + 10 malých čtverečků. Hrajeme na schovávanou. Mamka (taťka, babička, sourozenec) postupně zakryjí 10 čísel. Děti mají zapsat číslo, které je schované.


19.1.2024

Dobrý den,
dnes jsme hodně procvičovali psaní u, ú, ů a vyplnili jsme 2 pracovní listy. V matematice jsme počítali s desítkami.
Posílám domů k nahlédnutí písemné práce. V pondělí prosím o vrácení.

DÚ 
ČJ - lísteček - košík
ČAJS - školní sešit - Naše vlast, hlavní město, řeka Vltava, důležité budovy

Procvičování online:

https://www.educaplay.com/learning-resources/17534256-jeden_prazsky_dum_1.html  (Zde jsou otázky k textu z čítanky str. 68 - Jeden pražský dům)

Naše závěsné svačinky pro sýkorky

18.1.2024

Dobrý den,

dnes bylo na programu procvičování slov s u, ú, ů. Dětem to šlo moc hezky, tak si zítra 10 slov napíšeme na známky. Už se těším, jak budu psát samé jedničky. V matematice jsme počítali další stránku s desítkami a na str. 8 jsme počítali na známky 2 sloupečky. Tady pár dvojek bylo! Poslední hodinu jsme byli zavěsit kelímek se slunečnicovými semínky na strom na školní dvůr. Jsme zvědaví, jestli je sýkorky najdou a jestli jim bude chutnat. Také jsme si prohlédli písemné práce a někteří se divili, jaké chyby tam udělali. Písemné práce pošlu zítra na víkend domů, abyste měli možnost si prohlédnout. V pondělí prosím o jejich vrácení. 

17.1.2024

Dobrý den,

dnes byla na programu písemná práce z českého jazyka. Také jsme procvičovali čísla v tabulce 1 - 100. Včera jsme se v čítance dozvěděli, jak udělat závěsný kelímek s potravou pro sýkorky. Dneska jsme si to zkusili. Domácí úkol dnes žádný není.

16.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme začali výuku tím, že jsme si napsali písemnou práci z matematiky. Dopadla velmi dobře. Byly jen jedničky (hóódně) a dvojky. Také jsme procvičovali členy rodiny. Někdo si nemohl vzpomenout, co je babiččin a dědečkův (vnuk), babiččina a dědečkova (vnučka), a kdo je to sestřenice a bratranec.  Nejdříve jsme si to vyzkoušeli na těch dvou prezentacích u tabule, a pak jsme to psali. Komu se nepovedlo, může si ve čtvrtek opravit.

Čtení str. 64

ČJ - do domácího sešitu napsat správně 2 věty, které mají děti na zalaminované kartičce.  

Budeme teď hodně procvičovat psaní vět - na začátku je velké písmeno, na konci tečka, otazník, vykřičník.

V ŽK máte napsaný čas třídní schůzky. Bohužel asi na 3 termíny jsem musela napsat 2 účastníky. Tak abyste se nedivili, až se potkáte na chodbě. 

15.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme si procvičili geometrické tvary a tělesa. Zítra budeme psát písemnou práci z matematiky, tak abychom neudělali zbytečně nějakou chybu.

ČJ - do domácího sešitu napsat správně 2 věty, které mají děti na zalaminované kartičce.

12.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme pracovali s kartičkami, na kterých byly slova s u, ú, ů.  Práce nám šla hezky od ruky a bylo minimum chyb. V matematice jsme ještě počítali s desítkami.

ČJ - PS str. 37/1 (obrázek dole)

M - PS str. 6/2

ČAJS - sešit s obrázkem rodiny

Děti mají v penále lísteček s rozpisem časů na třídní schůzku. Prosím o vyznačení, kdy máte možnost přijít. V úterý bych vám do ŽK napsala váš čas TS. Děkuji.


Procvičování rodiny

https://wordwall.net/cs/resource/64619676 

https://wordwall.net/cs/resource/63711427

Další procvičování:

https://www.educaplay.com/learning-resources/17448036-cervena_karkulka_dopl_text.html 

https://www.educaplay.com/learning-resources/17447833-opakovani_pololeti_2_t_ida.html 

11.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme si na začátku vyučování povídali o tom, jak nám šel domácí úkol z geometrie. Jestli jsme všemu rozuměli a rodiče nám nemuseli s ničím radit. Jen jedna holčička přiznala, že ji tatínek musel jednu úlohu přečíst. Při kontrole jsem objevila asi 5 chyb, s dětmi jsme je opravili. Zítra budou to samé dělat na známky. Tak se těším, že budu psát samé jedničky.  V českém jazyce jsme se dnes začali učit, kde se píše ů a kde ú. Děti dostaly jako pomůcku zalaminovaný obrázek vozíku. Pro některé děti je těžké správně slyšet délku slabiky, tak na začátku budeme procvičovat tak, že slova budeme číst společně, aby to slovo správně slyšely. Také domácí úkol prosím dělejte s nimi a slova jim čtěte. Dlouhou slabiku trochu natáhněte. V notýsku mají děti za d.ú. namalované ucho. To znamená, že mají dobře poslouchat, jak jim budete číst. Poslední hodinu jsme vyráběli zamrzlé bubliny. Bylo to SUPER!

Kdo by chtěl vyzkoušet doma, tak potřebujete jen mráz (-5 alespoň), vodu, škrob, cukr, Jar, brčko a nádobu. https://www.zabublej.cz/l/zmrzle-bubliny/

Recept:

200 ml teplé vody

2 lžíce škrobu

2 lžíce cukru

2,5 lžíce Jaru

Směs se musí dobře rozmíchat a dát do lednice pořádně vychladit. Usazeniny pak rozmícháme a můžeme tvořit parádní bubliny! 

M- PS str. 3 spodní sloupek

ČJ - PS str. 37/1 ucho

Jedno parádní opakování učiva, které se nám bude hodit do pololetní práce!

https://www.educaplay.com/learning-resources/17435768-opakovani_uciva.html 

10.1.2024

Dobrý den,

dnes jsme hodně opakovali a procvičovali geometrii. Většina dětí velmi hezky pracovala. Pokud děti udělaly chyby, byly to chyby z nepozornosti, protože nedávaly pozor, jak mají pracovat. Vše bylo znovu vysvětleno a děti budou mít možnost si známku opravit. Dnešní úkol z geometrie je shrnutí učiva, které by děti měly umět. Úkol prosím ať dělají samy. Nepomáhejte jim. 

G: pracovní list

9.1.2024

Dobrý den,

také dnes nám počítání šlo velmi hezky. Počítali jsme i s okénky a děti moc chválím. V ČJ jsme hráli koulovanou, při které měly děti splnit 4 úkoly. Zítra budeme pokračovat. V ČAJS jsme si povídali o rodině a vysvětlovali si pojmy: dítě, rodiče, prarodiče, sestra, bratr, sourozenci, babička, dědeček, vnuk, vnučka, bratranec, sestřenice, synovec, neteř, teta, strýc. 

M - M.m. str. 25/ 49 vyber si jeden sloupeček a opiš z něj 6 příkladů.  To samé ze cvičení 50.

ČAJS - RODINA. Do sešitu vypsat členy vaší rodiny a nakreslit obrázek, nebo nalepit fotografii. Ve škole vám můžu udělat kopii. Tento úkol je až do pondělí.

Školní práce pro Ondru: ČJ - PS str. 33, 34, 35. V matematice procvičovat sčítání a odčítání desítek, i s okénky. M - M.m. str. 23, 24, 25 - ústně.

8.1.2024

Dobrý den, 

dnes jsme opět procvičovali počítání s desítkami. Dopadlo to velmi dobře. Bylo jen pár dětí, které měly chyby v počítání s okénky. Zítra ještě docvičíme. 

www.skolakov.eu/2 ročník/český jazyk/samohlásky/samohláska A, samohláska E, samohláska I. Je to cvičení na určení délky samohlásek.

5.1.2024

Dobrý den,

dnes se nám krásně počítalo, byly samé jedničky. Také jsme si společně opravily PL - SOUHVĚZDÍ.

Psaní str. 10

M - M.m. str. 23

Přeji hezký víkend.

4.1.2024

Dobrý den,

co víme o lomené čáře jsme dnes použili během prvních dvou hodin, kdy jsme se ocitli ve vesmíru. Podívali jsme se na krátké video o souhvězdích. To bylo lomných čar! Potom jsme četli krátký text o jedné hvězdičce a měli jsme odpovídat na otázky, vyplývající z textu. Jednu velkou hvězdu jsme si vybarvili, když jsme měli počítat příklady. Zjistili jsme také nějaké informace o hvězdách a přes QR kódy jsme kreslili souhvězdí. Vypracovali jsme celkem 4 pracovní listy. Práce se nám líbila a většina úkolů byla správně. Děti nesou domů, aby se pochlubily. Neopravujte prosím případné chyby, s textem budeme ještě zítra pracovat.

ČJ - PS str.32/2

Čtení str. 62

3.1.2024

Dobrý den,

nový rok jsme začali povídáním o Vánocích. Kdo dostal jaký dárek, který dárek nám udělal největší radost, která pohádka se nám líbila. Dárků bylo hodně, protože děti byly celý rok moc hodné. Bylo také hodně povídání, mazlení, pomáhání, společných procházek a společně stráveného času. A tak to má být! Važme si toho, že můžeme být spolu, s našimi nejbližšími. Ještě jednou přeji hodně spokojenosti a pohody do nového roku.

Dnes jsme se také naučily sčítat a odčítat desítky. Dětem to krásně naskakovalo a nové příklady počítaly bezchybně. 

M - PS str. 61